bloedgroeppas

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door cindypascal, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    ik heb afgelopen dinsdag bloed laten prikken en ik kreeg vanmorgen met de post een brief van het huisartsenlaboratorium met een bloedgroep pasje erbij.
    ik had nog nooit van een bloedgroeppas gehoord.
    mijn moeder heeft 4 weken geleden bloed laten prikken en die heeft er geen gehad.
    heeft iemand dit weleens gehoord?
    niemand in mijn omgeving heeft zo'n pas.

    groetjes cindy
     
  2. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik heb een bloedgroeppasje maar dat is omdat ik bloeddonor ben. Ik heb ook nog nooit gehoord dat je een pasje krijgt na een bloedonderzoek.
    Heb je een bloedgroep die niet veel voorkomt misschien? Dan is het wel handig om een pasje bij je te hebben voor als je een ongeluk krijgt ofzo. Anders zou ik het ook niet weten.
     
  3. Kel

    Kel Lid

    4 aug 2006
    50
    0
    0
    Ik heb al zo een bloedgroeppas sinds ik kind ben. Ben wel Belgisch misschien maakt dat verschil met Nederland?
    Heb dit pasje altijd in mijn portefeuille zitten voor noodgevallen.. je weet nooit dat je in een ongeval zit en je moet dringend bloed hebben.
    Zou het ook maar goed bijhouden als ik van jou was.

    Liefs,
    Kel
     
  4. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi cindy

    ik kreeg hem ook een paar dagen na het bloed prikken dit is voor het bepalen van je bloedgroep en heb je later in je zwangerschap nog nodig vraag me niet waarvoor maar je moet hem altijd bij je hebben !
     
  5. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik heb zo'n pasje nooit gekregen...
    Kan je die eventueel ook ergens aanvragen of zo?
     
  6. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik heb hem ook gekregen na het bloedprikken bij het huisartsenlab. Na het bloedprikken in het z'huis heb ik het nooit gekregen. Staat er bij jou ook op negatief voor ir. antistoffen?
     
  7. inkie1980

    inkie1980 Bekend lid

    13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik heb ook heel mn leven al zo'n pasje.
    maar ik heb bloedgroep o en heb een resusfactor negatief dus niet zo erg veel voorkomend.dus vandaar dat iker een heb denkik
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had al een pasje van de bloedbank, maar daar staat niet op of je irregulaire antistoffen in je bloed hebt. Ik kreeg na het bloedprikken via de verloskundige van het laboratorium het pasje thuisgestuurd. Ik denk dat je dat in sommige plaatsen krijgt als je zwanger bent.
     
  9. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    ik heb naar het huisartsen laboratorium gebeld en sinds een aantal maanden krijg je dus zo'n pasje als je voor bloedgroep hebt laten prikken(dus in ieder geval als je zwanger bent) er was verder niks bijzonders mee zei ze.
    ik heb ook bloedgroep O en irigulaire antistoffen was negatief.

    groetjes cindy
     
  10. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    mijn zoontje heeft ook zo'n pasje die moet hij altijd bij hebben.maar dat is omdat hij een anti stof in zijn bloed heeft.

    ik ben zelf resus negatief en heb geen pasje.
     

Deel Deze Pagina