Hallo, Ik heb een vraag over de Matcare testen. Vanmorgen vroeg heb ik een test gedaan. Ik zag duidelijk een tweede streepje, hoewel de streep niet heel donker was. Ik ben toen nog even mijn bed ingedoken. Nog geen twee uur later kwam ik beneden en keek opnieuw op de test (ongeloof haha). Nu was dat tweede streepje weg . Weet iemand wat dit inhoudt? Groetjes.
Als je de test na 10 minuteten nog afleest is deze niet betrouwbaar. Sommige hebben na 2 minuten geen 2 streepjes, maar na bv. 15 minuten wel 2 streepjes. Als je echt zeker wilt weten of je nu zwanger bent, kun je evt. morgenochtend een clear blue doen of een andere test..
Bedankt voor je snelle reactie. Er stond echt een tweede streepje, al heel vlot zelfs. Ik zal gewoon nog eens een test doen maar merk wel dat ik er onzeker van word :x. Zijn er nog meer dames die dit hebben gehad?
als de urine door de test heen loopt zie je 9 van de 10 keer het reactiegebied donker worden.. dat is geen streepje, misschien dat je dat de eerste keer zag?
En heb je al getest? Ik had vorrige maand ook testen van Matcare die werden bij mij na 10 min vals positief.
Ik heb juist wel positieve ervaring met de matcare dipstick testen. Maar bij mij is het wel zo dat het positieve streepje er gewoon op blijft staan, ook nu nog (ben bijna 12 week zwanger) Ik zou gewoon een nieuwe test doen en bij voorkeur met ochtendurine. Die is toch geconcentreerder en daarvan krijg je duidelijker resultaat. Ik heb vier dagen voor NOD al heeeeeeeel licht positief getest, was eigenlijk nog een tuurstreepje, dag voor NOD weer getest, werd het al donkerder. Toen waren de Matcare's op en heb dus een KV-test gehaald.... die spatte er op NOD vanaf.
Ja de volgende ochtend weer getest. Zag in eerste instantie weer een streepje, dacht ik. Maar die was ook weer snel weg. Dus kan maar 1 ding concluderen: negatief!