Geen flesvoeding willen, de rest allemaal wel

Discussie in 'Voeding' gestart door BabeBabe, 13 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Mijn zoon van 7,5 maanden wil eigenlijk geen flesvoeding meer...

hij krijg Hero standaard 2,
    7:30ochtends 180+6 + 4 scheppen bambix (we gaan dit straks proberen te lepelen misschien dat hij dat wel wil) deze fles drink hij ongeveer voor de helft op
    ergens tussen 10 en 11 (hangt van zijn slaap af) 1 ligakoek met diksap en kwar potje fruit erdoor
    12:00/12:30 proberen we brood, is nog geen groot succes... als hij de helft van het zachte gedeelte van de boterham binnen krijgt is het veel!
    ik smeer er steeds of jam of smeerkaas of.... wat kan ik nog meer doeN?? (geen geprakte fruit of groente/avocado tips, daar ben ik niet van hihi)
    13:00 maak ik een fles, hier drinkt hij weinig tot niks van...
    15:30 krijgt hij 3/4e of een heel potje fruit zo;n 200 gram dus
    17:30 een heel potje warm eten + 1 klein danoontje toetje of iets vergelijkbaars
    19:30 maak ik 180+ 6 en de ene x is het 3 slokken de andere x helft fles, of niks...

Hij is verder super tevreden en slaapt prima door! hoe erg is het dat hij bijna geen flesvoeding wil??? wat kan ik er aan doen?? wil eigenlijk geen pyjamapapje troep ofzo geven ochtends of avonds.... fruit, groente, koekje, diksap, thee, rijstwafel, lange vinger, soepstengel gaat er allemaal super in! brood gaat steeds beetje beter, maar flesvoeding... steeds minder

2. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ik denk dat ie t niet meer hoeft omdat ie zoveel andere dingen krijgt? Flesvoeding is belangrijker dus zou wat minderen met t vaste voedsel

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    was het maar zo makkelijk ;) hij weigert echt de fles... ochtends heeft hij verder nog niks gehad, en die hoeft hij ook al niet meer....

4. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik zou een bakje yoghurt proberen als hij de middagfles niet wil. En dan idd pap.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ging hier ook een beetje zo. Mijn zoontje wilde nog wel in t donker drinken dus ze ochtend en avond fles kreeg hij in t donker op zn kamer. De middag fles toen al snel verkleind naar 120/4 en zag wel wat ie op dronk. Met 9 maanden was hij over op 2 flessen. Nu nog steeds drinkt hij 2 flessen s morgens en s avonds in zn donkere kamertje. Hij wil namelijk zn melk nergens anders uit dan een fles, maar overdag een fles wil hij dus al maanden niet meer en ik nu liever ook niet meer.
    Maar wat hier boven ook werd gezegd, je zou ook 1 fles kunnen vervangen door een schaaltje yoghurt.

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

broodbeleg: appelstroop, perenstroop, groentespread van zonnatura, smeerkaas, smeerleverworst, kipfilet (dat deed ik wel wat later), pindakaas, jam en idd geprakte groente en fruit (is niet zo moeilijk hoor ;)

Verder deed mijn zoontje dat ook een tijdje, flessen weigeren.Daarna nam hij ze weer. Ik bleef gewoon aanbieden.

7. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ons zoontje wil de fles ook al heel lang niet meer. Die van de ochtend wel want dan heeft ie honger.
    Maar ik doe er smiddags en savonds een scheutje roosvicee door en dan dronk ie het wel op. Het cb zei dat dit een prima oplossing was, dan krijgen ze alle voedingsstoffen nog wel binnen. En dat kleine beetje roosvicee dat geeft niks. Wij hebben de middag fles er nu af, en hij krijgt vanaf vandaag gewone melk tussen de middag met 1.5 stukje brood..

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Fles aanbieden als hij slaperig is, slaapt of net wakker is. Zolang hij minder drinkt zou ik toetjes, koekjes, ligas schrappen. Die heeft hij niet nodig, zijn melk nog zeker wel.

En gewoon blijven aanbieden, zuigelingenstaking is een bekende fase bij baby's, die gaat vanzelf over.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Plakjes banaan of aardbeien op brood waren favoriet!
    Hahaha dat eten ze hier nu nog

Ik ook trouwens :D

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad :)

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    bedankt voor de tips!

12. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier ook een melk weigeraar(ster:p), alles wat ik probeer ze wil geen melk. Alle extraatjes hebben we al eens geschrapt. zijn al een week terug gegaan naar de basis, Dus echt een week lang alleen maar melk drinken maar ze hoeft het echt niet. Na een maand "ellende" maar gestopt met proberen. Pap van de lepel eet ze wel, drinken uit de fles weer niet dus ons schema is nu:
    08:00 150/5 pap van de lepel
    12.00. 180/6 pap van de lepel
    15.00. 100gr fruit
    18.00. 200gr avondmaaltijd
    19.30. 100ml yogurt

Meer krijg ik er niet in, maar zolang ze vrolijk/alert is en goed groeit maak ik me niet zo druk meer.

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Als hij het wel al pap eet , kun je dat beter doen:)

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zuivel is nu toch echt nog belangrijk hoor!
    Je kunt ook pap geven en bakjes yoghurt.
    En probeer eens een ander merk kunstvoeding, misschien dat hij die smaak lekkerder vindt.

Deel Deze Pagina