opvolgmelk t/m 10 mnd en dan??

Discussie in 'Voeding' gestart door claudia2008, 14 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Hoi!

MIjn dochtertje is inmiddels 10 maanden en ze krijgt nog 3 kleine flesjes per dag (ong 100 ml per keer) en een papfles voordat ze gaat slapen.

Nu zie ik op de verpakking dat de opvolgmelk bedoeld is voor baby's tot of t/m 10 maanden. Maar wat komt daarna dan? De peutermelk ofzo?

Wie weet het??

Alvast bedankt!

Groetjes Claudia

schema dochter is;

5-6 u flesje
    9u fruit
    10u flesje
    12-12.30 boterham en sap
    14u flesje
    16u-16.30 avondeten
    19u papfles

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Van ons CB mochten we die gebruiken tot 12 maanden. En dan met 11 maanden langszaam beginnen met gewone melk.

Wij hadden toen al nr3 voeding gekocht. Ligt even aan je merk hoe de naam daarvoor is. Bij nutrilon is het nr3 in ieder geval.

Wij gaven dan 200cc in de pap 's ochtends, 100cc bij de boterham in de middag en 200cc voor het slapengaan.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Van de Bambix heeft het ook nr.3, en dan groeimelk geloof ik. Die is vanaf 10 maand.

4. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties. Straks ook meteen ook even naar voedingsdeskundige van nutrilon gebeld en er is inderdaad een nummer 3! Waarom zie ik die nooit staan in de winkels? Vreemd....

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Vanaf 10 maanden kan je je kind gewoon verse koemelk geven.
    Tenzij het een allergie heeft. Maar de opvolgmelk is ook gewoon van keoemelk gemaakt, dus als daar nooit allergisch op gereageerd is, kan je prima verse koemelk geven.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben tot 12 maand nr2 gebruikt en daarna nr3 omdat ze wat achter bleef in gewicht, anders hadden we voor gewone melk gekozen.

7. zogelukkig

Ja, als je kindje nog niet zoveel bijvoeding eet, kan je ook nog beter even opvolgmelk geven omdat die meer bouwstoffen bevat dan melk alleen.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik gebruik nu de nr. 3 alleen nog om haar ochtendpap te maken, voor de rest krijgt ze gewoon halfvolle melk bij haar brood en avondeten. Maar dat komt meer omdat ze de opvolgmelk gewoon niet meer wil drinken. Wel een lekker idee, nog even die extra vitamines etc in haar ochtendpap. Maar als deze laatste bus op is houd ik daar ook mee op, ze eet nu voldoende vast eten.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vanaf 11 maanden zijn wij langzaam overgegaan op halfvolle melk en opvolgmelk nummer 2 opgemaakt. Nr 2 kan je gewoon blijven gebruiken tot 1 jaar hoor. Daarna eventueel nr 3, maar is ip niet nodig als je kind gewooon goed vaste voeding gebruikt.
    Ik heb wel ooit een pak nummer 3 gekocht (groeimelk) toen ons zoontje ziek was en niet wilde eten en drinken. Vlgs ons CB kun je groeimelk gebruiken als je kind vaak ziek is, achter blijft in lengte/ gewicht, een slechte weerstand heeft etc. Anders is het niet nodig en kun je gewoon (half)volle melk gebruiken.

10. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    bedankt voor jullie tips. Ze eet nu s morgens wat fruit (ongeveer 1 a 2 stuks) , s'middags een boterham, regelmatig een koekje of soepstengel, en avondeten varieert van een half tot heel potje (beetje moeilijk inschattten as ik gekookt heb voor haar). Is dat veel bijvoeding? geen idee namelijk....heb zelf het idee dat het redelijk wat is voor een baby maar ze beweegt natuurlijk ook de hele dag door..

Groetjes Claudia

11. zogelukkig

Is zeker niet teveel hoor.

Deel Deze Pagina