geen geld voor ID-kaart, zonder ID-kaart geen geld..

Discussie in 'De lounge' gestart door honeyy, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    honeyy het is toch een vriend van jullie?
    Waarom geef je hem dat geld niet? Hoeft ie niet lastig te gaan doen met alles uitzoeken of er misschien ergens een potje voor is oid.
    Persoonlijk zou ik een vriend echt niet zo laten zitten...

2. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Bij UWV kun je speciale budgets aanvragen voor dat soort dingen.
    Mijn vorige partnerhad ook geldproblemen en zat flink in de schulden.
    Hij kreeg van UWV jaarlijks 150 euro voor bijv. ID kaart/Paspoort, Sport of de bioscoop.
    De bon moet je wel bewaren omdat je die aan het eind van het jaar moet inleveren om te kunnen aantonen dat je het geld gebruikt hebt voor dingen waarvoor het bedoeld is (UWV heeft een lijstje waar je het aan mag uitgeven).

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    zou een goede vriend of kennis in deze schrijnende situatie zitten zou ik met liefde (al heb ik niet veel) hem toch deze id kaart geven met fotos erbij zit je rond de 50 euro, als hem dat kan helpen zijn leven weer op te pakken, nee hoor zou ik dan niet over na hoeven denken,
    wij hebben zelf ook veel hulp gehad en zou dat met liefde ook voor een ander doen,

4. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    dat wordt langs de deuren...
    een heitje voor een karweitje :)

solly, ben beetje melig!

Toch evengoed een behoorlijke bagger situatie. Een vriendin zit ook momenteel helemaal zonder money! Kan kids niet eens wat fruit kopen! Erg triets :(

5. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Id kaart is in onze gemeente gratis...? Alleen een paspoort kost geld. Of is dat alweer teruggedraaid?

6. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Een id kaart kost 3 of 4 tientjes
    Kan me niet voorstellen dat er NIEMAND is die dat heeft voor hem

En hij wilt eerst ergens aankloppen....

Als jij geen stuiver hebt om aan je reet te krabben, dan zorg je dat je toch zo snel mogelijk die ID kaart gaat halen, met geleend geld, ipv uitzoeken of er ergens nog wat te plukken valt

Als datwel zo is zal daar best wel een "papierwerk tijd "overheen gaan

7. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hij zoekt niet iets om zomaar te plukken, wat een vreemde reactie zeg!Als of we niet aangeboden hebben, dat hij 't van ons mag lenen, maar wilt hij zelf niet. Ik dacht dat je er voor bij de gemeente terecht Kon, net zoals iemand op pagina 1 al zei. Bedankt voor de bruikbare reacties! En alle andere die dit een vreemd verHaal vinden, Bedankt voor de mededeling en voor 't vullen van dit topic :)

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoe eet hij dan?

9. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Net als iedereen, met zijn mond.... :D
    Sorry....;)

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou sorry mar als ik in die situatie zou zitten pakte ik echt wel geld aan om een id kaart te kopen en te zorgen dat ik zo snel mogelijk uit die bagger situatie kwam. desnoods trok ik hem aan zijn haren mee naar het gemeentehuis. kom op zeg;) het gaat om 4 tientjes. niet om 4 ton

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dit zijn van die momenten dat je je trots opzij moeten zetten voor je eigen welzijn.

Ik snap prima dat hij het niet wil aannemen van vrienden omdat hij zich schaamt, maar het alternatief is ook geen oplossing.

Dus ik zou, zoals een voorganger al zei, gewoon met hem naar het gemeentehuis gaan en die ID kaart regelen ..., want anders blijft ie in z'n tentje aan de waterkant dakloos te zijn ...

12. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

of ie nou geld ''plukt'' van bekende of dat het uit het potje van de gemeente komt.. maakt ook weinig uit toch..

waar koopt hij zijn eten van dan?

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Hij kan wel geen geld aan willen nemen van iemand maar hij zal wel moeten denk ik.
    Of het nu van de gemente is of van kennissen, het principe is hetzelfde.
    Anders komt ie geen streep verder.

Heeft hij geen familie die hem kan bijstaan?
    Heel triest allemaal, maar hij zal zichzelf een schop onder zn kont moeten geven en verder gaan.
    En heeft hij werk? Kunnen ze daar niks voor hem betekenen?

14. lioness74

lioness74 Niet meer actief

O beetje dom van mij: ik zie dat hij een uitkering aan moet vragen, dus hij zal wel geen werk hebben. Sorry.

Maar zou familie hem niet verder kunnen helpen? Of zijn advocaat?

15. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Bedoelde met plukken: uitzoeken of je nog wat krijgt ergens kost heeeuuulll veel tijd, tijd is geld ;)
    Hij moet toch ook eten denk ik?

Dan denk ik: zet je trots opzij, en neem dan vandaag dat geld nog aan van degene die het aanbied zodat je jezelf niet meer in de problemen brengt.

16. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Dat vangt hij langs de waterkant :D

Dat is natuurlijk een grapje en ik hoop dat hij snel hulp vind!

17. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

laat hem naar dak en thuislozen gaan, vandaar uit zijn er misschien instanties die hem verder willen/kunnen helpen, anders leger des heils?

18. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Sociale dienst, daar kan hij verder worden geholpen.

Deel Deze Pagina