haren-was-drama

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kris8, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hoi !

Ons meisje is gek op in bad gaan en douchen vind ze ook best OK, maar zodra ze denkt dat er ook maar misschien een druppel water op haar haren gaat komen schreeuwt ze moord en brand. Echt werkelijk ze raakt helemaal over haar toeren. Het wordt steeds erger. We hebben al vanalles geprobeerd. Samen met haar onder de douche en dan eerst mijn haren wassen en dat mag zij dan doen. Nou geweldig vind ze dat en dan haar haren. Dat is 1x goed gegaan daarna was het weer onverminderd drama. We hebben geprobeerd heeel voorzichtig en afleiden en gewoon even doorpakken en dan maar snel maar kort drama. Washandje voor haar ogen ... maakt allemaal niet uit. Denk er nu over om te kijken of belonen helpt. Dus uitleggen dat als ze niet huilt ze bv een sticker mag plakken ( ze is dol op stickers ) maar ja daarmee neem ik haar angst niet weg toch ? Iemand nog tips, want ik vind het zo sneu...

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
  3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    eerlijk...dat is een fase..zo gauw ze leert dat ze haar hoofd achterover kan houden....en dat het water niet iets is om bang van te zijn gaat het vanzelf over...tenminste dat is mij opgevallen bij kids in mijn omgeving.

(hier is het wat anders, maar ze is ook bang in het zwembad om onder water te gaan dus gewoon water vrees.)

Bij jullie ook bang om onder water te gaan? Anders eens kijken of je wat vaker kunt gaan zwemmen zodat ze aan het gevoel van water op het gezicht en hoofd went...het is een angst net zoals sommige bang worden van het putje.......

hopelijk is het snel over! Succes.

verder geen tips....je hebt zelf alles al geprobeerd wat ik kan bedenken...

4. Justice

Justice Lid

23 jun 2012
    76
    0
    0
    Lezen en schrijven
    Zwolle (omgeving)
    Hier ook... tenminste, dat heeft kort aangehouden, want heb er korte metten mee gemaakt :D

Zoon was panisch voor zeep in zjn gezicht. water viel wel mee. Helemaal als hij eenmaal door had dat zijn haren gewassen waren kon ik liters water over zijn hoofd en gezicht laten stromen zonder problemen.
    Hier is zoon geleerd zijn handen tegen de muur te zetten en met zijn hoofd naar achter / naar boven het plafond te kijken. Door de douchekop dicht op het hoofd te zetten en naar achteren te sproeien spoelt het water naar zijn nek af en niet in zijn gezicht. Haren wassen hier in een mum van tijd klaar en ventje is met deze methode enorm tevreden

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier dezelfde methode als Justice.
    Alleen kijken wij naar de lamp. Evt washandje erbij voor het wegvegen van druppels en dan snel uitspoelen.

Wel drama... Maar toch minder dan alle andere manieren en het is een stuk sneller klaar :)

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb dr eerst altijd gezegd dat ze (alleen) mocht gillen met haren wassen, zo hard als ze wilde. Dat hielp, omdat ze dan meer bezig was met gillen (harder, kun je niet harder?) dan met de angst zelf.

Tijdje geleden vond ik t wel mooi geweest met al dat gegil en heb ik gezegd dat als ze niet zou gillen, ze een sticker kreeg.
    Ging gelijk prima, mond dicht, ogen dicht, hoofd achterover, wauw! En geen kik :D

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik heb hieruit wel wat tips gehaald al .. thanks !
    Verder denk ik wel dat het watervrees is hoor. Ze wil in het zwembad ook absoluut niet met haar hoofdje onder water. Op vakantie was er een soort waterval en als we dat dichterbij dan 5 meter benaderde deed ze haar handen op haar hoofd en gilde; NEEE niet op mijn hoofdje..
    rondstappen en drijven en springen etc in het water vind ze prima als er maar geen water op haar hoofd komt

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    O, trouwens, ik ga iedere week zwemmen met haar sinds ze 6 maanden is, maar hier had ze t dus ook ;)
    Al was t bij haar vooral de shampoo, die ze 'eng' vond.

Momenteel durft ze trouwens met zwemmen wel eindelijk echt goed onder water. Ze 'duikt' zelf een beetje (gezicht onder water) en kan ook geen genoeg krijgen van van de rand springen. Eerder was ze daar ook snel wat angstig voor.

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    shampoo is hier het enige positieve.. dat vind ze het leukste onderdeel. Shampoo in haar haren smeren. Overigens is Sanne natuurlijk ook nog wel jong

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, erin smeren wel... Maar als er een beetje in je oog loopt.. en dat wil je dan wegvegen...met je shampoo-handen ;)

Maar idd, ze is nog wel jong. Een jaar geleden hadden we volgens mij helemaal nog geen harenwasdrama (al is t bij ons sowieso nooit echt een enorm groot drama geweest).

Deel Deze Pagina