Mijn dochter is 13 maanden en ik ben eigenlijk van plan om te stoppen met de opvolgmelk. Ze krijgt nog 1 fles voor ze gaat slapen. Die fles heeft ze helemaal niet nodig, want we eten redelijk laat en ze eet behoorlijk veel! Maar, ze moet natuurlijk wel aan haar zuivel komen en gewone, koude melk wil ze niet. Ik heb geprobeerd die melk wat op te warmen, maar daar trapte ze niet in. Misschien ligt het ook aan het feit dat ze die melk niet meer uit de fles krijgt.. Ze eet wel goed yoghurt bij het avondeten en ook kaas krijgt ze regelmatig op brood. Hebben jullie tips?
Maar met de yoghurt en kaas zit ze toch wel aan de hoeveelheid zuivel? Of niet? Anders misschien zo'n yoghurtdrankje met een fruitsmaakje en daar dan een klein glaasje extra van aanbieden? Ik geef gewoon nog flessen, dus heb verder niet echt tips.
Met de overstap naar gewone koemelk deed ik dat in stappen. Dus eerst fles 150/5 en dan met koemelk aanvullen tot 200ml. Als dat goed ging steeds minder kv en meer gewone melk. Wel heb ik de koemelk altijd warm gegeven.
Hier blieft men geen gewone koemelk. Wat ze wel lekker vinden, is karnemelk, met een drupje diksap. Wie weet werkt dat bij jou ook!
Hier ook geen fan van gewone melk. Tussen de middag bied ik het aan in z'n rietjesbeker en warm ik het wat op. Vaak is hij 's morgens vroeg wakker en krijgt hij nog een fles zodat hij nog even verder slaapt. Gewone warme melk uit z'n fles drinkt hij hier wel, blijkbaar hoort melk gewoon in een fles.
Hier is onze dochter ook geen melk fan Maar karnemelk met wat ranja of melk met wat cacao poeder vind ze wel weer lekker. Hier lust ze ook geen kaas, maar gesmolten dan weer wel (dus bij de macaroni staat er wat geraspte kaas op tafel die ze erover kan doen). Van margarine etc houdt ze ook niet maar roomboter wil ze wel weer. Yoghurt eet ze wel (maar dan moet er wat door zitten) en vla (met af en toe slagroom erop) lust ze ook wel.
Onze meid (inmiddels zeven jaar) lust echt geen gewone melk en drinkt het niet. We hebben dat opgevangen door ontbijtpap met melk te geven, yoghurt, boter, kaas, smeerkaas, zuiveldrank. Op die manier kom je met gemak aan de aanbevolen hoeveelheid.