Overstap naar groot bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door theangels, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Onze kleine man is nu 19 maanden en in april verwachten we zijn broertje/zusje.

Nu hebben we in de kerstvakantie zijn nieuwe bed in elkaar gezet zodat hij daarin kan gaan slapen een tijd voordat zijn broer/zus zijn ledikant "inpikt".

Nu vindt meneer het bed prachtig maar hij wil er niet in slapen. Hij kruipt er enthousiast in maar als we hem zijn waterfles willen geven of zijn slaapliedje beginnen te zingen gaat hij mopperen en wijzen naar zijn ledikant.

Dus leggen we hem maar weer gewoon in zijn ledikantje. Maar ja hij moet uiteindelijk toch in het grote bed.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

2. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    gijs slaapt nu ook in een groot bed, we zijn in okt begonnen, ledikant zijn kamer uit, alleen nieuwe bedje. hem uitleggen waaom en er een leuk verhaaltje van gemaakt. elke keer als hij eruit kwam terug leggen. het vergt wat tijd en energie maar uiteindelijk gaat het goed!!!!!

succes

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Uit jouw verhaal maak ik op dat zijn ledikantje en zijn bed op 1 kamer staan nu? Ik zou zelf het ledikantje eruit halen. Hij is dat natuurlijk gewend en als hij dat ziet, dan denkt hij vast: Ja daar hoor ik in te slapen.

Wij hebben met Sasha ook uitgelegd, iedere avond weer, dat het haar plekje was om te slapen, hier slaap jij en daar slapen papa en mama, vlakbij. Grote meid, blablabla. ;)

En inderdaad iedere keer terug leggen. Wij hadden Sasha de eerste avond laten murmelen, toen klom ze uit bed, liep naar de deur, beetje mekkeren, liep uiteindelijk weer terug, ging in bed liggen en sliep :D

Wij hebben trouwens wel het oude matrasje op de grond liggen, just in case ze er misschien uitvalt, maar dat is gelukkig nog niet gebeurd.

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik kan je niet helpen hier ging alles vanzelf eigenlijk toen Ryan geboren was ,was Lex 2 jaar oud en die ging dezelfde dag om naar z'n nieuwe kamer en groot bed toen Ryan geboren werd en hij vond het leuk en niet veel van gemerkt.

Bij Ryan hetzelfde die ging met 1.5 jaar over naar het peuterbed toen Quinn werd geboren en die ging ook gewoon slapen en vond het ook leuk

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dus hij is op de dag dat zijn broertje geboren is naar zijn nieuwe kamer gegaan? Wow, dat zou ik nooit aandurven..

Maar goed, ik lees verder even mee. Mijn dochter gaat binnenkort de stap naar een nieuwe kamer en groot bed ook maken.

Ik zou in elk geval het oude ledikantje ook uit de kamer halen. En desnoods beginnen met overdag de slaapjes in het nieuwe bed en 's avonds eerst nog in het ledikant. Zo langzaam de overstap maken. Maar dat is wel een gesleep met bedjes:D

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja zo zijn ze allebei bij de geboorte overgeplaats naar het grote bed. Ik durfde het juist helemaal niet aan:( en steeds verzette ik het. Ik vond het zo zielig dat ie z'n kamertje moest verlaten. Maar een gegeven moment kwam hij (Lex)zelf met het idee dat als de baby eruit was dat hij de grote broer was en dat ie dan in het grote mensen bed mocht slapen:D bij Ryan was het ongeveer hetzelfde die vond het allang leuk dat ie bij Lex op de kamer mocht. Alleen sinds kort vraag ik me af waarom ik 2 bedden heb bij hun op de kamer:) ze liggen altijd gezellig samen in bed:D

7. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Hier hetzelfde probleem als "Theangels".

Wij hebben gisteravond voor het eerst geprobeert onze zoon van 19 maanden in het grote bed te leggen op zijn nieuwe kamer, maar dit was brullen, brullen en nog eens brullen. Na 2 pogingen maar weer op de oude kamer.
    Hij was helemaal van slag en sliep pas om half 12!! (En dan heb ik van 2 tot 3 ook nog met hem beneden gezeten).

Nu de 2e begin mei moet komen ben ik ook wel benieuwd naar goede tips. Ik lees even mee.

8. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Goh, ik maakte me ontzettend druk over de stap naar de nieuwe kamer, maar ze was 1.5 dus het ledikantje ging mee.
    Ze heeft niets om de "verhuizing" gegeven. Tijdens het inrichten van haar nieuwe kamer gingen we elke dag een keertje kijken van "hier ga jij straks slapen en de baby in de buik in de babykamer" Ze vond het ook wel leuk en ging ook altijd meteen in haar nieuwe kamer kijken. We hebben in haar bijzijn op een gegeven moment het ledikantje naar haar nieuwe kamer verzet en sindsdien slaapt ze daar.
    Het grote bed staat er ook al, maar ze slaapt erg wild dus we wachten nog eventjes. Ook hebben wij een ikea bedje en 1 zijkantje kan eruit. Vind ik wel een fijne tussenfase naar het grote bed..

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hmm lastig zeg. Ik zou sowieso wel dan de stap in 1 x doen en dus het ledikant uit die kamer halen.
    Het vergt veel energie en uitleg, maar toch blijft dat in mijn ogen de beste manier. Praten als Brugman en toch terug blijven leggen.

Wij kiezen toch voor een peuter/juniorbed na zijn ledikant omdat onze zoon erg druk is in zijn bed en altijd alleen maar bovenin slaapt en dus nog geen groot 1-persoons bed nodig heeft.
    Misschien is dat een tip, zodat de overstap niet te groot is in 1 x?

Deel Deze Pagina