Geen gevoel voor stijl

Discussie in 'De lounge' gestart door bereke, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

2. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Misschien ieder boven hun bedje een leuk p, ankje met hun eigen spulletjes. Valt me op dat je muren nogal kaal zijn, oogt wat saai daardoor. Of een leuke foto van de meiden en jullie samen. Misschien een klamboe of hemel boven hun bedjes maken. Ze hebben bij de ikea leuke romantische vitrage voor 10 euro, zittener 2 in. Kan je een leuk hemeltje van maken, desnoods aan een leuke boomtak, boven het bedje hangen en klaar. Leuk buikkastje tussen hun bedjes, vloerkleedje etc.

Oke genoeg ideeën dus :D succes met inrichten. Laat je het resultaat zien?

3. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    En nog een leuke ombouw om de radiator?

4. bereke

bereke Niet meer actief

#28 bereke, 6 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2013
    Bedjes van Ikea: vind de kritter, minnen en sundvik (allemaal in wit) mooi. En misschien daar gewoon een neutrale witte kast bij.

5. bereke

bereke Niet meer actief

Meubels zelf pimpen zie ik niet zitten. Ben niet handig en man ook niet. Bovendien weinig tijd om dingen te zoeken, op te halen en vervolgens te behandelen en verven. En dan nog blijf je met hetzelfde probleem zitten: welk meubel heeft potentieel, welke tint wit,... Je moet er een gevoel/aanleg voor hebben om dit te kunnen/zien en dat heb ik niet. Eens iets af is bij een ander denk ik wauw! Maar laat me het samenstellen en ik ga de mist in'.

Oudroze met grijze ondertoon klinkt wel mooi. Eens opzoeken!

Verder toch nog maar wat uurtjes Google raadplegen om toch wat inspiratie op te doen. Dan een bepaalde stijl kiezen en er maar voor gaan!

6. bereke

bereke Niet meer actief

Oh een een buikkastje kende ik niet maar net gezocht via Google en da's een mooie ontdekking!

Bedankt voor alle tips!

7. bereke

bereke Niet meer actief

Het hele huis is nog kaal buiten drie foto's in de living :). Zelfde probleem: gebrek aan stijlgevoel en dan maar niks doen ;).

8. bereke

bereke Niet meer actief

Allemaal bedankt voor de tips! Ik ga ze allemaal nog eens goed lezen en er mee aan de slag.

9. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    En dan bijvoorbeeld een pax kast van ikea erbij, die kan je zo groot (of klein) maken als je wilt, ook de deuren kan je zelf uitkiezen. Ik zou dan inderdaad voor wit gaan, met witte peuterbedjes en dan 1 wand een knalkleur geven, de rest wit met decoratie in dezelfde knalkleur als de muur. Dan boven de bedjes de namen van de meiden in het wit of ook de knalkleur. Eventueel twee kledingkasten (in elke hoek een) en daartussen een bureautje.

10. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Gebruik créme tinten met oud rose !

11. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Met 3 jaar 3 maanden zou ik in ieder geval geen peuterbedjes meer kopen! Dan moet je over ongeveer een jaar weer alles kopen: 2 bedjes, 2 matrassen, 2x moltons, onderlakens, 2 dekbedden en 4 of meer dekbedovertrekken. Is echt veel geld alles bij elkaar.

Wij hebben wel peuterbedjes maar dan in gebruik vanaf 2 jaar.

12. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

kijk eens op pinterest en dan zoeken naar meisjeskamer. Misschien haal je daar wat leuke ideeen vandaan!

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Vind je? Mijn dochter van bijna 4 kan volgens mij qua lengte nog wel 2 jaar in het peuterbed hoor, ze heeft nog zeker 50 cm over nu. Een peuterbed is 1,60 m lang, en voor een 3 jarig kind 1.60 is??

14. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb een compleet witte basis en kan dus alle kanten op met de verdere inrichting en accessoires en kan ook zo weer wat anders kiezen qua kleur of stijl. Kan ik aanraden als je nog niet precies weet wat je wilt.

Alle muren wit geverfd, wittig laminaat en witte houten meubels. Toch is het een heel kleurrijk kamertje, de kleur zit in: effen fuchsia gordijnen (katoenen met zeilringen van leen bakker) , gekleurde (buiten)vloerkleden van plastic (kitsch kitchen stijl, gekocht bij de woonfabriek), rijstpapierlamp met oosterse print (xenos), zelf overgeverfd wandplankje en nachtkastje (eerst dekkende oranje laag daarna fuchsia-wash), wit vakkenkastje aan de muur met gekleurde spulletjes erin, roze en blauwe ruitjesdekbedovertrekken, muurstickers.

15. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik zou juist wel voor een stapelbed gaan! Mijn zoon sliep met 2,5 al hoog. En mijn dochter van 3,5 slaapt in ons vakantie huis ook boven in het stapelbed.
    Hierdoor vergroot je hun speelruimte enorm, en je heb tegenwoordig zulke leuke stapelbedden!

Ik zou zeggen:

* Kleur richting, roze/wit/grijs..romantisch, meiden en rust.

- Een wit stapelbed waarbij het onderbed haaks op het bovenbed staat. (staat speels). Roze beddengoed.
    - Leuk tafeltje/stoeltjes naast het onderbed, dat staat dan ook onder het bovenbed. Dit met een leuk plankje erboven met een leuk roze lampje en een schilderijtje/foto (heerlijk knus voor je meiden zo onder het bed)
    - 1 Witte linnenkast
    - Leuke ikea speelgoedkast met bakken, deze in 2 kleuren, ieder zijn eigen kleur, wit en roze.

- Mooi rolgordijn met roze tinten en grijze overgordijnen.

- leuk vloerkleed met roze/grijs tinten

Zo hebben je meiden een praktische en leuke meiden kamer. Waar ze over een klein jaar hun klasgenootjes heerlijk en graag zullen ontvangen!

16. bereke

bereke Niet meer actief

Klinkt goed! Enkel twee kasten en een bureau past niet denk ik...

Deel Deze Pagina