Hallo, Mijn meisje is vandaag precies 5 maanden. Ze krijgt nog 5 voedingen (afgekolfd en kunstvoeding). Ze drinkt ongeveer 750-800 cc per dag. Ze krijgt nog niks aan bijvoeding. Ze weegt nu ongeveer 6200. Wat vinden jullie: Moet ik er al een voeding afhalen? Ik ben nl bang dat ze dan te weinig op een dag zal drinken. Aan de andere kant denk ik wel dat ze er aan toe is, ze vraagt nl niet vaak op een voeding dus wat dat betreft zou ik de tijden wel wat ruimer kunnen verdelen. Misschien hebben jullie tips?
Hier ook 5 flessen van 180cc met 5 maanden. En zelfs voeding voor hongerige baby's. Ik haal nog geen fles want ze wordt zelf wakker om 23 uur en drinkt de fles helemaal leeg. Als ik bijvoeding ga geven dan zal ik de fles van 23 uur weghalen.
Ik geef dan wel volledig bv maar ik zat met 5 maanden op 4 voedingen (met 4 mnd al zelfs). Voor de late avond voeding moest ik hem elke keer wakker maken dus die hebben we toen maar laten vallen. Vervolgens sliep hij 's nachts net zo goed door. Als je denkt dat het kan dan zou ik het gewoon eens proberen.
750-800cc is al wel zo'n beetje het minimum tot 6 maanden.. Dus als je een fles zou laten vallen, zou ze de andere 4 flessen a 200cc op moeten drinken. Zou ze dat doen? Geef je bijvoeding trouwens?
@Bibiche: Jouw kindje drinkt dus alles leeg. Mijn kindje dus niet. Ik bied in de flesjes van de kunstvoeding altijd 200 aan maar dit drinkt ze zelden leeg. @Wup: ik ben er bijna zeker van dat ze door zal slapen als ik er een voeding vanaf haal. ALs we haar rond 22-23 uur wakker maken kost dat vaak veel moeite, vaak valt ze onder de fles weer in slaap. @Deepfreze: Ik geef nog niks aan bijvoeding (staat in het berichtje), ik denk niet dat ze meer zal gaan drinken als ik er een fles afhaal vandaar dus ook dat ik nu nog 5 keer een voeding geef. Ik wil over een paar weken (tegen de 6 maanden) beginnen met groente en fruit en dan zal ik er wel een fles afhalen neem ik aan.
Ik zou het zo laten. Je geeft gedeelte borstvoeding en dan werkt het heel anders dan een volledig kunstgevoed babietje. Borstvoedingsbabies drinken over het algemeen genomen niet van die enorme hoeveelheden per keer en drinken dus vaker (want de meeste mama's maken geen 200 ml borstvoeding per keer aan, daar is ons lijf niet op gemaakt). Het is heel gezond, jij eet toch ook vaker kleine hapjes dan 4 keer een enorme maaltijd tenslotte.
Als je haar wakker moet maken voor de laatste voeding zou ik die er proberen af te halen. Als dit om haar gewicht enzo gewoon kan. Je kunt dan altijd kijken hoe het gaat. Ik kolf ipv een voeding tussen de middag trouwens 240 cc.