allergisch voor iets uit bruin brood. Denken jullie mee?

Discussie in 'Voeding' gestart door Angel Eyes, 4 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hallo allemaal,

Na maanden en maanden een zoon te hebben die geen nacht doorsliep hebben we het brood uit zijn menu geschrapt. en wonder boven wonder wil dat hij al vanaf dag 1 doorslaapt.

we hebben het niet zomaar gedaan, maar omdat hij exceem plekjes heeft en de 'problemen' eigenlijk zijn begonnen sinds we brood geven. die link hebben we nu pas gelegd.

maargoed, gluten zijn het niet want liga's soepstengels, en sommige drankjes zitten ook gluten in.

mijn moeder heeft kidz wit gegeven en daar lijkt het wel goed op te gaan.

Woensdag heb ik een afspraak bij de HA en dan gaan we even kijken.

zelf heb ik sterk het vermoeden dat het een tarwe allergie is, maar wat is nog meer allergeen in brood?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
  3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik kan eigenlijk niets bedenken dat niet in liga's etc zit en wel in brood. Vooral omdat dat allemaal wel goed gaat en wit brood ook, lijkt het mee geen tarwe/gluten allergie. Misschien broodverbeteraar oid.
    Eczeem reageert ook sterk op spanning en dergelijke, misschien is het eczeem ook verbeterd omdat hij nu langer slaapt en meer rust krijgt.

In elk geval wel fijn dat het nu beter gaat!

4. Angel Eyes

nou dat kidz wit werkt dus ook niet
    afgelopen nacht weer drama gehad
    dus vandaag weer helemaal broodloos
    morgenochtend heb ik een afspraak staan bij de HA
    ik ga het even bespreken met haar
    iemand nog suggestie's

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik denk aan gist allergie.....

Laat je het weten wat de huisarts zei? Ben wel nieuwsgierig... ;)

6. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Krijgt hij ook pap? Gaat dat dan wel?

7. Angel Eyes

gist allergie... hmm dat kan natuurlijk ook
    ik laat het zeker even weten

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Er zitten soms de meest gekke toevoegingen in brood o.a. soja en melk e.d. Dus dat wil niet perse zeggen dat je kindje allergisch is voor tarwe kan ook net zo goed zijn van een van de vele toevoegingen.

Ben wel benieuwd wat de ha zegt.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    En hoe is het gegaan bij de ha?

10. Angel Eyes

Ik ben me een partij uit mijn dak gegaan bij de HA. Heb heel erg zitten huilen, je word er zo moedeloos van. We zijn al 3 kwart jaar aan het klooien met zijn gezondheid. we kregen steeds te horen dat is zijn reflux, maar de medicatie daartegen hielp helemaal niks..... na tientallen keren snachts in het ziekenhuis te hebben gezeten en meerdere afspraken met de HA, welke nooit mijn eigen HA is want die is altijd vol, daar kan ik pas over 2 weken terecht.

Ik moet dus elke keer weer mijn verhaal doen, zo dus ook vandaag.

ze zei eigenlijk niet heel veel sprak nauwelijks nederlands en ging dir3ct een verwijsbrief voor de kinderarts maken.

Ben nog even langs het CB gelopen en die heeft me een telefoonnummer van een dietiste gegeven.

qua vervanging voor het brood is wat meer zuivel en fruit voldoende werd me verteld.

Maar ik moet dus inderdaad een allergie test laten doen bij hem.

Hij lust trouwens helemaal geen pap.

Inderdaad in brood zitten allerlei verbeteraars, ik ga binnenkort eens starten met bijvoorbeeld een eitje geven op het tijdstip van brood,m een paar dagen lang zodat we die eventueel kunnen uitsluiten, dan soja en melk idem dito.

dan blijven er alleen nog gluten en tarwe over.

wordt vervolgd...........

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mischien niet helemaal te vergelijken maar met bv moet je 4-6 weken de allergenen weglaten. Ik ben bang dat een paar dagen niet voldoende is.

Succes in elk geval.

Deel Deze Pagina