zuur hebben

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Belindada, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belindada

Belindada Niet meer actief

Dames,

Ik ben nu 15 weken zwanger en de laatste week heb ik het soms zuur :(.
    Probeer kauwgom te eten maar dat helpt maar even.
    Herkennen jullie dit en hoe voorkomen jullie het of wat doen jullie ertegen?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zelf heb ik veel baat gehad bij het drinken van karnemelk..... sloten vol :D
    Andere tips: vanillevla, handvol amandelen opkauwen. Las in een Duits tijdschrift: rijstwafels of popcorn (neemt t zuur op)

Denk bij je eten om minder kruidig en minder vet te eten, dat triggert ook vaak het maagzuur.

En als dat allemaal niet helpt..... Rennies ;) ook daar zijn er familiepakken van doorheen gegaan.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Nog aanvullend.... echt voorkomen kun je het niet, zeker niet wanneer je verder in de zwangerschap komt. Je maag komt dan meer en meer in verdrukking door je groeiende kindje.

Wat bij mij snachts goed hielp was twee kussen onder mn hoofd, zodat je veel schuiner komt te liggen en het maagzuur blijft waar het hoort.... in je maag.

4. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat bij mij erg goed hielp was antagel... Helaas ging het de hele zwangerschap niet echt weg, maar als een wonder een uur na de bevalling nergens geen last meer van! Succes!

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Nee, net wat Dunc zegt... ook hier direct na de bevalling geen last meer. :D

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bij mij helpen de maagtabletten van kruidvat eigen merk prima en ze mogen tot 5x per dag als je zwanger bent. Tot nu toe kan ik met 1 toe heb het zelf vaak als ik in bed ga liggen en afhankelijk wat ik gegeten heb. Ik blijf gewoon alles eten hoor en neem dan 1 tablet.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook aan de rennies. En ik heb het steeds meer nodig. Dus ik ga volgende week weer antagel halen, dat werkte bij de 1e zwangerschap ook goed.
    Verder glaasjes melk, vanille vla, blokje kaas, minder gekruid eten, minder koffie...

Deel Deze Pagina