Hallo, Mijn dochter is inmiddels 6 weken. Ik vroeg mij af hoeveel voeding zij mag hebben, vorige week woog ze 4610 gram. Ze krijgt nu overdag 5 flessen van 120+4 en s nachts een van 90+4. Alleen, ze red het hier echt geen 4 uur me zoals het cb aangeeft, het cb wil ook dat wij die voeding van s nachts minder gaan geven. Dat hebben we geprobeerd, gevolg, een halve nacht een huilende baby. Wat is de max dat ze mag drinken per voeding? Of per 24 uur? Want ik wil natuurlijk geen kindje wat te zwaar gaat worden. Ze heeft nu 3,5uur tussen de voedingen zitten, en enkele keer zit er 3uur tussen. Vannacht heeft ze 6u tussen de voeding gelaten, al had ik wel stiekem gedaan en er 30 cc extra bij gedaan. Alvast bedankt voor u antwoord.
Hoi Jana, Je kindje mag 825 ml voeding per 24 uur, dat zijn 6 flessen van 135 ml of 5 flessen van 165 ml. Groetjes Eveline
We geven haar nu overdag 6 flessen van 130. Ze komt s nachts ook nog, en krijgt er dan eentje van 100, ze krijgt dus blijkbaar iets meer dan zou mogen. Had nog een vraagje, ze krijgt nu ivm reflux friso tegen spugen. Ze heeft een difrax fles met speentje S. Maar alsnog heeft ze die fles met tien minuten leeg gedronken, lijkt me aardig snel. Kan ik op een manier ervoor zorgen dat ze rustiger drinkt? Om de voeding nog extra te gaan aandikken met nutriton lijkt me niet handig?
Hoi, Dat klopt. Ook goed inderdaad om het drinktempo in de gaten te houden. Dat dit niet te snel gaat. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Misschien je een andere merk speen/fles proberen (bv. joalieke speen). De ene speen gaat soms net wat sneller/langzamer dan de andere. Evt. johannesbroopitmeel erbij kan/mag. Groetjes Angelique
Dank u, We hebben al verschillende flessen/spenen geprobeerd. We doen nu bij de friso comfort een half schepje nutriton bij. En nu drinkt ze met de 123 speen op standje 1 in 15 minuten. Als ze moe is net iets langer. Dus gaan de goede kant op. Dank u voor u antwoord. Het kan dus helemaal geen kwaad de comfort nog wat extra aan te dikken?
Hoi, Dat gaat inderdaad de goede kant op. Wanneer je de voeding met een 123 speen nog wat moet indikken kun je misschien nog proberen om een nr 1 of nr 2 speen te proberen zodat je dan misschien niet extra johannesbroodpitmeel erbij hoeft te doen. Groetjes Angelique
Met de nr 1 speen drinkt ze hem net zo snel leeg dan op stand 1 van de 123 speen, dus eigenlijk heeft ie weinig zin, want moet hem altijd op het kleinste gaatje laten staan. En als ik het niet indik dan is die fles binnen de tien minuten leeg. Nu met de voeding en half schepje erbij drinkt ze ongeveer 15 minuten over haar fles van 130.