LadyB, wat een lastige situatie. Ik heb zelf ook het nodige meegemaakt en begrijp hoe je enorm in de rats kan zitten als je het gevoel hebt dat je helemaal klem zit. Maar weet je... vaak is dat helemaal niet echt zo. Ergens is wel een uitweg, de kunst is om deze te zoeken en te vinden. Ik zie al een hoop goede reacties langskomen, die doorgaans echt niet aanvallend bedoeld zijn. Nee, de gemeente gaat niet uit zichzelf met een uitkering aankomen zetten en zeker niet bij 5 weken zwangerschap. Maar heb je al een afspraak gehad bij de sociale dienst? Weet je al wat ze van je vragen? Heb je al iets gehoord op je pogingen om werk te vinden? Levert dat al iets op? Je bent inmiddels een week of 8 zwanger... wat al eerder is gezegd: zorg goed voor jezelf, neem foliumzuur en probeer stress te voorkomen. Verder is er geen reden (in principe) waardoor je niet zou kunnen werken. Alleen de baan ontbreekt nog... Je hoeft ook nog lang niet te vertellen dat je zwanger bent. Alleen als je ergens gaat werken waar je precies rond de uitgerekende datum het hardst nodig bent, zul je moeten aangeven dat daar een probleempje zit. Qua huisvesting hoef je het ook niet aan je huisbaas te vertellen. Zwanger zijn mag je overal zijn, of je daar met een kindje wil/mag/kan wonen is een tweede. Op zoek gaan naar andere woonruimte is dan ook wenselijk, maar je hebt op zich nog even he? En wat de gemeente voor je kan/wil doen, kan alleen de gemeente je vertellen. Sterkte en vertel je hoe je gesprek daar gegaan is?
hey,wat vervelend!ik lees even mee..zelf zit ik op een jongeren zelfsrtandigheids training maar ook ik moet een plek voor mezelf vinden. nou zouden hun een woning voor mij regelen maar de woning is afgewezen heel onverwachts en ik ben nu ook zwanger . dus ik kan je geen groot advies geven maar ik hoop dat het jou ook zal lukken om snel een goed plekje te krijgen. Ik kreeg het advies om naar een kind&moederhuis in almere te gaan, daar schijn je wel een eigen apartement met keuken en alles erop en eraan te hebben. Het aller liefst ga ik helemaal op mezelf en ik heb nog een aantal opties gelukkig om te proberen maar als er echt niets anders is; beter daar dan geen dak boven ons hoofd.. misschien ook idee voor jou?
ik heb niet alles gelezen maar je kan kijken of je recht hebt om bij een tienermoeder te recht te komen. Zij bieden je woonruimte tegen lage kosten en weten precies waar je recht op heb, en kunnen je straks een beetje op weg helpen met de kleine
Ik heb niet alles gelezen, Maar ik weet dat maatschappelijkwerk je op weg kan helpen. Bv met urgentie aanvragen. Volgens mij als je een huisje voor jezelf heb krijg je toeslagen. En als je een baan heb, krijg je nog meer. Maar zie dat het al een tijdje geleden is dat je dit neer heb gezet.
Als je bij iemand in huis zit heb je recht op bijstand . Weet niet of je nu ww hebt ofzo maar je kunt aanvulling krijgen tot 900 Euro. Als je dan n kamer huurt krijg je zorgtoeslag en huurtoeslag. Vaak kan de gemeente ook heel veel. Informeer daar eens . Gelukkig wonen we niet in Afrika en zijn er veel instanties die jou kunnen helpen. Heel veel suc6 en probeer toch te genieten van je beebpje. Xxx
Ik denk niet dat ze nog gaat reageren, dus het heeft weinig nut om hier nog te posten... Jammer na al het goedbedoelde advies.
Ze is hier gewoon weer vrolijk verder gegaan hoor. http://www.zwangerschapspagina.nl/alleen-zwanger/564551-waar-moet-heen.html
Gevalletje aandachttrekkerij dus... Ze heeft hier helemaal niet gereageerd, maar opent na al het advies hier wel doodleuk een tweede topic over precies hetzelfde "probleem". Waarna ze vervolgens daar ook niet reageert.
Een kennis van mij zat in dezelfde situatie, zij heeft via interlokaal en stipt hulp gekregen van allerlei instanties. Ze kreeg een woning, geld om in te richten, geld voor baby kamer, baby uitzet qua kleding via stichting babyspullen.nl, krijgt nu iedere maand uitkering en kindergeld via gemeente en mag binnenkort met een opleiding beginnen. Ze is echt heel goed geholpen door allerlei instanties maar je moet daarvoor wel de weg weten. Dus zoek zo een bureau bijv Stip of Interlokaal op bij jou in de buurt en zij helpen je verder en regelen alles voor je met gemeente en allerlei stichtingen. Het is een hoop papierwerk maar zeker de moeite waard. Natuurlijk ziet het er nu heel moeilijk uit allemaal, maar het komt wel goed, vertrouw daarop en zoek de juiste hulp ik reageer nu net.. omdat dit topic bovenaan stond.. maar dit topic is al oud zie ik net ??