Kijken bij kinderdagverblijf?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door poema, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Hallo!

    Toen jullie je inschreven voor het kinderdagverblijf, zijn jullie daar toen wezen kijken? Ik heb me nu bij drie ingeschreven en wil er eigenlijk wel graag een kijkje nemen hoe het er is. Volgens mij kan dit gewoon. Maar wanneer kun je dit ongeveer gaan doen? Is dat nu (ben 16 weken zwanger) nog te vroeg?
     
  2. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb zelf bij meerdere kinderdagverblijven gewerkt en niet alle kinderdagverblijven zijn daar even blij mee. Op veel kinderdagverblijven zijn ze heel erg met dagritmes bezig en hebben ze niet graag onverwachts bezoek. Ik zou dus even bellen of je eens langs mag komen.
    Persoonlijk vind ik 15 weken wel wat vroeg, ik zou dit eerder doen met zo'n 25 weken.
    Tsja bij andere kdv-en is het weer totaal geen probleem en kan je makkelijk even binnenlopen. Maar ja, bedenk je wel dat als jij makkelijk binnenloopt dat een ander dit ook kan.
    Dat is ook een reden dat kdv-en vaak graag een afspraak van te voren maken.
     
  3. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    O, nee, ik wil ook graag bellen hoor en een afspraak maken. Zal er niet zomaar langs gaan. Maar nog eventjes wachten is denk ik wel een goed idee.
     
  4. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Maar wat ik zelf zag was meestal de mensen die zich inschreven kregen meteen even een rondleiding. Is dat bij jou niet gebeurd dan? Misschien dat je later nog een keer voor een echte intake terug moet ofzo? Ze moeten toch ook weten op wat voor groep jij je kindje het liefst wil en voor hoeveel dagen etc. Heb jij dit allemaal al door gegeven?
     
  5. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    Jawel, maar dat gaat hier allemaal via een formulier en dat moet je gewoon opsturen. Verder hoor je niks, ook niet of dat is aangekomen. Daarom lijkt het me zowieso goed om mijn gezicht daar eens te laten zien (ook gezien de wachttijd... 1,5 jaar!)
     
  6. mamavanluca

    mamavanluca Bekend lid

    5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    bij ons moet je je gelijk inschrijven al je test positief is ( werk op kinderdagverblijf ) je kan als ouder na een afspraak een rondleiding krijgen geen probleem.
     
  7. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ook ik werk op een dagverblijf, daar kun je vragen ook een rondleiding. Wij vinden het inderdaad ook geen probleem om dit te doen, maar dan moet er wel een afspraak gemaakt worden.
    Vaak wordt dit bij het plaatsingsgesprek gedaan (dit is bij ons weer anders dan de intake, want die kan pas 2 of 3 weken voor het begin van het kindje op het dagverblijf gedaan worden)
     
  8. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    @mamavanluca: wanneer kun je ongeveer een rondleiding krijgen? oftweel, wanneer is dat niet meer gek (ik vind nog heel veel dingen 'gek' om te doen omdat ik het zwanger zijn soms nog heel onwerkelijk vind ;))
     
  9. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik zou wel optijd gaan kijken. want werk zelf ook in de kinder opvang en weet daar door dat er veel wachtijden zijn. en als je het dan niet bevalt dan kan je je nog optijd ergens anders in schrijven
     
  10. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Aangezien het nog maar de vraag is op welk kinderdagverblijf er plek is, ga ik pas een kijkje nemen als ik een "aanbieding" krijg van een kinderdagverblijf. Zo hebben de kdv's waar ik ons heb geschreven dat ook het liefst. Aan de hand van de rondleiding kan ik dan besluiten om akkoord te gaan.
     
  11. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb zelf bij meerdere gewerkt en bij ons mocht je nooit zomaar binnen lopen.
    Als je wilde komen kijken kon je het best bellen van te voren zodat er ook werkelijk tijd voor je is om je het 1 en ander te laten zien.
     
  12. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Zijn er echt mensen die dit doen? Het is toch logisch dat je niet zonder afspraak langs komt?
     
  13. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ja hoor die mensen zijn er.. En het ergste vond ik nog dat sommige kinderdagverblijven die mensen gewoon vrolijk rond liepen lopen.

    Ik denk dan ook dat als je zelf ooit in een kdv hebt gewerkt het straks wel heel moeilijk wordt nog een kdv te vinden die aan al je eisen voldoet haha.
     
  14. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Oh ja hoor dat doen ze.
    Staan ze ineens op de gang.
    Heb wel eens gevraagd of mensen bij hun ook zomaar in huis mogen komen.
    Staan ze toch stom te kijken.

    Heb het nu op mijn werk ook hoor.
    De deuren zitten hier allemaal op slot ivm weglopen van clienten.
    Ben ik iemand aan het helpen met douchen, staat ineens de technische dienst achter je in de badkamer.
    Ondanks dat mijn clienten laag niveau verstandelijk gehandicapt zijn vind ik dat ook niet nodig dus ik ben hier ook wel eens boos.
     
  15. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Ik ben ook bij een paar kdven gaan kijken. Oop afspraak uiteraard.
    Maaruh, ik weet niet waar je woont, maar in sommige plaatsen zijn wachtlijsten van enkele maanden, dus ik zou zo snel mogelijk gaan.
     
  16. Sijke

    Sijke Bekend lid

    het lijkt me niet meer dan logisch om een keer te gaan kijken, wij hebben dat zelfs voor de inschrijving gedaan (bij 3 verschillende kdv's), je wilt toch weten of je er een goed gevoel bij hebt en of het past bij je persoonlijke visie.
    Een afspraak maken vind ik inderdaad ook normaal.
    In welk stadium je gaat maakt volgens mij ook helemaal niet uit, als je nu wilt gaan om je alvast een beeld te kunnen vormen zou ik dat zeker nu vast gaan plannen. Vraag ook goed door hoe het zit met de wachtlijst en pin je niet vast op je eerste keus. Bij ons duurde het meer dan een half jaar nadat ik al weer aan de slag was voor er eindelijk eens een keer plaats was, dan is het wel handig als je nog wat andere opties achter de hand hebt. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een kdv buiten onze woonplaats, maar wel op de route naar mijn werk, geen moment spijt van gehad! En omdat ik tijdens de zwangerschap steeds nog twijfelde over een gastouder zijn we daar ook ingeschreven gebleven, wel gewoon uitgelegd hoe het zat, maar dat was geen probleem.
     
  17. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.920
    404
    83
    Vrouw
    ja, wachtlijsten hier zijn anderhalf jaar. Maar ik heb me al wel ingeschreven en heb er al wel eens buiten langs gelopen, maar ik wil ook wel graag binnenkijken en kennis maken met de mensen die daar werken. Gewoon om de sfeer te proeven.
     
  18. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Heb je berichtje verplaatst naar Oppas & Kinderopvang.

    Groetjes, Wendy
     
  19. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Je kunt gewoon een afspraak maken om te gaan kijken hoor, voor sommige kdv zijn de wachtlijsten zo lang. Bij het kdv waar ons dochtertje heen gaat organiseren ze soms open dagen, dan kun je tussen zo en zolaat langskomen om alles te bekijken en geven ze je een rondleiding en uitleg.
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben toen ik 10 weken zwanger was rond gaan kijken bij kdv's en me snel daarna ingeschreven bij het kdv die het meest beviel.
     

Deel Deze Pagina