Vreemde ritmische bewegingen buikbaby.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LadyKikker, 22 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Morgen ga ik de verloskundige maar even bellen denk ik maar voor nu hoop ik een soort van geruststelling te vinden hier op t forum.
    In eerste instantie vond ik het grappig maar ga me nu steeds vaker afvragen wat het kan zijn.

Een tijdje terug zag ik mn buik op een plekje ritmisch heen en weer gaan, leek op een snelle ademhalings-beweging van de baby. Leek wat op uithijgen....
    Beetje gelezen en las dat het vaker voorkwam. Dat de baby de ademhaling aan t oefenen is.

Maar ik zie het de laatste tijd eigenlijk heel vaak.. het houdt ook best een lange tijd aan.
    En nu net voelde ik het zo sterk. Lijkt wel of de baby zichzelf aan het wiegen is ofzo? Een groot deel van mn buik schudde ritmisch en best snel heen en weer.
    Meestal is t op 1 plekje en lijkt het dus wat op een snelle ademhalingsbeweging van de kleine... of mijn hartslag, maar t is volgens mij echt de baby.

Iemand dit ook weleens gezien?
    Zou t gewoon spelen zijn? Of kan een buikbaby al iets van tics hebben? Of niet controleerbare spiertrekkingen? Toch zichzelf wiegen?

Vind t heerlijk om mn kindje te voelen bewegen en ben blij dat hij vaak lekker druk is maar bovenstaande bewegingen houden me wel een beetje bezig eigenlijk....

2. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    De hik ;) had mijn zoontje ook veel in mijn buik.

3. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja de hik, kleine meid heeft dat hier dagelijks :)

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Nee.. de hik is het niet, dat weet ik zeker. Dat heeft ie nu ook vaak en in mn 1e zwangerschap ook veel gevoeld, maar daar lijkt dit niet op.

Dit lijkt echt op een hondje wat aan het uithijgen is.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Bij mij is het echt de hik. Gaat best rap achter elkaar soms, was te langzaam voor mijn hartslag (ik was ook aan t zoeken) geintje herhaalde zich met de echo vandaar dat wij t met haar wel weten nu. De langzamere versie kende ik al wel van dr.

6. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Maar de hik voel je, ik tenminste altijd wel... Deze bewegingen voel ik niet.

7. Truusdemier1981

Truusdemier1981 Actief lid

16 mei 2015
    295
    0
    16
    Vrouw
    Ter Apel
    Ik weet wat je bedoelt. Ik merk het zelf ook welleens, alsof hij ademt. De hik is het inderdaad niet, dat zijn meer een soort 'schokjes'. Dit zijn meer ademhalings bewegingen. Ik heb ook welleens gelezen dat ze af en toe hun ademhaling oefenen.

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het ook, t voelt anders dan de hik. Ben ook benieuwd wat het is, kon het niet zo goed omschrijven zelf wat het was, ben ook vergeten te vragen bij de vk wat zij dacht.

Ik vond het niet iets wat ik ken uit mn vorige zwangerschap, hoop dat het iets onschuldigs is. Voordat het zoiets is als epilepsie of spasme, mn hormonen gingen even met mij op de loop en mn zorgachtergrond met teveel kennis voor achteraf;)

9. Truusdemier1981

Truusdemier1981 Actief lid

16 mei 2015
    295
    0
    16
    Vrouw
    Ter Apel
    Ik heb net gegoogled op 'baby ademt in buik'. Het 2e artilel dat je dan tegenkomt is een zp bericht uit 2012. Deze vrouw heeft er een youtube filmpje bijgezet van de bewegingen in haar buik. Misschien herken je het wel. Ik herkende het meteen.

10. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    https://youtu.be/sbn6vdPG1qQ

Heb er ook een filmpje van gemaakt. Op film lijkt het alleen minder ritmisch en duidelijk. In het echt zie je het meteen, zonder te turen ofzo..

11. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Ik denk dat dit je eigen hartslag is

Deel Deze Pagina