Eerste hapjes bij de gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Edith1987, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Onze dochter krijgt sinds gisteren iedere dag een beetje gepureerd fruit en/of groente. Dit geven we dan 's middags, op advies van het cb, omdat dan de kans op darmkrampjes het kleinste is. Vraag me alleen af hoe we dit bij de gastouder gaan doen. Gepureerd fruit meegeven, fruit meegeven en haar vragen om dit zelf klaar te maken of haar 'eigen' fruit geven?

2. Rombely

Rombely Niet meer actief

Eerste keer gewoon gepureerd meegeven en s ochtends even zeggen, kan ze het in de koelkast zetten. En gewoon even vragen wat de gastouder wil. Hier heb ik daarna nooit wat meegegeven, regelde ze zelf. Of je moet zelf 'eisen' hebben voor het fruithapje, dan zou ik het gewoon iedere keer meegeven. Succes!

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dat kun je toch aan de gastouder vragen? Die zou het wel het beste weten.

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hangt ook een beetje af waar je voor betaald. Hier betalen de ouders ook voor de hapjes dus ik zorg dat ik zelf fruit in huis heb voor ze. Maar betaal je hier niet voor dan zou ik gewoon fruit mee geven watz e kan pureren. Anders wordt het zo bruin.

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik werk als gastouder en bij mijzit vers fruit bij de prijs in, gewoon gangbaar fruit zoals appels, peren, banaan en seizoensgebonden fruit.
    Ik pureer het uiteraard ook voor kleintjes.
    Als ouders perse een potjefruit willen moeten ze dit meegeven en als ze bepaald (duurder) fruit willen, bijvoorbeeld verse aardbeien in de winter, dan moeten ze dit ook meegeven.

Deel Deze Pagina