geen fruit en groenten willen, 5,5 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Anoek1, 30 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Maak je niet druk over het eten van groente en fruit.
    Het komt vanzelf.

Bij ons heeft het ook heel lang geduurd eer dat ze groente en fruit ging
    eten.
    Sinds dat wij komplete maaltijden hebben(groente, aardappel en vlees)of
    de potjes vanaf 6 maanden gaat het goed.
    Sinds van de week eet ze pas een heel potje van 200 gram.
    Daarvoor at ze gewoon nog een half potje
    Fruit is ze nog steeds niet echt een liefhebber van.
    Soms doe ik fruithapje nu met dit warme weer wel eens in de fles
    zodat ze het toch binnen krijg.

2. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Inderdaad... FV is niet altijd een keuze maar soms ook de enige mogelijkheid.

3. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    De structuur van de hapjes is dan nog wel steeds anders dan melk, dus het blijft vreemd, bv of kv, maakt dan geen drol uit, toch?

4. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    Klopt met dat verschil dat je met bv niet weet wat een kleine binnenkrijgt, en met fv wel. En in dit geval denk ik dat de kleine nog teveel aan melk binnenkrijgt om genoeg trek te hebben in iets anders.(groente-fruit)

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Dat lijkt me onzin, je mag er tenslotte pas een fles vanaf halen als het kind een heel potje groente op kan!!
    wat wou jij doen dan? Zorgen dat het kind honger heeft en dan pas aanbieden?
    Het is jusit de bedoeling dat het langzaam met een paar schepjes per keer went. Zodra het aan de structuur is gewend, zal het er meer van eten en kom je automatisch met minder in de flesjes uit doordat je kindje wat gaat laten staan.En niet andersom

6. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Ok Kisbaba, dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry :D

7. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    "

Het is inderdaad de bedoeling dat een kleine langzaam aan iets anders dan melk went, maar als een kind nog zoveel melk krijgt als de kleine van Anoek, is de kans groot dat het gewoon geen trek heeft, vandaar mijn advies om toch iets minder te geven. En na een mail heen en weer bleek dat het cb hetzelfde advies had gegeven als die ik haar had gegeven, dus zo heel raar is het echt niet hoor. de flessen zijn heel belangrijk, maar het is ook belangrijk dat ze nu toch wel ook wat anders binnen krijgt dan alleen maar flesvoeding. Ze krijgt bijna een liter voeding per dag binnen en dan is het gewoon niet zo heel vreemd dat de kleine geen trek heeft. Ze hoeft er ook geen fles af te halen, maar gewoon wat minder in de fles geven. Zo zal ze ongetwijfeld ook binnenkort overgaan op opvolgmelk en dan is het zeker niet zo goed als een kleine vlak een liter per dag binnen krijgt, dan is het max zo ongeveer 600-750 per dag dus een mooi moment om de kleine aan wat minder hoeveelheden melk te laten wennen en dus ook meer aan vastere voeding etc.

8. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    anoek; hier beetje hetzelfde, potje 6 mnd wil ze twee hapjes. gaat nu iets beter, krijgt op tijd van voeding eerst hapje dan pas de bv, dit werkt hier redelijk, dus echt trek hebben

Deel Deze Pagina