Hallo, Onze zoon is nu bijna 8 maand. In plaats van dat hij meer gaat drinken, drinkt hij minder. Vandaag komen we op een 400 ml. Nu is het wel zo dat hij van vorige week woensdag tot afgelopen dinsdag goed ziek is geweest door een luchtweginfectie maar daar is hij goed van hersteld, alleen het drinken dus nog. omdat daniel, voordat hij ziek werd, wel goed dronk en eigenlijk niet genoeg had aan 5 flessen van 180 ml +6 schepjes zijn we de standaard nutrilon gaan mengen met forte (omdat we hier nog maar een weekje mee aan de slag waren voordat hij ziek werd afgelopen weekend weer mee gestopt omdat het drinken van forte moeizamer gaat en hij veel te moe was om te drinken). Het lijkt nu wel of hij geen fv meer wil hebben ofzo. Hij heeft nu 4 flessen op van 90+3 (2 schepjes standaard en 1 forte), en potje fruit en een half potje groente. Dit lijkt me toch echt niet voldoende. Wat kunnen we doen om hem weer meer te laten drinken? Of moeten we de flessen maar als pap geven? Alvast bedankt voor het lezen en het antwoordt!
Beste Einneh, Het belangrijkste is eigenlijk dat je kindje genoeg vocht binnenkrijgt, vooral tijdens/na ziekte. Geef hem daarom gewoon wat water, sap of lauwe thee. Het kan goed zijn dat zijn eetlust nu even wat minder is. Als het een fles met wat pap wel lust nu, zou ik het hem zeker aanbieden als ik jou was. groet, Anne