Leren veilig trap af

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ukkie1985, Apr 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Mijn dochtertje heeft ineens het traplopen/kruipen gevonden. Ze klimt alleen tot boven en ik vind het doodeng:$ ik loop er natuurlijk wel met gebogen armen achter maar ik raak haar niet aan zeg maar.

Nu vroeg ik mij af of ik met haar kan oefenen om veilig ook de trap af te komen. Ze loopt nog niet alleen btw.;)

Of moet ik gewoon voorkomen dat ze niet de trap af kan en wachten tot ze kan lopen?

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    De veiligste manier om er weer af te komen voor kleine kindjes is op dezelfde manier als ze er op zijn gekomen (dus achteruit terug).

Ik zou haar in elk geval niet alleen de trap op en af laten gaan, maar waarom zou je het haar niet laten doen als je er bij bent? Toch juist goed om te oefenen lijkt me.

3. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Net zoals van de bank/bed: met voeten vooruit achteruit.
    Leer haar eerst van bank afkomen dan trap af gaat vanzelf

Het veiligste manier is om traphekje te nemen;)

Mijn dochter doet het foutloos maar ze gaat nooit zo der toezicht van mij op en van de glijbaan bijv. Ze kan wel afglijden of afgeleid zijn.

Ik was hier 2x per ongeluk traphekje vergeten was net op tijd (dacht dat het verdacht stil is), ze was al met voeten onder en ging al 2 tredes onder. Erg gevaarlijk

4. Mamamama

Mamamama Actief lid

Mar 28, 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelfs wij vallen van de trap af al doen we het jaren en zelfs hollend. Ik vind het hartstikke gevaarlijk vooral als ik me herinner wat een pijn het deed en dat een dikke week lang. Wanneer het traphekje weg kan weet ik niet zo goed (geen ervaring mee). En oefenen kan altijd als je er bij bent.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Bedankt voor de reacties!

Een traphekje hebben we boven, onder niet maar ze komt niet zonder een van ons de gang op!

Van de bank afkomen doet ze nog niet. Hier komt ze namelijk ook zelf niet op.

De trap op oefenen doen we nu dus wel (met mij of ml erachter) maar ik denk dat we trap af nog maar even mee wachten met oefenen totdat ze zelf van de bank af komt.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Je kan het natuurlijk proberen maar hier duurde het weer even voordat ie ook zelf de trap af ging...

7. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Je hoeft maar 1 keer voor te doen hoe van bank afkomt en doen ze dat. Sommige leren het ook niet vanzelf maar kunnen dat wel. Naapen zeg maar. Ik doe hier bijv alles voor en ze kan super makelijk dat herhalen gewoon.
    Als je dochter kan stabiel staan en zakt niet door benen dus heeft verl steun dan kan je dat gewoon doen.
    Traplopen op en af is zoiezo een goede motorische oefening.
    Van bank is meer handig want hoef je later zich geen zorgen maken met alleen laten op bank

8. Kaden

Kaden Actief lid

Dec 13, 2011
    441
    0
    0
    Hier is ze al 20 maanden en omhoog gaat prima, maar omlaag gaat nog steeds moeizaam. Het lijkt wel alsof ze het niet goed durft. Ze kan het op zich wel achterstevoren met haar voeten eerst maar ze stopt steeds en zegt dan: "Knuffel..." We proberen het soms wel maar ik ga er maar vanuit dat het ineens lukt ;)

Share This Page