Ik denk op zich (en soms gebeurd t al als het later als 20.00 is) dat Carmen en Devin wel 4 flessen kunnen hebben. Wij geven alleen nog maar die 5e fles omdat Devin vaak op een dag net aan t minimale komt. Ze eten m dan slapende voort half leeg (meestal zo'n 100 tot 130 cc). Maar ik zit met t volgende.. Devin drinkt nu gemiddeld 100 tot 120 cc per fles (denk sprongetje oid) dus een 5e fles vind ik dan wél nodig, of moet ik m dan toch maar laten liggen en hopelijk heeft ie dan meer honger bij de volgende fles zodat ze meer cc's gaan pakken? Want op zich drinken ze echt niet veel nog qua leeftijd en gewicht.
Vaak geeft je kindje zelf wel aan dat het genoeg heeft of juist meer wilt. Het kan zijn dat ze met een sprongetje even wat minder drinken en daarna juist weer heel veel. Als ze tevreden zijn zou ik het zo laten.
400cc per dag is wel heel weinig hoor. Op hun leeftijd moet je toch richting de richtlijn 150cc per kg denken. 100cc per kg gewicht is de richtlijn bij dreigende uitdroging van een baby. Als hij tevreden is bij die kleine hoeveelheid en zelf er niet naar meer vraagt, dan zou ik even met het cb of de ka overleggen hoe er mee om te gaan. Groeit ie goed? Plast ie voldoende? Komt ie 's nachts voor een voeding?