Nathan poept niet meer, wat nu?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aszz, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hallo dame's, ik heb echt jullie hulp, meningen en adviezen nodig!

Sinds anderhalve week krijgt Nathan voeding voor hongerige baby's. Eerst kreeg hij Friso standaard 1 maar hij kwam elke 2 uur weer voor meer vooeding. Dus in overleg met het CB zijn we langzaam overgestapt op hongerige baby voeding. Dat gaat prima, hij komt elke 3.5 á 4 uur en hij oogt tevreden.
    Echter, nu heeft het volgende probleem zich aangemeld.
    Door deze voeding poept hij amper tot niet. Alleen met de thermometer.
    Ik heb afgelopen vrijdag het CB en de HA gebeld en op advies van de HA geef ik hem Lactulose. En ook dat geeft problemen. Meneer is met een kleine hoeveelheid (vanochtend 2.5 ml) lactulose direct aan de dunne. En hij krijst alles bij elkaar omdat hij er zoveel krampjes van heeft.
    Nu heb ik van meerder mensen gehoord dat Lactulose onwijs borrelt in je buik en niet altijd even prettig is.
    Ik wil daar dus mee gaan stoppen, want dit is naar mijn idee ook niet de oplossing, het lijkt wel of het alleen maar erger wordt....
    Ik heb daarnet weer het CB gebelt en die zei dat ik eventueel Nutriton kan gaan gebruiken, maar nu las ik weer dat Nutriton er ook voor kan zorgen dat hij nóg meer verstopt raakt.

Help, wat moet ik nou doen? Toch maar Nutriton proberen met het risico dat het erger wordt. Doorgaan met de Lactulose lijkt mij echt niet de oplossing.
    Of moet ik overstappen op Friso Comfort? Met het risico dat hij weer hongerig wordt? Of moet ik het dan half half doen?

Alvast heel erg bedankt!

Veel liefs,

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Trouwens, ik voeg bij elke fles al 10 á 15 cc extra water toe.

3. lkm

lkm Actief lid

3 apr 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    wesley kreeg altijd friso comfort met normaal maar bleef ook hongerig na de fles dus ben nu ook overgestapt naar friso extra
    hij krijgt een fles van 135 ml en doe dan 3 schepjes extra en 1 schepje comfort hiermee gaat het poepen bij wesley wel goed terwijldie ook altijd last had van krampjes en dit wordt ook steeds minder dus mischien is dit het proberen waard?

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik herken het wel
    Wat ik gedaan heb is hem af en toe lauw water laten drinken, stimuleerd de darmen ook

Je zo ook een beetje sla olie bij de voeding kunnen doen.

Of half half de voeding, ik doe nu half kruidvat standaard en half honrige baby's werkt ook goed

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nutriton is Johannesbroodpitmeel en dat zit al door comfort. Misschien wil een paar drupjes olie door zijn voeding helpen.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dank jullie wel voor de tips!
    Ik begin nu met 1 schepje jbpmeel door zijn fles heen te doen. En dat even een paar dagen doen, kijken of het effect heeft.
    Ook heb ik die druppels van VSM voor het zachtermaken van de ontlasting. En lauw water kan ik idd ook proberen! En als dat alles niet lukt, kunnen we ook nog olie proberen.
    Ik weet wel dat ze "vroeger" ook wel eens een klontje roomboter erdoor heen deden.

En volgens de HA zou ik ook eventueel een zoetje erdoor heen kunnen doen :( Iemand daar ooit van gehoord?

7. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    ik heb op advies van een oudere huisarts een klein schepje bruine bastersuiker toegevoegd om de fles, werkty nog steeds, ls ik dat niet doe dan hier precies hetzelfde.

8. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    een druppeltje olie toevoeging aan de voeing doet wonderen :)

9. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Mag ik vragen wat voor olie jullie er dan door heen doen?
    Mijn zoontje krijgt ook Forte en heeft daardoor ook heel veel moeite met zijn ontlasting.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik doe er af en toe een paar druppels zonnebloemolie doorheen.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @Saartje27: Dat is precies de reden waarom ik Jelle half Omneo, half Forte ben gaan geven... Jelle kon van alleen Forte niet poepen, met als gevolg krampjes en spugen... Sinds ik meng met Omneo, poept hij goed en zijn de krampjes weg... Hij spuugt nog wel wat, maar heeft er verder geen last van...

12. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    @Bluesky: Is Jelle dan ook nog wel goed verzadigd? Wij geven Jason nu half Forte en half standaard, maar nog steeds heel veel moeite met zijn ontlasting. Is soms echt zielig om te zien. En merk wel dat hij minder verzadigd is nu hij geen volledige Forte meer krijgt. Maar dat neem ik maar voor lief, heb liever dat hij normaal kan poepen.

@Jo79: Doe je dat dan dagelijks, of om de fles?

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hij heeft gepoept! Ik stond vanacht te juichen om zijn poep :)
    En vanochtend weer. En echt "goede" poep :D Echt smeuïge mosterdpoep.
    Dus blijkbaar werkt Nutriton goed. Kijken of dat ook zo blijft, zoniet dat vinden we wel weer wat anders uit.

Ik durf niet zogoed comfort met extra te mengen, ik ben bang dat hij dan weer hongerig wordt....
    Maar dat zal dan wel een nood oplossing zijn.

Iig bedankt!

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ah fijn, gek he, dat je zo blij kan zijn met een poepluier. Hopelijk blijft hij het hier goed op doen.
    Die druppeltjes olie deed ik ongeveer om de fles, 3 tot 5 druppels.

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle deed het hier heel goed op. Hij kon het dan net 3,5 tot 4 uur redden overdag. 's Avonds deed ik in de fles van 23.00 wel altijd alleen Forte, dan sliep hij de nacht door tot ongeveer 7.30... Deed ik het half om half kon ik er donder op zeggen dat hij midden in de nacht wakker werd van de honger,...

En Joepie! Wat kun je blij zijn met zo'n volle luier he? :)

16. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik heb ook best een behoorlijke tijd lactulose voor Britt gebruikt..In het beging idd vrij veel kramp maar het went heel snel naar 3 dagehn had ze er geen last meer van op den duur ben ik het o0m de dag gaan geven en zo beetje bij beetje gaan afbouwen.

Deel Deze Pagina