Geen fruit willen eten, tips??

Discussie in 'Voeding' gestart door mamamuts, 10 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Dames, wie heeft er tips of trucks om mijn dochter beter of uberhaupt fruit te laten eten.
    Nu is ze vanaf het begin geen grote fruiteter geweest, maar de laatste tijd weigert ze permanent fruit.
    Ik wordt er zo langzamerhand moedeloos van want ze heeft onderhand al 2 maanden geen fastoenlijk fruit binnengekregen.
    Ze neemt een paar hapjes, haalt het weer uit de mond, knijpt het fijn, gooit het op de grond of smeert het in d'r haar. Pfff.. :(

Ik heb alle soorten fruit geprobeerd, fijn gemaakt, hele stukken, het geven, het zelf laten doen en door de yogurt geprobeert. Hele entertainment erom heen gemaakt, maar niks hoor, 2 hapjes en ze is er klaar mee.

Ik ben bang dat dit geen fase is...
    Dan maar geen fruit?
    Met het warm eten heb ik trouwens nooit geen problemen.
    Wie weet raad?? :(

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en geprakt op brood? of door de yoghurt (al dan niet gepureerd) ?

ow sorry :( zie dat je de yoghurt al geprobeert had...

3. mamamuts

Op de boterham heb ik nog niet geprobeerd, ga ik doen.
    Ze is gek op brood, dus wie weet...

Thnx.:)

4. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Hier hetzelfde probleem, maar hier duurt het al wat langer. Het enige wat ze wil zijn de fruitsmoothies van Friso. Zelfgemaakt wil ze dan ook weer niet.
    Inmiddels is ze al wel zo ver dat ze druiven en aardbeien wil proeven. De druiven bijt ze dan wel stuk, maar opeten ho maar. Ach, ik kon het haar eigenlijk ook niet kwalijk nemen, die dingen waren toch zuur.
    Ik probeer er iig geen heisa van te maken. Ik ga met wat te drinken met haar aan tafel zitten en probeer er een gezellig momentje van te maken. Mama een stukje eten en haar iig laten proberen te proeven.

5. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    En met liga erdoor? Dan krijg je een andere structuur en andere smaak.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En vers sap? Op die manier komen er ook een boel vitamines binnen. Niet elke dag geven (is erg zuur) maar hier is het een groot favoriet (sinaasappelsap, sinaasappelsap met kiwi of baan, aardbeien, frambozen etc)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het inderdaad op brood proberen te geven, of als sap.

En verder niet teveel aandacht aan schenken. Eva heeft maandenlang nauwelijks avondeten gegeten, ik denk dat dat zo'n 4-5 maanden geduurd heeft. We hebben het maar laten gaan en nu eet ze prima!

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

mamamuts, ik heb een soort gelijk topic vrijwel tegelijk met jou gestart en hier zijn er ook nog geen verbeteringen waarneembaar. Ik lees meer verhalen als die van Snoopy1979-dat geeft op zich weer hoop. Ik laat maar even al mijn idealen van gezond eten vallen want dan is er ook wat druk van de ketel.

9. mamamuts

@melloncollie, je hebt gelijk.
    Ik accepteer het maar zoals het is, want niks 'moet'. En idd de verhalen geven hoop....
    Mijn nichtje van 2.5 at altijd als een bootwerker, toen ze de 1.5 gepasseerd was, had ze 's avonds genoeg aan 2 boontjes.:D

Op het kdv eet ze trouwens wel goed fruit :(. Ze doen daar stukjes fruit op een bordje en laten het aan tafel rond gaan zodat iedereen er telkens een stukje vanaf kan pakken. Benthe eet alles gewoon op hoorde ik gisteren :$!! Op deze manier vindt ze het natuurlijk reuze interressant allemaal.
    Dus onder het motto: "zien eten doet eten", ga ik voortaan iig altijd samen fruit eten. Wie weet...
    En idd in de vorm van vers sap is ook een goede optie, krijg ze iig voldoende vitamines binnen.
    Thnx!

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Die van mij drinkt alleen maar uit een fles....ook zo typisch. Zelfs water vindt ze goor!
    Net gepureerd appeltje. Niet eens 1 hap. Gaf haar ook een stukje appel in haar handje, dat vond ze interessanter, maar ging uiteindelijk van haar mondje ook weer richting vloer.

11. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    maak zelf een smooty van fruit en yoghurt ( is je kleintje nog geen jaar dan met opvolgmelk maken ) en laat het op drinken ipv het op eten.
    mischien werkt dat.

Deel Deze Pagina