Wat voor matrasje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Shaddixxx, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hebben jullie gekozen voor een polyether matras, of juist voor een matras van koudschuim (of nog iets anders)? Ik lees zoveel voordelen en nadelen van beide soorten, ik heb geen idee wat nu het beste is ;)

2. Linana

Linana Niet meer actief

Een dik, stevig matras is het beste en wat dan vervolgens het type matras is, bepaal jij als ouder.

De meningen zijn hier nogal over verdeeld, de 1 kiest voor een aerosleep en de ander voor een ikea matras (zoals wij).
    Ik denk niet dat je kindje zelf er veel verschil in merkt om heel eerlijk te zijn.

Wij hebben een matras van ikea van 35 of 40 euro. De eerste heeft erop geslapen en het matras is nog als nieuw (1,5 jr ongeveer gebruikt). De hoes kan in de was en het matras is nog net zo stevig als toen we hem kochten.

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
  4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    nou eerlijk gezegd heb ik bij prenatal een aanbieding gescoord en niet gekeken wat t was.
    Er komt een molton overheen, hoeslaken enz en daarbij is je kind2-3-4 kilo en mss max 15kilo als ie overgaat naar een groter bed. Dus die zakken niet in een matras weg zoals wij.

5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Wij hebben een koudschuim matrasje van de ikea van 40,00. Waarom? We waren bij de ikea en hadden nog een matrasje nodig en deze had een mooie prijs. De tweede gaat er ook op slapen.
    Ik denk zelf dat het niet heel veel uitmaakt op wat voor matrasje een baby slaapt. Zo'n klein ding weegt nog niets, anders dan volwassenen waar het matras zich naar het lichaam vormt.

6. Die had mijn voorkeur ook inderdaad, haha. Alleen daarna las ik dat polyether eigenlijk helemaal niet de beste keuze is, dat je veel beter koudschuim of latex kunt nemen. Daarna las ik dáár weer over dat dat niet echt ademend is, dat het matras heet aan kan voelen, maar omdat een baby toch kleertjes aanheeft (en er dus stof tussen de baby en het matras zit) dat eigenlijk niet zoveel uitmaakt. ;) Mij leek een matras ook gewoon een matras, maar uiteraard zijn er dan ook weer websites die roepen dat het matras invloed heeft op het (door)slapen van je baby en dat je wel heul goed na moet denken over waar je uiteindelijk voor kiest. Ik weet niet eens op wat voor matras ik zelf lig :)

Maar goed, als jullie zeggen dat het niet zoveel uitmaakt en dat polyether helemaal prima is, ga ik daar maar gewoon vanuit :D

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
  8. Lavendel1603

Lavendel1603 Actief lid

6 mei 2012
    300
    0
    0
  9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Die heb ik ook op het oog, haha.

Las op stichting Wiegedood dat een Aerosleep helemaal niet zo veilig is... en bovendien erg duur.
    Koudschuim matras kan, maar mag absoluut niet te zacht zijn (kan baby meer in wegzakken).
    Overigens heb ik een zo'n lijstje gekregen van de kraamzorg waar de babyuitzet op staat. Daar staat op polyether matras (minimaal 8 cm dik). Dus dan doe ik die maar... zie af en toe door de bomen het bos ook niet meer.

Kamertje en matras goed laten luchten voor gebruik wordt sowieso aangeraden.

10. Stom he? Denk dat wij ons er met z'n allen ook veel te druk om maken hoor.. Tegenwoordig zijn er zoveel websites die precies het tegenovergestelde roepen, dat je inderdaad dat bomen-bos-gevoel krijgt. Ik herinner me dat ook helemaal niet zo van 5 jaar geleden. Ik heb eigenlijk ook geen idee wat voor matrasje er toen in het bedje van m'n zoon lag, maar nu lijkt het echt een enorme opgave om te kiezen tussen de verschillende soorten matrassen (en wikkeldekens, en dekentjes vs slaapzakjes, en S-vorm flessen vs gewoon normale flessen, en slaaphoudingen, en kamertemperaturen, en, en, en..) :)

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier in de wieg een matrasje van dat schuim; op de markt op maat laten snijden. In het ledikant een dikker matrasje van Ikea.

12. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier wel een aerosleep matras + dekje. Geen idee of het veiliger is, maar het was toen een goede aanbieding en ik vind het wel een fris idee om bij een ongelukje straks het dekje in de wasmachine te kunnen doen. Ook lijkt het me in de zomer wel lekker, zo'n ademend laagje.

13. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij hebben voor onze eerste een aerosleep matras+topper gekocht zeer tevreden over is wel wat duurder maar wij vonden het het zeker waard.

14. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    wat vooral belangrijk is: keren! elke week 90 graden draaien en elke maand volledig omkeren. en luchten.

verder maakt het m.i echt geen snars uit, totdat ze in een groot bed gaan.

15. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap shaddixxxx wij hebben elkaar eens gesproken op het forum vruchtbaarheidsbehandelingen!! Het is uiteindelijk ook bij ons gelukt!!! Fijne zwangerschap

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dure en "speciale " matrasjes zijn helemaal niet nodig. Ik heb hier gewoon een matrasje van rond de 40 euro van de ikea en 1 van de leenbakker. Dacht de Fenne of zo. Die kwamen als beste uit de testen van de consumentenbond.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bij een gewoon matrasje doe je bij een ongelukje gewoon het hoeslaken en de molton in de was. Net zo fris en een stuk goedkoper..

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nooit overna gedacht eigenlijk haha. Hier ledikant 1 van de Aldi echt een super ding !
    In t peuterbed 1 van de Ikea.
    En in t wiegje op maat gesneden koudschuim van de markt met daaroverheen Aerosleep omdat ze op dr buik ligt;)

19. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
  20. Ah, wat fijn! Jij ook gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina