Waar doen jullie de fantomalt door bij een kind dat niet van smoothies, pap etc houdt en dus of fruit uit het handje eet of een boterham en avondeten hooguit een paar happen. Hoe kun je de fantomalt zonder dat hij het merkt dan binnen krijgen? Iemand tips? Vla zou bijv kunnen maar dat krijgt ie 1x op een dag max dus dan kun je niet alle schepjes fantomalt in kwijt. Wil graag ervaringen horen/lezen van hoe jullie het deden en na hoeveel tijd jullie zagen dat jullie kind begon aan te komen.
in soep? yogurt,ei,bloem roeren warme water(of echte vlees bouillion maken) er bij. (voor smaak droge munt toevoegen, zout en n beetje margarin of boter=eetlepel mengen met n tomata puree-theelepel op de vuur smelten en over soep) kleine stukjes brood in soep. misschien eet hij dat.mijn zoons favo eten. wat ik ook doe met deze soep is vlees in stafmixer pureeren en dat op lossen in soep. fantomalt is vezels toch?die zwellen op in de darmen en kan vol gevoel geven,dat werkt misschien eetlust tegen?
Turkse yoghurtsoep vind ik heerlijk. Zoon helaas niet. Hij houdt ook niet van soepen. Er is weinig wat hij lekker vindt. Maar het is een poeder die hem voorzien van extra calorieen. Maar vanwege zijn lactose intolerantie krijgt hij al bepertk melkproducten en anders moet er een capsule door die de lactose omzet dus dan worden het teveel poeders erdoor voor hem.
Kan je hem niet 2x op een dag yoghurt geven en het daar doorheen doen? Je kan het ook door drinken heen doen. Maar of dat zo lekker is? Is je zoontje dan heel erg licht dat je fantomalt wil geven?
Daar zit ik met het feit dat ik niet te vaak capsules wil geven om lactose om te zetten. Het zijn toch medicijnen. Maar hij is 3,5 en net 12 kilo bij 95cm. Heel erg slank.
Hoi, Mijn zoontje krijgt nu 10 schepjes fantomalt op een dag. Ik schud het in twee porties door een beker limonade. Dus 5 schepjes door een beker van ongeveer 150 ml limo. Dat gaat prima en hij drinkt het vlot op. Met flink schudden lost het poeder goed op en merkt hij er niets van. Drinkt je zoontje limonade? Hoeveel schepjes moet je geven per dag? Wij kregen eerst het advies om max 3 schepjes per eetmoment te geven, maar in overleg met de dietiste geven we nu dus 2x5 schepjes met limonade. Groetjes, Josie
Hoi josie, dat klinkt goed. Wij moeten ook 10 schepjes geven. Hoeveel weegt je zoonje? Meek je al iets? Limonade en sapjes drinkt ie wel maar niet in een keer op. Is dat erg als het even blijft staan?
Knap, helaas lust ie ook geen appelmoes. Het is ech een moeilijke eter. Alleen brood, appel en banaan gaat makkelijk.
Hoi, Mijn zoontje krijgt al een paar jaar aanvullende dieetvoeding. Nu krijgt hij fantomalt en 2x per dag nutrini smoothie, dat is een volledige drinkvoeding van 200 ml waar echt alles in zit en het levert per flesje 300 kcal, dus dat tikt wel aan. Hij weegt nu 16,5 kg en is ongeveer 108 cm. We merken zeker dat als hij door ziekte zijn dieetvoeding niet binnenhoudt, hij in rap tempo weer afvalt. Wat is de reden dat je met fantomalt moet beginnen? Mijn zoontje is een kleine eter, maar heeft door darmoperaties een verminderde opname. (dus hij moet veel meer kcal binnenkrijgen op een dag om een normale hoeveelheid te kunnen opnemen) Volgens mij mag de moet de limonade met fantomalt als het gemengd is binnen ongeveer een half uur zijn opgedronken. Groetjes, Josie
hmmm.is t poeder?gestampte muisjes eet hij dat met brood?ik geef zoontje een kleine schaaltje met gestampte muisjes met stukjes brood dat doe ie zelf in de poeder en zo eet hij zijn brood soms. heel lastig als t kind echt zo niets eet. we hebben t bijna 1 jaar lang gehad.halve boterham en npaar hapjes fruit vr de heledag. gelukkig dronk hij melk toen. soms wil zoontje warm drinken...thee of zo?
Belize, het is net gelukt met 4 gram in zijn drinken. Moet voor vandaag dus nog 6 gram. Het is inderdaad een poeder. Dacht eerst dat het door voedin moest maar met josies tip moet het zeker lukken. Josie, door erge obstipatie stond zijn ggroei lange tijd stil. Sinds kort is dat over en nu kan hij eindelijk gaan groeien en dietiste hoopt dat ie op deze manier wat harder gaat omdat hij ook erg matig eet. Dus daar alleen zal het niet hard van gaan.
Is er geen lactose vrije yoghurt ofzo te verkrijgen dan? In het drinken is ook een oplossing. Ik neem aan dat je de hoeveelheid schepjes kan verdelen over de dag.
Jawel, maar eb al zoveel apro soya vla's etc geprobeerd en daar moet hij niets van hebben. De gewone danoontjes vind hij wel lekker. Maar in zijn drinken is een goede oplossing. Bedoelde trouwens 4 schepjes ipv 4 gram. En moet dus nog 6 schepjes.
Je kan het eventueel ook verwerken in zelfgemaakte ijsjes, waterijs is in jullie geval (ivm zijn lactoseintolerantie) dan het handigst. Fantomalt mag in principe in alle koude en warme dranken en gerechten verwerkt worden, dus ook bijv. in smoothies, soep of ijs. Heb je trouwens de lactosevrije melk van campina al geprobeerd? Ik weet niet of hij überhaupt melk lust / graag drinkt, maar die smaakt echt gewoon naar melk. Je hebt gekoelde en houdbare geloof ik.
eet hij niet juist zo weinig door de fantomalt? onze zoon heeft een aantal maand fantomalt gehad, hij groeide errug weinig. na een tijdje merkten we dat hij er totaal niks op deed maar at nog steeds erg weinig, wij zijn toen gestopt en toen at hij ook beter
Robijntje, we zijn er vandaag pas mee begonnen dus het slechte eten ligt zeker niet aan de fantomalt. Mango, hoe moet ik ijsjes maken voor me zien? Gewoon in sap roeren en dan in die ijsvormpjes of doen jullie dat nog anders? Meneer is gek op raketijs maar kan dat denk ik niet zelf maken. De lactose vrije melk drinkt hij wel goed, ook die houdbare gewoon van de lidl of minusl. Net daarin 2 schepjes gedaan, goed geschud zgt ie ieeewww lus ik niet door de schuim. Heeft ie toch geproeft omdat het moest blijft ie erbij dat ie het vies vind door de schuim. Pff. Maar melk drinkt ie normaal dus wel goed.
Je kan tegenwoordig bijna in alle winkels met huishoudelijke spullen wel ijsvormpjes kopen, bijv. xenos, blokker, Ikea enz. Hier 2 links met voorbeelden: Gezonde 100% fruit ijsjes! | Healthy and Handsome » 2011 » mei Archive - Lekker met verschillende soorten (geblenderd) fruit, verse vruchtensap, evt. yoghurt + aanmaaklimo, van bijna alles is een ijsje te maken, of hij het lekker vindt is een tweede, maar dat zou je uit moeten proberen. Wat je met de melk nog kan doen, is melk + fantomalt, goed schudden, weer in de koelkast zetten voor een kwartier / half uur, dan trekt het schuim weg, daarna nog even roeren en klaar...