Goede dag, Wij kunnen vanaf maandag onze keuken (toilet en douche) niet gebruiken vanwege een verbouwing die (max) 2 weken gaat duren. Nou is mijn vraag. Wie weet er recepten die in de oven, magnetron of rijs koker kan? Want wij weten er maar een paar en 14 dagen koken en invriezen gaat niet lukken kleine vriezer. En het liefst geen dure gerechten
Zou kijken voor een kookplaatje. Daar kan je een pan.s gerechten op maken. Of bijvoorbeeld de rijst in de magnetron en groenten vlees op kookplaat maar je kan ook een kookplaat nemen voor met twee. Mijn eerste huur woning daar kon ik alleen met een kookplaat koken. Ik zou dus gaan voor een kookplaat ook nog handig als je ooit eens wat te vieren hebt in de tuin of zo of als je eens veel moet koken.
Koop bij de action voor 10 euro zn camping gas dingetje. Kun je in ieder geval wat eenpansgerechten maken. Zitten van die gasbusjes in kosten 50 cent.
ik heb de eerste maanden toen ik samen ging wonen altijd met een plaatje gekookt dus 1 pit elektrisch zogezegd. Ik deed altijd aardappels koken als die klaar waren opzij zetten. Vlees bakken niet al te moeilijk vlees dus niet iets wat lang moet garen en potje groente uit de magnetron. Altijd goed warm gegeten.
Van knorr is er een ovenpasta (ham, kaas, champignons) daar heb je geen pan voor nodig. Kip met pesto uit de oven. Met sla. Geen idee of je ook pasta in een rijstkoker kan doen? Gourmetten, pizza, oven frietjes, aardappeltjes uit de oven. Kant en klare lasange oid. Stoommaaltijd. Zo iets?
Heb je niet toevallig een skottelbraai ofzo? Dat zou ik doen kan je tal van eenpansgerechten mee maken of lekker bbqen zelfs . Meeste ovengerechten moet je toch echt eerst in de pan bakken voor het in de oven gaat dus zou idd iets van een elektrisch kookplaatje of misschien gewoon een campinggasstel of iets lenen.
Koop een pakket braaadzakken en daarin kun je vlees heerlijk braadstomen in de oven. Aardappels maak ik altijd in de oven: gepofte, gebakken, gesmoorde aardappels (in een gesloten ovenschaal met groente, kruiden, bouillonblokje en beetje water) En groente: grillen/bakken op de bakplaat. Verder: ovenpasta's, verse pizza's, gevulde groente enz enz Ik gebruik de oven eigenlijk veel meer dan mijn kookplaat...
vrijwel al het vlees kun je in de oven bereiden, aardappelen kun je ook op verschillende manier gereiden in de oven. Pasta kun je bereiden door het in water in de oven te doen en ik denk ook dat dat kan lukken in de rijstkoker. Pastasaus kun je opwarmen in de magnetron of je poft wat tomaten in de oven en maakt daar een lekker sausje van. Op zich zijn de mogelijkheden echt heel groot. Aardappelen koken kun je ook gewoon in de magnetron doen en groenten opwarmen/koken ook. Het is even wat omslachtiger, maar ik denk toch zeker prima te doen. En als je het makkelijker vind is een elektrisch kookplaatje heel handig of idd een skottelbrai.
Dank je alleen we hebben geen centjes voor een kook plaat. Maar hoe doe je dat dan met vlees in de oven?
Je kan een schotel maken van kip, groente (courgette, tomaat, aubergine) en wat aardappelpartjes in de oven doen. Verder losse gerechten uit de oven: Kipkluifjes Gegrilde groente Vis in folie pakketje Gevulde tomaat of paprika Aardappel partjes Rosti rondjes Oven friet Pizza (kan ook zelf pizza maken is veel gezonder) Vissticks Gevulde courgette of aubergine Van sommige dingen kun je googlen naar een precies recept, andere koop je zo in de winkel
ik zag er heel wat op MP staan maar weet niet waar je woont? Zelfs 1 van 5euro. Kwaliteit maakt nu ff niet uit he!!
Dit bij de buren koken en opwarmen in magnetron, deed ik ook tijdens onze verbouwing. Ook een tijdje een kookplaat geleend van een collega. Gewoon een briefje op het werk opgehangen of iemand een elektrische kookplaat te leen had.
Wij hadden dit ook aan de hand, maar hadden we onze vriezer. Dus heb toen vanalles ingevroren Kan je eventueel niet bij je ouders ofzo wat in de vriezer stoppen? Maar aardappelen kan je ook in de magnetron maken. In een vuurvaste kom met beetje water kan je ze stomen. Elektrische kookplaat hebben blijkbaar vrij veel mensen, dus zou ook even rondvragen om er eentje te lenen.
Je kan toch ook zo'n éénpitskookplaatje kopen? Zal je veel schelen t.o.v iedere keer een ovenschotel maken (oven neemt best veel stroom). Zo'n eenpitsplaatje is volgens mij zo'n 10 euro bij blokker en dan kan je het naderhand weer verkopen. Ik heb trouwens ook een 2-pits elektrische kookplaat. Boven op m'n oven (zo'n los oventje). Heb er wel eens mee gekookt, maar vond het absoluut niet prettig koken. Maar ja, voor een kleine periode is het natuurlijk beter dan niks...
Misschien BBQ aan met mooi weer? Aardappels poffen tussen de kooltjes, vlees gewoon grillen en groente in blik of ovenschaal naast het vlees op het rooster zetten.