Wij willen ook niet dat onze kinderen op internet verschijnen. Om de redenen die jij opnoemt ts. Het is voor hun privacy en ook omdat zij nog niet kunnen besluiten of ze dit leuk vinden. Om even terug te komen op scholen en sociaal media. Vroeger had je nog geen social media en toen wisten mijn ouders ook wat ik mee had gemaakt op school. Er werden foto's gemaakt met een fototoestel en bij de juf kon je uitkiezen welke foto's je wilde. Even on-topic. Belachelijk van je schoonzus zeg. Ze hoeft het er niet mee eens te zijn maar ze dient wel jouw wensen te respecteren. Hier deed mijn moeder dat in eerste instantie ook niet. eerst vriendelijk gevraagd daarna heel boos geweest en zelf haar ipad gepakt om de foto's te verwijderen en gezegd als ze dit nog 1 keer doet, ze geen foto's meer krijgt. Tot nu toe heeft ze zich eraan gehouden.
Openbaar of niet. Zodra je foto's op facebook zet zijn deze eigendom van facebook en geef je toestemming aan fb om er mee te doen wat ze willen.
Ik vind het prima, maar dan hadden ze een besloten FB van de klas moeten maken. Niet zo openbaar, ik wil dat gewoon niet. Ik weet ook wel wat mn kind mee maakt, als hij het verteld of als ik eens help in de klas. Daarnaast is deze moeder/juf nogal gericht op aandacht, want overal moet haar zoon vooraan staan en het kind word gepusht voor modellenopdrachten etc. Prima als je dat zo graag wil voor je kind, maar ik wil dat niet en met mij meerdere ouders. Ik vind het gewoon niet nodig. Bij mij heeft het trouwens niks met paranoia te maken hoor ik zet zo heel af en toe een foto van mn zoon op internet. Maar met school vind ik het gewoon een ander verhaal.
Weetje als je de goede instellingen hebt mag Facebook niets met de foto's doen. Maar als je zo gaat denken moet je ook geen foto's in een cloud zetten of überhaupt via WhatsApp versturen. Als iets makkelijk te kraken is en waar alles uit de lucht te plukken valt is het WhatsApp
Je schoonzus dient jullie keuze te respecteren, !!! Ik zelf plaats wel foto,s van mijn kids op facebook, ook school heeft toestemming om dat te doen op hun website, (ze hebben (nog) geen facebook maar zal een foto mij niet aanstaan, dan zeg ik het wel, Ik plaats bewust al een paar jaar geen foto,s op forum als deze ( zin is vast fout) Wat ik ook doe als foto,s plaats van mijn kinderen in speeltuin met andere (vreemde) kinderen, ik altijd die foto,s bewerk zodat die andere kinderen niet herkenbaar zijn, dit uit respect naar hun privacy en ouders, vind ik wel zo netjes, Ik heb iemand op mijn facebook die laatst een foto plaats van haar 3 kids onder de douche, ze waren spelend met speelgoed onder de douche, maar wel bloot, en ze heeft 310 " vrienden" ofzo, toen dacht ik écht van dat kan écht niet,
Ik zou samen met jou man nog eens goed met schoonzus praten en het heel duidelijk maken dat jullie dit absoluut niet willen. Luistert ze niet daarna dan zou ze van mij idd geen foto,s meer krijgen of mogen maken van mijn kinderen (familie foto,s uitgezonderd) En daarmee wil je zeggen dat? Omdat iemand mischien stiekem foto,s van kinderen maakt zou iedereen ook maar foto,s op internet moeten zetten. Slaat toch nergens op..... Ik wil ook niet dat er foto,s van mijn kinderen op Internet staan. Familie en vrienden kunnen zo foto,s krijgen en als mijn kinderen oud genoeg zijn dan kunnen ze zelf bepalen wat ze willen.
Wij hebben als gezin afspraken gemaakt dat we andermans kinderen niet op FB zetten. Dat geldt ook voor opa en oma. Wil je het toch, vraag het even. En het gaat altijd goed. Bij bijvoorbeeld het huwelijk van mijn broertje snap ik dat hij het leuk vond ook een foto met zijn neefjes en nichtjes te plaatsen. Geen probleem. Op school gebruiken ze klassebord, een gesloten omgeving voor ouders waar foto's op staan. En dan nog blijf ik kritisch. Een tijd geleden werd er een foto van de kindjes die gymlessen hadden geplaatst. Maar gymen doen ze nog in hun ondergoed. Die foto heb ik er af laten halen. Ik vind het niet nodig dat 40 andere ouders mijn dochter in onderbroek zien.
