geen gegroeide eitjes met 50EH puregon, verhogen of kuur afbreken?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by natascha01, Dec 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. natascha01

natascha01 Bekend lid

Sep 13, 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    hallo meiden,

ik ben gister op cyclusdag tien naar de gyno geweest voor controle. Dit is mijn eerste ronde puregon met 50EH, verhogen doen ze heel voorzichtig wanneer dit moet ivm mijn PCO.
    nu waren mijn eitjes op dag 4 pas 7,5mm maar nu 7 dagen erna op dag tien waren ze maar 8,5mm. Gyno zei dat ik voor alle zekerheid donderdag terug moet komen om te kijken maar dat ik er vanuit moest gaan dat de 50EH niet zullen aanslaan. Nu was ik zo overrompeld dat ik helemaal ben vergeten te vragen wat dan gebruikelijk is als het niet goed groeit. Afbreken of hoeveelheden erbij?
    wat zijn jullie ervaringen?

gr
    natascha

2. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Geen idee, dit heb ik nog nooit bij de hand gehad (juist in tegendeel, heel har gegroeide eitjes) maar kun je niet gewoon het ziekenhuis bellen om te vragen wat je moet doen?

3. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Hoi Dopey,
    Ik hoop dat ik je een eindje op weg kan helpen. Ik heb 4 rondes met puregon gespoten. Op dag 10 zag je bij mij wel activiteit, maar was het allemaal net onder de 10 mm op dag 14 meestal 10 mm. Vanaf dag 14 mag je een dosis hoger spuiten dus ga je naar 75 ie, vaak ging het dan altijd hard bij mij en was mijn ei 4 dagen later klaar voor de Pregnyl. 1 ronde liep het anders, toen leken mijn eitjes wat langer ongevoelig voor 75 ie en heb dit langer moeten spuiten. Omdat er toen wel wat gebeurde bleef het op 75 ie, maar anders kan je nog een dosis hoger naar 100 ie.
    Zo'n cyclus wordt dus niet zomaar afgebroken, sommige vrouwen zijn wel meer dan 30 bezig met stimuleren via Puregon. Dus maak je geen zorgen....
    Ik was ook erg blij met Puregon, veel minder bijwerkingen dan Clomid en na 4 rondes Puergon zie heronder mijn banner!
    Heel veel succes deze ronde meid!

4. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ps ik heb ook pco.

5. natascha01

natascha01 Bekend lid

Sep 13, 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    bedankt voor je positieve verhaal, dat geeft weer moed voor komende donderdag!! Ik heb inderdaad ook veeel minder bijwerkingen dan van de clomid.
    Jij nog van harte en hopelijk een soepel zwangerschap en natuurlijk bevalling.

Share This Page