Hee dames. Ik las net ergens dat je na een miskraam/missed abortion heel erg vruchtbaar bent.. is dit ook echt zo? Of is dat echt per persoon verschillend? Ik zou dit graag willen weten en ook graag positieve verhalen willen horen van dames die al snel na een miskraam / missed abortion zwanger zijn geraakt. Dit ook omdat mijn vriend en ik er besproken hebben dat als het helemaal schoon is wij er opnieuw voor willen gaan,, natuurlijk wel als we het wat beter hebben verwerkt.. maar ook zou ik misschien liever op een menstruatie af willen wachten.
Volgens mij is dat nooit bewezen.. Hier toch echt iedere keer een afwijkende cyclus gehad dus of je vruchtbaarder bent.. Nee ik geloof daar miet zo in. Eerst maar eens herstellen
Ik denk dat het op dit moment het belangrijkst is dat je tijd voor jezelf neemt. Je weet pas twee dagen dat het niet goed zit met de zwangerschap en hebt nog geen 24u geleden een miskraam achter de rug. In die tussentijd heb ik al veel verschillende berichten van je gelezen: de ene keer wil je meteen verder met een nieuwe zwangerschap, de andere keer wil je nog even wachten tot je het verwerkt hebt (wat erg logisch is!!) Wat ik wel in al je berichten teruglees, en correct me if I'm wrong, is dat het vooral je vriend is die dirèct verder wil. Het lijkt me goed om alles even te laten bezinken en je niet te laten overhalen door je vriend. Want, hoewel het ook zijn kindje was, kan ik mij goed voorstellen dat de klap voor jou als vrouw erger, of op z'n minst anders, is. Gun jezelf tijd om het te verwerken, voor je verder gaat met vragen over verhoogde vruchtbaarheid. Het is nog vers en een miskraam is niet zomaar iets. Zoals hierboven gezegd: focus je op je herstel
Inderdaad niet bewezen. Maar hier wel ervaring ermee. Na mijn eerste miskraam (9w5d) in de eerste ronde meteen weer zwanger. Helaas werd dit een late miskraam (15w3d). Toen weer meteen zwanger. Vandaag ben ik precies 11 weken ( en nog heel onzeker)
Volledig mee eens. Ik snap je gevoel dat je er zo snel mogelijk weer voor wil gaan maar uit je andere topics/berichten en je onderschrift te lezen doet het toch heel veel met je. Neem even rustig de tijd voor jezelf om het geestelijk en lichamelijk te verwerken.
Ik ga er zeker de tijd voor nemen. Eerst dit helemaal achter de rug hebben voor ik weer opnieuw ervoor wil gaan. Het is inderdaad voornamelijk mijn vriend die het graag weer wilt.. maar hii begrijpt dat ik er de tijd voor wil nemen om het eerst helemaal te verwerken.
Hier geen miskraam of missed abortion, maar extreme vroeggeboorte. Inmiddels alweer in de 8e maand dat we weer echt serieus proberen, dus helaas niet echt snel weer zwanger. Hoor wel vaker dat een tweede zwangerschap in het algemeen sneller gaat. Maar of dit ook daadwerkelijk bewezen is?
Een week of 3 naar mijn curettage testte ik nog positief. En pas na een week of 6 kreeg ik menstruatie wat ik me kan herinneren. Helaas geen succes verhaal voor je. Maar gelukkig zijn ze er wel. Neem de tijd.
Ik was na 3 maanden weer zwanger. Maar mijn cyclus was wel helemaal overhoop. Maarja, dat lijkt bij mij normaal, haha. dus was nog maar 1x tussendoor ongesteld geworden.
hier in ronde 5 na miskraam.. Maar nog maar de 2e ronde dat mijn cyclus weer een beetje herkenbaar is
Hier in ronde drie na curettage, helaas nog geen resultaat. Ik denk dat het er een beetje mee te maken heeft of je cyclus weer snel op orde is, of niet
Wat naar van je miskraam veel sterkte! Neem eerst de tijd om dit te verwerken en het een plekje te geven. Inmiddels zijn wij bijna 14 maanden na de miskraam en helaas tot ons grote verdriet nog niet zwanger. Ik ben ook gelijk na de miskraam doorgegaan met de gedachte dat men vruchtbaarder zou zijn na een miskraam dus dat we dat maar moesten benutten. Dat is dus niet gelukt en pas na maanden kon ik mijn miskraam gaan verwerken waar ik het nu nog steeds moeilijk mee heb dus neem je rust en herstel!
Na een paar tips ben ik even in je berichtgeschiedenis gaan lezen...Misschien moet je eerst je eigen leven eens op de rit krijgen.Een huis zoeken bv,en stoppen met roken. Neem rustig de tijd om dit te verwerken,ga samen op zoek naar een huis,zorg dat je een stabiele basis hebt,stop met roken,en ga dan pas aan een nieuwe zwangerschap denken.En zorg voor een stabiel inkomen,ipv een eigen bedrijf van vriend en bijna geen geld,naar 3 eigen bedrijven en zwemmen in het geld,en weer terug. Edit:teruglezend begrijp ik dat het betweterig en belerend over kan komen,zo bedoel ik het absoluut niet!Toch heb ik er voor gekozen om mijn bericht niet aan te passen,omdat mijn reactie op basis van jou eigen berichten is.Ik bedoel het op een goede manier,en hoop dat je het als zodanig kunt lezen.
Ook al meerdere topics van je gelezen en ben het dan ook helemaal eens met Pipo. Laat je vooral niet pushen door je vriend, maar zorg eerst maar eens dat jullie alles op de rit krijgen..
Laat je niet pushen meid, neem de tijd om weer in balans te komen. Zowel lichamelijk als geestelijk Probeer ook je leven in balans te krijgen: een eigen huis, een stabiel inkomen, enz. Het hoeft niet perfect, maar een basis is zo belangrijk voor een kind, en ook zo belangrijk voor jou als (toekomstig) moeder. Sterkte en succes!
Dank jullie wel!! Ik snap jullie volkomen. We nemen nu de tijd voor ons zelf en voor de wonig. Daarna zien we verder
Jullie zouden deze maand een huisje krijgen toch? Alles wat daarbij komt kijken kan ook een hoop stress opleveren, maar je kunt wel heerlijk gaan shoppen voor jullie huisje en er je eigen veilige plekje van maken. Ik denk dat als je je daarop concentreert en straks in je eigen knusse huisje zit dat het stoppen met roken een stuk makkelijker gaat en je beter in je vel gaat zit wat allemaal alleen naar positieve dingen zijn voor je volgende zwangerschap.
Hier was dat niet echt zo. Na mijn miskraam een hele lange cyclus gehad van 60 dagen, geen eisprong gehad. Pillen gekregen om het op gang te krijgen. Dit hielp wel. Na die menstruatie meteen zwanger.
Ik was gelijk weer zwanger zonder menstruatie ertussen gewoon na het bloeden van de miskraam weer gelijk verder gegaan...helaas weer miskraam en het was ook doordat ik geen menstruatie had afgewacht lastig termijn enzo te bepalen de tweede keer. Was echt een rommelig gedoe vanaf begin. Nu hebben we een menstruatie afgewacht voor het overzicht en zodat mijn baarmoeder echt goed schoon was. Wie weet waren we toch te snel na 1e miskraam. Dat weten we nooit. Nu zit ik weer na mijn eitje dus ben benieuwd volgende week. Maar ik geloof wel dat je wat vruchtbaarder bent na een miskraam. Voor ons in elk geval dan.Ik ben 38 ook nog. Dus gelijk weer na de 1e miskraam hadden we echt niet verwacht!