Dat heeft ook te maken met onze generatie. Wij hebben het ontstaan van internet meegemaakt, voor onze ouders een eng iets waar je je kinderen aan blootstelt. Waar zijn al een stuk verder, maar dat 'enge' zit er nog onbewust in. Vooral over 'kinderen hebben geen toestemming gegeven voor hun kop op internet'. Die dezelfde kinderen leven in een wereld waar niks zonder internet kan. En dat zal komende jaren steeds explosiever groeien. Voor hun is een wereld zonder internet ondenkbaar. Over een paar jaar zullen geen harde schijven meer worden gemaakt, op zakelijke markt zie je die ontwikkeling al hard groeien. Consumentenmarkt zal volgen. Dan is ALLES op internet. Ik denk dat als ik over 10jaar tegen mij kind zeg 'ik heb geen foto's van je op internet gezet omdat ik vind dat jij dat zelf moet bepalen', vrijwel hetzelfde zal klinken als dat mijn ouders destijds tegen mij hadden gezegd 'Nee schat, we hebben geen foto's en video's van je gemaakt, want je kon zelf niet kiezen om met je kop op zo'n VHS band te staan' En ik respecteer ieder zijn mening hoor, maar probeer alleen uit te leggen dat sommige gedachten een beetje paranoïde zijn in deze tijd.
Ik plaats overigens zelf wel eens foto's op mijn FB, dus helemaal niks posten doe ik ook niet. Verder vind ik het ook niet nodig om alles zo te delen
Als het goed is kan je via FB de foto's rapporteren, en daarbij als reden opgeven dat je de gebruiker (je schoonzus dus) zonder jou toestemming (portretrecht) gebruikt op internet en dat je al vaak geprobeerd hebt haar dit duidelijk te maken. Of zij voor je gaan proberen de foto's verwijderd te krijgen? Liefs,
Ik vind het respectloos van je schoonzus. Je geeft duidelijk aan dat je het niet wilt dan vind ik dat ze zich daaraan moet houden ongeacht of ze het ermee eens is. Misschien kan je vriend of man het nog eens met haar bespreken?
Ik vind dit heel lastig. Ik had ook de insteek om geen foto's op social media te plaatsen en eigenlijk had ik daar niet echt een onderbouwde reden toe. Inmiddels 2 jaar verder en ik plaatst af en toe wel een foto van hem op FB en zie daar ook geen problemen in. Mijn broer heeft mij een keer heel netjes gevraagd of hij een foto van mijn zoontje op FB mocht plaatsen, ik vond het toen wat overdreven dat hij het vroeg maar wel netjes. Ik heb geen problemen met familie die een foto van mijn zoontje plaatsen, zolang het maar geen rare foto is.
Ja dat is ook waar, ik werd pasgeleden toen ik (plus mijn kinderen) aan het fietsen was door een wildvreemde op de foto gezet, niet dat ik perongeluk door zijn beeld fietste.., nee gewoon van ons maakte hij een foto! heb hem daarop aangesproken.
Kun je idd melding van maken bij fb! Mijn exman had een paar jaar geleden een foto van mijn zoon in bad op fb gezet! Melding gemaakt bij fb en is eraf gehaald door hun. Alle foto's van mijn zoon!
Ik vind het belachelijk en respectloos van je schoonzus. Ik zou haar dus ook zeker goed aanspreken hierop. Ik vind overigens wel een verschil of ze een portrait foto plaatst of een foto van velen waar jouw kind ook bij op staat. Ik plaats niet veel meer op fb, maar als ik iets doe met een ander erop dan vraag ik het altijd eerst. Het feit dat fb jouw fotos mag gebruiken klopt wel, je kunt dit alleen wel helemaal beveiligen. Er gaan lijstjes op internet rond met welke stappen je dan moet doorlopen. Vast te vinden als je even googled op privacy instellingen facebook, oid. Natuurlijk heeft je jonge kind nu nog geen stem over of het op fb komt oid. Maar als je kind puber wordt oid, dan zal hij echt niet meer als 3 jarige herkent worden...! Ik vind ook dat je niet krampachtig moet doen. Wij zijn ook voorzichtiger geworden, en hebben onze privacy sterk aangepast. Maar helemaal niet op fb... ach dat vind ik ook niet nodig...!
Je kan een melding maken bij Facebook dat ze die zonder jouw toestemming heeft geplaatst. Als goed is worden ze dan verwijderd en krijgt jouw schoonzusje een melding hiervan. Misschien hardleers maar ze heeft naar jou te luisteren in dit geval. Ik plaats ook geen foto's van dochter op Facebook. Ik heb mijn neefje hier op aangesproken die had een foto geplaatst. En hij heeft m er ook weer afgehaald. Vond ik erg netjes van hem. Met als zelfde reden die jij opgeeft, mijn dochter kan niet kiezen en de foto's staan gewoon gebrand op internet en zijn vaak moeilijk eraf te halen. Eenmaal er op = erop tot de server gewist wordt. Die gedachte vind ik eng. Er zitten genoeg pedo's op internet of mensen met een dubbel profiel, of mensen die namen jatten en er een andere foto bij zetten om zo tot je vrienden te behoren. Nee, geen haar op m'n hoofd die er aan denkt! Pertinent NIET! Edit: zie nu pas dat er al 8 pagina's zijn, mijn reactie kan "spuit 11" zijn
Het is niet netjes van je schoonzus dat ze niet jullie keuze hierin respecteert. Haar geen foto's meer laten maken in het vervolg lijkt me een mooie aanpak. Ik heb niet eens op FB gezet dat ik zwanger was of dat ze geboren is. Veel vrienden op FB weten dus van niks En ik moet toegeven dat het me tot nu toe (6 weken na de bevalling) prima bevalt. Familie heeft nog niet gevraagd of ze foto's mogen plaatsen, maar dat heb ik liever niet. Vroeger liepen ze ook niet 24/7 met een fotoalbum onder de arm rond om foto's te showen