wat te doen tegen hoesten?

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Bah... ik hoest echt flink de longen uit mijn lijf.
    En nou krijg ik ook nog woorden met mijn man omdat hij vindt dat ik eigenwijs ben omdat ik niet naar zijn advies luister.
    Hij vindt dat ik zoete drankjes of hoestdrank moet drinken en honing om de keel te smeren en paracetamol moet innemen
    Ik zeg dat het gewoon slijm is (wat aardig vastzit) en een virus en dat zoete drankjes en dergelijke alleen de keel verzachten en aangezien ik geen keelpijn heb, heb ik dat niet nodig.
    Nu zitten we dus vet chagerijnig te doen op elkaar... lekker handig. Heb toch maar een hoestdrankje gekocht om hem gerust te stellen maar goed.

Wat doen jullie tegen hoesten?

2. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Veel drinken, klinkt vreemd, maar door de keel vochtig te houden, hoest je makkelijker de vastzittende kriebel (slijm) op. Tenminste hier werkt het.

En paracetemol kan ook om het wat rust te geven, dat advies kreeg mijn man van de dokter doormiddel van zwaardere pijnstillers.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Vastzittende hoest kan je los maken door bisolvon te nemen. te koop bij drogist & apotheek

4. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Veel water drinken en een hoestdrankje tijmsiroop of dennenknoppen. S'avonds als ik op bed ga een paracetamol

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Als je kunt omgaan met neusspray ( dat je maat kunt houden dus en niet verslaafd raakt..) kan ik dat adviseren bij hoest.

Ik heb net een dikke week van flink hoesten achter de rug en toen hielp de neusspray het beste. Ik had ook lekker laurierdropjes gehaald.

succes

6. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Een ouderwets middeltje is een suikerklontje nemen ,dat helpt bij mij erg tegen kriebelhoest (wel slecht voor de lijn, maar ja.. ik heb een soort cara, vormvan astma, waarbij ik soms 6 weken lang heel erg benauwd ben met kriebelhoest, dan boeit verder niks me meer :p )

7. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

paracetamol met codeine ... zelf kan ik het niet nemen omdat ik allergies ben voor codeine... Maar dit helpt goed. Verder ben ik net klaar met hoesten... het heeft bij mij 4 weken geduurd... in de 3de week kreeg ik een kuur van de huisarts docycilline ofzoiets....

verder... als die hoestdrankjes daar moet je goed naar kijken of het voor droge, kriebel, prikkelhoest is.... verder lekker veel koud drinken... met ijsklontjes... ijsjes eten... enzenz...

verder zou ik evt naar de huisarts gaan als je er na het weekend nog last van heb.

heb ik ook gedaan en bij mij kwam het hoesten omdat het virus in me keel zat.. en mij een onwijs benauwd gevoel gaf. en dit terwijl mijn longen schoon waren en niet vol klonken...

Ook waren mijn stembanden ontstoken .

in elk geval heel veel beterschap!

8. Milujem

Milujem Niet meer actief

Ik gorgel altijd met zout, let op, niet doorslikken haha. Soms doe je dat een klein beetje uit reflex.
    Dat helpt bij mij echt.

Of ik neem een kop kamillethee met een heel klein beetje honing.
    Maar het beste is om gewoon je keel vochtig te houden inderdaad. Of je nu op een dropje, pilletje, kaugompje, of wat dan ook kauwt of zuigt, als je maar blijft slikken.

En als het niet over gaat, even de huisarts bellen. Kan een heel hardnekkig virus zijn anders.

Succes en beterschap!

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    verslaafd aan een neusspray? nog nooit van gehoord... maar heb het ook nog nooit gebruikt.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja het blijkt dat je er verslaafd aan kan raken.

Ik niet gelukkig...

Maar als ik verkouden ben dan vind ik het voor de nacht een uitkomst. En vorige week met de hoest dus ook.

Ik zag ook kamille voorbij komen. Dat is ook heel goed. een pot kamille thee lekker opdrinken. Super goed.

11. augustus

augustus Niet meer actief

Ik heb vaak last van kriebelhoest. De codeine tabletten van de huisarts bieden dan uitkomt. Kan dan echt niet zonder.
    Soms als ik er erg ziek bij ben dan schrijft hij paracetamol met codeine voor. Daro retard capsules (bij apotheek verkrijbaar) werkt ook lekker voor de nacht.

Bij een vastzittende hoest werkt iets met carbocisteine vaak het best slijm oplossend.

Verder veeeel drinken!

Neusspray kan overigens ook zeer schadelijk zijn voor je neusslijmvliezen en werkt idd verslavend. Bij verkoudheid bij volwassenen is de kindersterkte aan te raden 2-6 jaar. Maar het werkt weer niet tegen de hoest hoor, aangezien het je neusslijmvliezen slinkt. En niks met je longen doet..

Deel Deze Pagina