Was dit geen verschrikkelijke hoax? Ik weet wel dat als je foto's openbaar staan, dat ze dan feitelijk gezien 'van iedereen' zijn. Maar als je je foto's prive zet gaat Facebook ze heus niet verkopen aan stichting Martijn ofzo hoor..
Geen hoax hoor. Helaas denkt half nederland altijd van wel, omdat men niet wil geloven dat jouw gegevens gewoon een handelsproduct zijn.
Dat is echt grote onzin. De foto's die openbaar geplaatst worden mogen gebruikt worden. Er zijn inderdaad hordes mensen die ergens een tekstje verkeerd hebben gelezen en elkaar op hebben lopen fokken. Je geeft Facebook ook toestemming om al je bestanden op je telefoon/tablet in te mogen zien, dat doe je door de app te accepteren. Daarvoor hoef je echt geen foto's op fb te zetten. Hetzelfde geldt voor whatsapp en veel andere apps Maar Facebook gebruikt geen privé foto's voor reclame of handelsdoeleinden. En je geeft als gebruiker daar ook geen toestemming voor. DAT is echt hoax. Er zijn genoeg openbare foto's die ze kunnen gebruiken.
Dat klopt, dat probeer ik ook uit te loggen. Een gemiddelde Facebook gebruiker is voor een hacker net zo interessant als fotoalbum servers van Hema, of de bestanden op je smartphone.
Dat wil ik helemaal niet zeggen...het is meer een waarschuwing naar degenen toe die om elke foto panikeren. Nee mijn kinderen gaan niet in hun ondergoed of blootje op de foto..maar een foto waarbij ze op een klimrek hangen...nou lekker boeiend. Die foto's worden ook gemaakt zonder dat je er erg in hebt. Als je nooit wil dat zoietd gebeurd moet je niet naar buiten gaan meer.
als jullie aangeven het niet te willen moet zij gewoon jullie keuze respecteren met welke reden jullie het dan ook niet willen. ik plaats op fb wel foto's maar niet hier op zp of andere sites. en al helemaal geen foto's van in bad oid
Ik vind het zo overdreven om geen foto's op fb te zetten. Wat een paniekerig gedoe. Als je kinderen buiten spelen..zet je ze dan ook een masker op?? Wat moet een ander met foto's van mijn kind?? Als je je daar al druk om maakt zou ik ze binnen houden.
Wat een onzin dat je dan maar niet meer met je kind naar buiten moet Ik let er zelf altijd op dat in een speeltuin ik niet andere kids op de foto zet. Lukt niet altijd maar probeer het wel.
En daarom is het aan de gebruiker wat je op internet plaatst en wat niet Ik zet bijvoorbeeld nooit foto's van mezelf, mijn partner of wie dan ook erop. Niet omdat we heel lelijk zijn, maar omdat ik het gewoon niet nodig vind en ik mezelf niet overal terug hoef te zien (bij vreemden of bij wie dan ook )
Het gaat er bij veel ouders denk ik om dat hun kinderen zelf niet kunnen bepalen of ze met hun hoofd op internet willen, en daarom willen ze het liever niet hebben en er is een verschil tussen per ongeluk ergens vaag op een foto staan of honderden foto's van je kinderen op internet hebben. Het gaat er niet om dat niemand hun kinderen mag zien. Ik loop ook gewoon met mijn kinderen over straat, dus mensen weten heus wel hoe mijn kinderen eruit zien, ze zijn geen groot geheim ofzo. Tuurlijk kan je niet alles voorkomen maar, maar je kan wel extra alert zijn.
Eens hoor, soms vind ik mensen wel heel krampachtig en paranoïde overkomen wat dit betreft. Zolang de kindjes gewoon gekleed zijn wat maakt het uit?! Pedo's lopen overal rond en kunne ongemerkt foto's maken in het openbaar, daar hoeven ze geen Facebook accounts voor te hacken. Neemt niet weg TS dat je schoonzus idd jullie beslissing dient te respecteren! Goed gesprek aangaan dus.
Het maakt uit omdat (kleine) kinderen niet zelf kunnen kiezen of ze met hun hoofd op internet willen of niet. Het is niet paranoïde en ook niet uit angst voor pedofiele. Het is ook denk een persoonlijke keuze die iedere ouder zelf moet maken. Er zijn ouders die er geen problemen mee hebben en foto's van hun kinderen op internet zetten en andere ouders hebben daar moeite mee. Ieder zijn ding. Als mijn ouders allerlei foto's van mij op internet zouden zetten, zou ik niet blij met ze zijn, al zouden het hele onschuldige foto's zijn.