In 2008 zwanger worden van 1e kind!

Discussion in 'Zwanger worden' started by gorgi, Jul 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gorgi

gorgi Lid

Jul 19, 2008
    40
    0
    6
    Female
    Hallo allemaal :D ,

Ik ben Gorgi,33 jaar en sinds 2005 gestopt met de pil. In 2007 zijn we naar het ziekenhuis gegaan, omdat we wilden kijken of alles in orde was. Dat was het ook en na de HSG werd ik ook zwanger (april 2007). Jammer genoeg eindigde dat na 8 weken in een miskraam. Na maanden zelf aan de slag gegaan, zijn we in november met IUI begonnen. Ik heb 4 IUI's achter de rug, maar nog steeds niet zwanger geraakt. In februari 2008, na mijn 4e IUI, hebben we een pauze ingelast. Een paar weken terug wilden we weer beginnen, maar door omstandigheden is dat niet gelukt. We hebben geen IUI eghad, maar ik moest na mijn eisprong twee keer pregnyl spuiten (elke keer 5000ml). Ik heb last van spotting. Na 10 dagen krijg ik al een beetje bloedverlies en dat duurt ongeveer 1 week, voordat het echt doorzet. Mijn gyn heeft dus voor de zekerheid mij pregnyl gegeven, want dat zorgt ervoor dat ik geen last heb van spotting. Tot nu toe werkt het, want ik zie nog geen spotting.
    Mijn laatste pregnylspuit was op dinsdag 15 juli. Nu hoor ik van iedereen dat je minimaal 10-14 dagen moet wachten, voordat de pregnyl eruit is, anders krijg je bij de test een verkeerd beeld.
    We willen heel graag zwanger zijn, maar ja, dat gaat dus niet zomaar. Dat had ik echt noooit gedacht. Zijn er meer mensen die dit jaar echt zwanger willen worden? En dat het hun 1e is? Misschien leuk om met elkaar te praten en elkaar te helpen in deze periodes.

Groetjes,
    Gorgi ;)

2. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    succes, maar even een vraagje was het echt 5000 ml of te wel 5 liter :confused:

3. gorgi

gorgi Lid

Jul 19, 2008
    40
    0
    6
    Female
    Oeps, foutje...ik bedoel twee ampullen met vloeistof. Er staat 5000 per spuit...geen 5 liter, foutje

4. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    ik dacht al, dan heb je gelijk genoeg gedronken voor 3 dagen :)

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Hallo Gorgi,
    Misschien is het voor jou een idee om bij het onderdeel vruchtbaarheidsbehandelingen te gaan posten. Daar staan een heleboel onderdelen, waarin je misschien herkenning zou kunnen vinden. En waar je mee kunt praten, over je onzekerheden, ziekenhuistraject, etc.

Dit topic doe ik dicht, omdat ik denk dat je ergens anders voldoende aansluiting zult kunnen vinden.

Succes met zwanger worden!

groetjes prinses

Share This Page