Ik dacht ik plaats dit maar op het forum want ik weet echt even niet tegen wie ik dit kwijt kan... Vandaag zouden we een leuk dagje gaan hebben samen met mijn zwagertje voor zijn verjaardag. Het is echt een rotdag geworden en daar kon mijn vriend niets aan doen want we hadden problemen met het openbaar vervoer en uiteindelijk kwamen we na 6 uur vertragingen in de buurt van huis aan. Mijn vriend was vrolijk en gezellig ( wij ook nog steeds ) en hij had ook redelijk wat gedronken. We zaten in de trein en opeens stond mijn vriend op zei dat hij er bij dit station uitging en we maar eventjes op hem moesten wachten bij een cafeetje bij het station waar we er eigenlijk uit moesten en weg was hij...Dus ik en mijn zwager zaten nog samen in de trein ( hij is 14) en we vonden het erg raar maar ach we maakten ons er niet druk om. We stapten bij het juiste station uit en dat cafeetje was gesloten dus eigenlijk zaten we daar maar en na 15 minuten mijn vriend maar gebeld waar hij was...Hij was in een totaal andere wijk als waar hij zei heen te gaan en ik had gelijk al door wat hij daar ging doen...Coke halen. We zeiden dat we nog een kwartier op hem zouden wachten en dan naar huis zouden gaan. Ik was al erg pissig en mijn zwager ook..Maar ach wij op naar huis..Komen daar aan vriend is er niet, wij hem bellen en hij nam niet op. Ik stik ongerust en zwager erg boos. Uiteindelijk kwam mijn vriend binnen aardig doorgesnoven...Ik ben helemaal uit mijn stekker gegaan en mijn zwager moest huilen. Hij zei dat mijn vriend ons gewoon in de steek heeft gelaten en daar heeft hij wel gelijk in want hij vond de coke belangrijk dan ons... Zwager heb ik uiteindelijk naar zijn ouders gebracht en ben zelf weer naar huis gegaan waar ik weer erg uit mijn stekker ben gegaan..Toen was ik mijn vriend echt spuugzat want hij kan wel sorry zeggen maar als je hebt gedronken en hebt gesnoven dan kan ik excuses echt niet serieus nemen. Ik heb gezegd dat ik bij hem weg wil..Heb mijn hond gepakt en wat spullen en ben naar mijn broer gegaan en daar ben ik nu. Mijn vriend compleet over de zeik achter gelaten..Hij huilen en een hoop blabla hij belt mij en mijn broer de hele tijd maar we nemen niet op. Ik ben zooo kwaad! Mjn vriend is echt de beste vent die iemand zich maar kan wensen tot er een groot feestje/uitje is en hij ( veel) gaat drinken dan moet hij altijd perse coke halen ( wordt je nuchter van en kan je langer door). Dit weet ik allang van hem en het zorgt ervoor dat ik dus nergens meer met hem heen wil omdat het elke keer hetzelfde liedje is...En nu heeft hij ons eigenlijk gewoon in de steek gelaten..zwager moest zelfs alleen vanaf het station naar ons huis fietsen ( ik kan niet zolang lopen dus moest echt met de bus) en het kind is verdomme 14 jaar oud!!! In het donker vanaf het station is best wel een stukje fietsen zeker als het donker is.. En nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen...Ik kan bij mijn broer intrekken maar eigenlijk is daar nauwelijks ruimte voor mij, laat staan voor mijn baby ( we zijn wel welkom hoor) en eigenlijk wil ik mijn relatie ook niet verbreken maar hij moet gewoon kappen met de coke. Elke keer als we wat "groots" gaan doen moet hij die zooi maar nemen en daar ben ik echt helemaal klaar mee..Ik heb echt de beste vriend die er is en dit is zijn enige minpunt. Hij is ook niet verslaafd want hij kan makkelijk een jaar niks gebruiken tot we weer eens een keer naar een groot feest gaan. Wat zouden jullie doen?
Als je zegt dat hij niet echt verslaafd is dan zou ik op een nuchter moment eens een goed gesprek met hem voeren. En van hem eisen dat nu je een kindje hebt/krijgt er wat dingen moeten veranderen en dat je anders echt niet samen kan blijven. Hopelijk kiest hij eiren voor zn geld. He veel sterkte!
Ik vind het een raar verhaal. Wanneer je niet verslaafd bent gebruik je eens een keertje wat op een feestje (wat helemaal prima is als je daar behoefte aan hebt, want het gebeurt nou eenmaal erg veel), naar niet wanneer je alleen bent of met mensen die niet gebruiken. Wanneer je op een normaal avondje drugs denkt nodig te zijn vind ik zeker dat je een probleem hebt. Ik denk dat het belangrijk is een keus te maken op dit moment en voor jezelf na te gaan of dit een gezonde en veilige situatie is voor jullie kindje. Als jij dit niet van hem accepteert en hij wel van je houd dan houdt hij ermee op, zeker waar jij en je kindje bij zijn. Ik vind drugs en drank een gevaarlijke situatie wanneer een kindje erbij is want wie zegt dat hij geen drugs wil wanneer hij eens alleen is met jullie kindje. Als je deze situatie voor je kindje niet wil is het makkelijker om er nu wat aan te doen wan wanneer jullie kindje straks geboren is, het gaat nu niet om hem of jou maar om een nieuw leven, een persoon waar je verantwoordelijkheid voor hebt en ik vind persoonlijk drugs geen verantwoordelijk gedrag.
