Geen geboortekaartje; wie nog meer niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linana, 9 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Ik weet dat het in buitenlandse culturen niet altijd gebruikelijk is om een kaartje te sturen. Hoor wel dat het steeds meer gebeurd (er zijn zelfs speciale kaartjes daarvoor).

Maar voor een Nederlands kindje vind ik het best wel sneu als de ouders geen kaartjes versturen. Het is hier zo'n gebruik en het hoeft echt niet duur te zijn. Er zijn tal van goedkope kaartjes of je kunt ze zelf maken. Je bent toch trots op je kindje en wilt zijn geboorte delen met anderen? Kaartjes van bekenden bewaar ik ook altijd. Van zeer vage kennissen ontvang ik ze zelden.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ieder zijn keus om het wel of niet te doen.

Hier bij beide kinderen wel een geboortekaartje verstuurd. Aan kraambedankjes doen wij dan weer niet.

De geboortekaartjes van beide jongens gaan ook in hun babyboeken.
    Leuk voor later.
    (Maar ik ben dan ook van het bewaarderige soort :p. Aiden en Finley hebben ook allebei een bak waarin ik spulletjes van hun bewaar voor later.)

Geboortekaartjes van vrienden en familie bewaar ik ook altijd.

3. Linana

Linana Niet meer actief

Sneu? Vind ik niet ;) waarom zou dat sneu zijn?
    Het heeft hier trouwens niks met geld te maken of met niet trots zijn. De geboorte delen wij ook met anderen, maar niet op de "gebruikelijke" manier.
    Ik heb de kaartjes die ik heb gekregen voor mijn zoontje bewaard, maar geboortekaartjes van anderen bewaar ik niet hoor. Ja, 1, die van mijn beste vriendin.

Deel Deze Pagina