Geen goed gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loetje88, 21 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3llen

3llen Lid

14 sep 2015
    62
    0
    6
    Vrouw
    Hey,
    Aangezien de hele zwangerschap een periode is van onzekerheden, kan ik je maar 1 raad geven.. geniet ervan!

Door negatief te denken, trek je negatieve dingen alleen maar aan.

Eerst ben je onzeker als je niet onmiddellijk zwanger bent, dan ben je onzeker of je wel zwanger zal blijven, dan ben je onzeker over de trippeltest, dan ben je onzeker met de 20 weken echo, dan onzeker over de suikertest, dan onzeker over iets dat je gegeten hebt en eigenlijk niet mocht eten en nu misschien wel toxo positief bent.. dan onzeker over harde buiken die naar jouw gevoel veel te vroeg komen, dan de bevalling.. dan zijn ze geboren en herbegint het allemaal opnieuw..

Geniet er gewoon van.. en stuur die negatieve gedachten de boom in.

Gefeliciteerd!

2. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hahaha goeie! Ik zeg ook altijd de zorgen beginnen op het moment dat je positief test😂

3. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Herkenbaar!

Hier eerst een goede zwangerschap met een rotgevoel, toen een miskraam en nu weer zwanger 6,3 weken. Ik twijfel nog om een vroege echo bij een pretechobureau te doen...

4. Lathinka

Lathinka Actief lid

29 sep 2016
    113
    0
    0
    NULL
    De onzekerheid is heel herkenbaar Loetje. Genieten was voor mij die eerste weken ook heel moeilijk en nu eigenlijk nog steeds. Ik probeerde mij vast te houden aan het idee dat ik er toch niet veel aan kon veranderen als het mis zou zijn, maar als het wel goed zou lopen, ons ukkietje betere vibes zou krijgen als ik wat positiever was. De ene dag lukt dat uiteraard wat beter dan de andere dag ;). Ze kunnen op een echo op 5 weken enkel nog maar zien of het embryootje 'groot genoeg' is, dus 'op schema' is. Het hartje op 7 weken kunnen zien kloppen geeft toch een grotere geruststelling hé. Succes met het wachten. Ik weet hoe moeilijk het is.

5. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Vervelend is dat he! Ik heb dat deze zwangerschap ook heel erg gehad. Had er ook nog telkens wat bloedverlies. M'n gevoel zei echt dit zit niet goed, met 8 weken een mooie echo en nu alweer over de helft!sterkte die eerste onzekere weken

6. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Kan me zo goed voorstellen dat je bang en onzeker bent!
    Maar het zegt allemaal niets.
    Ik voelde me prima en had toch een slechte 2e echo...
    En je kan een rotgevoel hebben en een goede voldragen zwangerschap!
    Leef in het nu!
    Nu ben je zwanger en nu is er geen reden om aan te nemen dat het mis is.
    Ik wens je een hele voorspoedige zwangerschap!!

7. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Met gevoel kun je ook niet zoveel... We moeten gewoon onder ogen zien dat ons gevoel ons volledig in de steek kan laten. Ik bedoel: je hebt een positieve zwangerschapstest in je handen gehad, geen enkel symptoom wat wijst op een miskraam dus houd je vooral daar aan vast. Het hielp (en: helpt!) mij ook om puur de feiten onder ogen te zien: 10 % kans op een miskraam maar in 90 % van de gevallen gaat het dus gewoon goed!

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.957
    15.002
    113
    Adem in, adem uit. En wat iemand anders al zei, stuur die negatieve gedachten de boom in. Het is al spannend genoeg allemaal en met extra stress help je die kleine niet. Er is NIETS wat je kan doen aan de situatie die zich afspeelt in je buik behalve goed eten, drinken en zo veel mogelijk proberen te genieten.

9. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ja dat is wel het lastige aan zwanger zijn van begin tot eind heb je er geen echte controle over. Al zou je een vroege echo krijgen en het zou mis blijken te gaan dan kan je dat niet voorkomen.

Dan heb je na de eerste 13 weken de opluchting met het spannende vervolg de 20 weken echo. Daarna de spannende bevalling. En nog heeel veel meer spannende momenten.

Kinderen brengen zorgen met zich mee, maar dat komt omdat het t zo geweldig en zoooo waard is :)

10. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Jullie hebben helemaal gelijk, bedankt voor jullie oppeppende woorden! Dat doet goed. Ik ga inderdaad gewoon zoveel mogelijk nuchter proberen te denken 90% gaat goed, 10 % gaat fout. Nog 2/3 weken wachten en dan hopelijk goed nieuws.

Deel Deze Pagina