Hmm als ik t zo lees vind uk het wel heel erg verslavend gedrag. Hij laat jullie alleen in de trein met een vreemd verhaal. Feest was al voorbij. Ik snap het nog een beetje als hij aan het stappen is met vrienden en dan tijdens dat doet af en toe. Maar dit verhaal roept bij mij op dat hij het vaker doet dan je denkt.
Die is zeker verslaafd Sprry maar zo iemand is niet de beste vriend die je kan wensen Ik zou m niet eens in de buurt van mn kind laten!!! En boos worden op iemand die heeft gebruikt heeft totaal geen zin Vertrekken is de enige oplossing om.hem te laten zien dat je het meent.
Lastige situatie maar zoals hierboven anderen al schrijven is hij zeker wel verslaafd maar wil JIJ dat helaas niet zien en hij waarschijnlijk ook niet. Als hij zijn zwangere vriendin en zijn 14-jarige broer laat zitten om coke te scoren dan ben je wel degelijke verslaafd!!! Denk dat jij eens goed met hem om de tafel moet gaan zitten als hij nuchter is en aangeven dat je dit niet meer accepteert! Dat als hij dit nog eens flikt je echt vertrekt voor altijd en ook voet bij stuk houden! Zorg dat je je eigen dingen op rij hebt zodat je ook echt kan vertrekken als hij dit weer eens doet want sorry maar als hij dit na een goed gesprek, waarin je duidelijk zegt de volgende keer echt te vertrekken, weer doet dan heeft hij ook lak aan jou en aan jullie ongeboren kindje! Maar als hij weet dat je toch steeds weer bij hem terug komt dan zal hij dit blijven doen want dan heeft het toch geen consequenties. Met zo iemand moet je dan geen kindje willen opvoeden want denk niet dat je je kindje bloot wil stellen aan een vader die bezopen is en ook nog eens verslaafd aan drugs??
Eens met mijn voorgangsters. Los daarvan herken ik je van een ander forum (nav je eerste topic) en zou je je de komende tijd helemaal op je kind moeten richten en niet op die slappe hap dat zich jouw vriend en aanstaande vader noemt. Maar dat vond ik dus al na eerdere berichten.
Ik herken het gedrag van oude vrienden van mij en het vroegere gedrag van mijn man.. drugs op een feest kan ik mij iets bij voorstellen (vooral als je vrijgezel bent) maar als je een relatie hebt en vader word is dit totaal anders, vooral als hij er gewoon vandoor gaat en jullie achter laat. Ik zou goed met hem praten, proberen tot hem door te dringen. Wil hij deze nare gewoonte niet afleren zou ik zeker overwegen bij hem weg te gaan!
Drank en zeker drugs passen mijns inziens niet bij aanstaande ouders. Als hij zijn zwangere vriendin en 14 jarige broertje in de steek laat omdat hij coke moet hebben is hij volgens mij zeer zeker wel verslaafd. Ik zou absoluut voor mijn eigen veiligheid en dat van m'n kind kiezen en weggaan bij hem. En hem heel duidelijk maken dat dit niet past
Hij zou van mij toch echt wel de keuze krijgen: Of kappen met die handel, of 't is over. En er zeker en vast niet zo "mysterieus" over doen en het gewoon afbollen en jullie achterlaten om die stuff te gaan halen. Dat hij es iets gebruikt op een feestje zou mij geen bal kunnen schelen. Maar een zwangere en zijn broer achterlaten op de trein voor "gewoon" tussendoor wat coke ... Nee, dank je. Hij zou na een fatsoenlijk gesprek hierover van mij nog 1 kans krijgen. Verknalt hij die, dan is 't toch echt wel over en uit. En dan zou hij ook zijn kind niet te zien krijgen zonder begeleiding. Aangezien je nooit zeker weet dan of hij wel of niet gebruikt zonder jou in de buurt.
Veel mensen die recreatief drugs gebruiken hebben een veel groter probleem dan ze zelf doorhebben. Daarnaast heb ik een enorme hekel aan harddrugs. Het is bloedlink, super verslavend en het werkt crimineel gedrag in de hand. Wil je zo iemand bij je kindje? Ik begrijp dat je echt van hem houdt, dus ik zou hem op een nuchter moment laten kiezen. Jou en het kindje of de drugs. Hij zegt het maar. En als blijkt dat hij het gebruiken niet kan laten zou ik weg gaan. Hartstikke moeilijk maar beter voor jou en je kind.
