Graag wil ik weten of dit kwaad kan... Mijn zoon is en blijft een moeilijke slaper, en slaapt max 12,5 uur per dag, waarvan 8 a 10 in de nacht, onderbroken door voedingen. Daarnaast is hij overdag vaak 3 uur wakker.Hij gaat naar bed als hij moe is, we hebben het altijd veel eerder gedaan hem naar bed, maar dan krijste hij het uit. Nu jengelt hij dan circa 1 uur en valt in slaap. Meestal is hij 2 uur voor zijn volgende voeding wakker en rek ik de tijd tot aan zijn voeding, na de voeding nog max. 1 uur op en dan naar bed. slaapt hij weer max. 1 uur overdag.
Is hij wel gewoon rustig overdag? Of huilt hij veel? Mijn dochter (7,5 week) is soms ook bijna de hele dag wakker. Zolang ze wel gewoon rustig is, kon dat geen kwaad volgens het CB. Dan rusten ze namelijk wel.
Hij huilt zo af en toe, maar als ik hem na 1 uur op in bed leg, krijst hijalles bij elkaar. terwijl als ik het na 2 a 3 uur doet heeft hij ongeveer 1 uur moeite met inslapen en dan slaapt hij wel, maar dan nog max 1 uur. halverwege de dag ga ik bewust met hem wandelen dan slaapt hij ongeveer 1,5 uur.
Ik las laatst in een tijdschrift de harvey krap methode, deze sprak mij erg aan. de tips zijn: * baker je kindje in * leg de baby op de zij in je arm *zeg luid SSTTTT bij het oortje * wieg het hoofdje zachtjes heen en weer * geef evt. een speentje * als je kindje slaapt dan in bed leggen. Misschien kan je dat eens proberen? Wij hebben het gedaan maar dan zonder inbakeren. Ik merkte wel dat SSTTT moest je wel luid doen hier direct resultaat en ons meisje werd dan stil
Slaapt hij wel bij jullie op de arm bijvoorbeeld? Misschien heeft hij behoefte om dicht bij mama te zijn ipv alleen in zijn kamertje? En wat gebeurd er als je hem in de box onder een muziekmobiel legt? Of heb je een schommelstoel? Ik heb het idee dat mijn dochter behoefte heeft aan nieuwe dingen en om mij in de buurt te hebben. Zij vermaakt zich kostelijk met de mobiel en de schommelstoel. Daar wordt ze ook moe van en valt dan lekker in slaap. Ik wilde haar ook consequent in bed leggen om te slapen maar ik haal haar er toch weer uit als ze hard gaat krijsen en echt overstuur is. Dan slaapt ze maar lekker beneden na het spelen. Ik laat haar wel liggen (en ga iedere 5 minuten bij haar kijken) als ze duidelijk heel moe is. Dan huilt ze door de moeheid en valt ze vaak binnen een half uur in slaap.