Hallo, Misschien ben ik voorbarig aangezien we nog lang en breed naar het cb moeten maar vroeg me iets af. Ik geef bv en dat gaat tot op heden prima maar stel dat ik nou aankomende week langer dan drie uur weg wil gaan met de kleine ( en er is geen mogelijkheid tot de borst geven) hoe pak ik dat aan? Is het dan het beste om thuis af te kolven (wanneer) en kan die melk gewoon mee in mn tas? En hoe zit het dan met stuwing? En ik heb ook iets gehoord over tepel-speenverwarring kan dat dan geen kwaad als ik haar de fles geef eenmalig? Daarnaast vroeg ik me af; als ik in September weer ga werken wanneer begin ik dan met afbouwen van de bv?
Je kunt inderdaad afkolven en de afgekolfde voeding meenemen. Afkolven gaat het beste op momenten dat je wat extra voeding hebt (bijvoorbeeld 's morgensvroeg) Je kunt dan nadat je baby heeft gedronken de voeding afkolven. Dit kun je invriezen of een dag of drie in de koelkast bewaren. Als je je baby de afgekolfde melk geeft en zelf weggaat zul je dus wel je voeding moeten afkolven. dat hoeft niet exact op het moment van de voeding van je baby, maar wel ergens rond die tijd. Je baby kan best af en toe een fles drinken. Als de borstvoeding goed verloopt en ze de borst goed kent raken de meeste baby's niet meer in verwarring. Tegen de tijd dat je weer gaat werken kun je besluiten af te kolven en dus door te gaan met de borstvoeding of je borstvoeding af te bouwen en over te gaan op de kunstvoeding. De eerste optie is voor je baby zeker de beste! groet Linda