Wow...hij heeft dus zijn zwangere vriendin en zijn 14 jarige broertje "achtergelaten" op 1 of ander station, en alleen naar huis laten gaan, omdat hij een snuifje nodig had? Nee sorry, ik zou me gelijk afvragen hoe hij dat gaat doen als de baby er is, moeder en kind achterlaten op een station om een snuifje te halen? Baby eventjes alleen thuis laten want hij moet een snuifje hebben? Ik heb sowieso al niets met drugs, dus deze relatie was bij mij niet eens van de grond gekomen, laat staan dat hij ooit de vader van mijn kind zou worden. Sowieso zou ik hem nu een tijdje laten zweten, hij mag hulp gaan zoeken voor zijn verslaving, want ik vind het zeker wel een verslaving op deze manier, en heel misschien dat er dan nog een kans is dat het goed komt. Maar als hij niet kan drinken zonder te snuiven, zelfs als het feestje al voorbij is, dan kan hij of met beide stoppen, of opzouten.
Lastig verhaal. Een verslaafde is vaak lastig te pijlen en kan liegen dat het gedrukt staat. Het is daarom lastig te weten of iemand verslaafd is. Wel is het duidelijk dat coke hersenschade toebreng. Hoe vaker het gebruikt word hoe erger. Dat kan iemand gedrag steeds onvoorspelbaarder maken. Mocht hij daarbij ook nog verslaafd zijn dan zal craving het slechtste in m naar boven kunnen halen. Daarbij komt dat middelengebruik gepaart gaat met een terugslag als de stofjes zijn uitgewerkt. Ik zou het er niet op wagen en willen dat hij ermee stopt. Maarja kan je zeker zijn dat hij als hij zegt te stoppen ook daadwerkelijk stopt?
Wat hierboven ook al wordt gezegd; hij is veel verslaafder dan je denkt. En hij gebruikt ook vaker dan je denkt. Misschien niet dagelijks, maar wel regelmatig. Weggaan is de enige oplossing. Mocht hij daarna bewijzen een verantwoordelijke en liefhebbende vader te zijn voor je baby dan kun je hem toestaan om betrokken te zijn bij de opvoeding van je kindje. Als hij drugs belangrijker vindt dan de baby, zijn zwangere vriendin, of een jochie van 14, dan zou ik hem geen seconde alleen vertrouwen met de baby straks. Zeker icm dat drinken. En het gaat hier ook wel om harddrugs he, dit is geen jointje af en toe - dit is 'serious business', een product wat je ook niet (semi)legaal kan krijgen, dus hij moet er al voor in contact komen met criminelen. Straks neemt hij de baby nog mee als hij een keer wat gaat kopen ergens, wie weet in wat voor situaties je kind dan terechtkomt. Misschien dat hij pas begrijpt waar hij mee bezig is als je definitief bij hem weggaat.
He meid, wat zit jij in een rotsituatie! Echter is je vriend verslaafder dan je denkt. Als hij zijn zwangere vriendin en zijn 14-jarige broertje achterlaat om te gaan snuiven dan is er iets goed mis. Praat met hem erover als hij nuchter is en zoek hulp. En bedenk voor jezelf of je op deze manier verder wilt gaan. Wat als hij in de toekomst jou en je baby'tje alleen laat om te gaan snuiven? Sterkte!
Ik vind dat je vrij makkelijk doet over zijn verslaving (want dat is dit). Je noemt het zijn enige minpunt... Dat hij dit gedrag vertoont is heel normaal. Het laat zien dat hij verslaafd is en dan is drugs het belangrijkste in je leven. Het gaat voor alle andere dingen (zoals een relatie of je gezin). Dat heeft hij met deze actie toch wel laten zien. Totaal onverantwoordelijk gedrag waar jij je ver van zou moeten houden. Met hem praten op een nuchter moment heeft geen enkele zin. Hij zal je dan van alles beloven en kunnen voorliegen. Maar iemand die verslaafd is heeft zichzelf niet in de hand. De lichamelijke en psychische drang zijn nu eenmaal sterker. Iemand die zich met harddrugs bezig wenst te houden komt in gevaarlijke (criminele) situaties terecht, heeft geldproblemen en/of schulden en kan op een gegeven moment het gebruik niet meer combineren met een normaal leven. Als jij een verantwoorde moeder wilt zijn moet je hier ver van blijven en een eigen leven gaan opbouwen. Zoek hulp bij maatschappelijk werk en je familie.
Natuurlijk is hij verslaafd. Daarnaast erkennen jullie dat beiden niet dus afkicken zit er voorlopig niet in (en dan is het nog de vraag of dat lukt!) Dus, wat wil je ermee? Je kindje op laten groeien met een verslaafde vader of zelf verdergaan? De keus is aan jou, maar heb niet de illusie dat je hem kunt laten afkicken. Dat kan enkel en alleen ZIJN eugen keuze zijn.