hb 5,6 maar voel me goed!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liz, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Net terug van controle bij de vk..alles was perfect ook bloeddruk..alleen ijzer was te laag..in het begin vd zwangerschap geprikt toen had ik 8.4 en nu 5,6 erg laag dus...maar heb helemaal nergens last van? niet duizelig of exreem moe ofzo..wel steeds rusteloze benen..kan dat ook van ijzer te kort komen?
    Ik heb pillen meegekregen en moet deze 4 weken slikken en dan wordt er weer gecontroleerd...meerdere vrouwen met zo'n laag hb gehalte?

2. jubelteen

jubelteen Lid

11 aug 2010
    85
    0
    0
    Ik had ook een laag HB(5,8) en kreeg daarvoor ook pillen. Ik heb ze geloof ik nog geen week geslikt. Kreeg erg veel last van mijn maag en van obstipatie, Heb wat op mijn voeding gelet(ijzerrijke voeding) en aan de roosvicee ferro gegaan. Na een maand was mijn ijzergehalte weer op peil. Zelf had ik ook geen last van het lage ijzergehalte, maar voor je kindje is het toch wel belangrijk dat het ijzergehalte op peil is.

3. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ja daar ben ik dus ook bang voor dat ik last ga krijgen van erge obtipatie en maag..Nu had ze al de pillen voorgeschreven die het minst aanslag geeft op darmen dus ben benieuwd..als ik er niet tegen kan ga ik ook aan de roosvicee ferro
    Maarja ijzerrijk voeding eet ik al..maar blijkbaar niet voldoende? Ja idd voor het kindje en ze zei ook dat het belangrijk is dat voor je bevalling je hb weer op pijl moet zijn ivm bloedverlies..

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Na de bevalling heb ik een nog lager ijzergehalte gehad. Ik verloor bijna 2 liter bloed en had een ijzergehalte van 3,2. Na twee nachtjes aan het infuus in het ziekenhuis was dit gestegen naar 4,2. Gelukkig kon ik met dat niveau zelf opstaan en lopen zonder gelijk onderuit te gaan en mocht ik naar huis met onze kersverse dochter.
    Ze zeiden in het ziekenhuis dat iedereen anders reageert op een laag ijzergehalte. De ene valt al flauw bij 6,0. Ik had het geluk dat mijn lichaam in staat was te functioneren bij 4,2.
    Ik heb me daarna overigens lens gegeten aan staalpillen en appelstroop, paté, gedroogde abrikozen, floradix, roosvicee ferro etc (en licht laxeerpoeder van de dokter). Na 6 weken zat ik alweer op 8,0!

Ik zou als ik jou was echt ervoor zorgen dat je ijzergehalte op een goed niveau zit. Voor je kindje en jezelf: je verliest sowieso bloed bij de bevalling en je moet er niet aan denken dat je verplicht een bloedtransfusie moet ondergaan (is bij een hb < 3,0).

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hebben ze het in het ziekenhuis getest of bij de vlos op zo'n apparaatje - met een vingerprikje?

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    jeetje charmed dat schrikken! ja ik heb nu die pillen gehad ik weet niet of het verstandig is om er ook floradix of roosvicee ferro erbij te drinken? want dan doe ik dat gewoon.. ga ook zeker nog meer groente enz eten..
    @Athina ja dmv vingerprikje bij de verloskundige..

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    In vergelijking bij die pillen zit er heel weinig ijzer in de roosvisee ferro en floradix, het zal niet echt kwaad kunnen om het erbij te nemen, maar het heeft ook niet echt zin. Je kan beter als je met de pillen stopt doorgaan met floradix en roosvicee als een soort van onderhoudskuur. Zoals al eerder gezegd je kan het maar beter voor zijn dat je je slecht gaat voelen, voor je kindje idd maar ook voor je zelf, een te laag HB kan echt voor een rot gevoel zorgen.
    Misschien kan je beter aan de roosvicee laxo tewijl je die pillen gebruikt. ;)

8. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    haha mime..aan de roosvicee laxo heb ik al een keer gezeten aan het begin vd zwangerschap..nou dat werkte voor geen meter bij mij...ik slik die pillen gewoon heb de 1e vandaag op gelukkig nog geen bijwerkingen ;) en mijn vriend heeft al floradix gehaald..dus drink het er maar bij..en idd wanneer ik mag stoppen met die pillen ga ik gewoon door met de floradix..

Deel Deze Pagina