Geen goed teken? please kunnen jullie mij vertellen hoe het zit?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door ProudMom28, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik heb jullie hulp nodig ik ben vandaag bij de gyn geweest, en volgens hem was ik ongeveer 4 week zwanger (zie foto) hij was niet op te meten maar een berekening.

IK heb een onregelmatige cyclus van 33 dagen heb twee keer een cyclus gehad van 42 en 44 dagen.

Maar nu heb ik vermoedelijk mijn eisprong gehad zie ff, dat is dus precies 4 week maar daar moeten 2 week bij op dan kom je uit op 6 week maar dat kan volgens de echo niet. (volgens een vriendin werkt het wel zo, je moet er dan twee week bij op tellen dus geen 4 week maar 6 week zal ik dan nu zijn mijn laatste menstruatie dag is 2 november geweest.

Ik heb op dag 5 een folikelmeting gehad en daar was het toen al 15 mm daar moet dan ongeveer 4 dagen bij op en dan zou je op dag 9 10 uitkomen. dus dan zou ik de eisprong op dag dag moeten hebben 11 moeten hebben, maar er is een duidelijke stijging (0,3 vanaf de 19e) dus dat is mijn eisprong geweest.

Volgens mijn vriendin klopt die berekening dan niet met die van de gyn want moet ik nu 6 week zijn.

De testen blijven mooi donker, ik weet het niet meer ben ik nu 4 week of ben ik nu 6 week, uitgaande van de ovulatie op dag 19?

Dit is mijn echo. links het vruchtzakje en rechts de cyste op de eierstok

2. lilly11

lilly11 Actief lid

12 aug 2009
    266
    0
    0
    verpleegkundige
    Lieve meid,

Heb jou al bericht gemaild @hotm.....
    Sterkte en ik zeg blijf positief....steun en denk aan jou...liefs Lilly

3. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Wilma,
    Waarschijnlijk weet je dat allang, maar de arts rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie en niet vanaf de bevruchting. Zou dat het kunnen zijn?
    Je zou een second opinion aan kunnen vragen, dat is helemaal niet raar als je twijfelt. En 2 weken verschil is best veel natuurlijk.

Sterkte!
    Doosje

4. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    oh wacht...dan zou het precies andersom moeten zijn zie ik nu! Dat is wel een raar verhaal dan...gewoon nog een mening vragen zou ik zeggen!

5. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Als ik je echo-foto zie, denk ik eerder 4 dan 6 weken. Was er al een hartslag te zien? zo ja, dan ben je minstens 5 1/2 week, zo niet, dan ben je minder ver of is het niet goed...ik denk eerlijk gezegd dat je gyn wel weet wat hij zegt, die zou ik eerder geloven dan je vriendin, maar eerlijk gezegd begrijp ik je verhaal niet helemaal...

6. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij haal je twee dingen door elkaar... je kunt zelf je zwangerschap berekenen door vanaf je menstruatie 4 weken verder te tellen. Je gynacoloog berekent het weer vanaf je eisprong.. als hij die weet... de laatste dag van je menstruatie en dan 4 weken verder is je zwangerschapsduur. Je krijgt twee weken cadeau...

hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk en goed uitgelegd?

vanharte gefeliciteerd in elk geval!!

7. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    wilma helaas zeggen testen niet altijd alles maar wanneer had je een positieve test in handen je eerste want als je vier weken zwanger was en je zegt zelf 6 weken dan zou ik zeggen dat je met je eisprong een positieve test in je handen had en ja dit kan niet. Ik ben bang dat het niet goed zit maar ik duim en hoop dat ik het fout heb en het een trage starter is want die zijn er ook bij maar misschien moet je het verhaal van tigger bij miskramen lezen die had een vergelijkbaar verhaal als dat van jou. Heel veel sterkte en wanneer mag je voor een tweede echo? Ik hoop dat ze je niet te lang in onzekerheid laten zitten.

8. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Gefeliciteerd!!en ik blijf duimen voor je dat het goed zit!!:)

9. isabella1980

isabella1980 Actief lid

16 nov 2009
    270
    0
    16
    Hoi Wilma,

Zoals ingef zegt haal je misschien 2 dingen door elkaar. Jij rekent vanaf je 1e menstruatiedag, wat je inderdaad doet voor een zwangerschap, maar wellicht rekent de gyneacoloog vanaf de werkelijke bevruchting. Heb je dit bij hem nagevraagd? En uitte hij (of zij) zorgen toen je zei 6 wkn zwanger te zijn?

Ik las dat je morgen je bruiloft hebt en hoop dat je je niet teveel zorgen maakt hierover en van beide lekker kunt genieten!!

Liefs

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik ken Wilma, dus ik ken het verhaal wat gedetailleerder, vandaar mijn reactie.

Volgens je ovulatietesten, je temperatuurkaartje en de follikelmeting bij de gyn zou je je eisprong op dag 19 hebben gehad, op 20 november. Je hebt op 30 november een positieve zwangerschapstest gehad. Als je mbv de dag van de eisprong de zwangerschapsduur gaat uitrekenen, dan kom je op 6 weken uit (terugrekenen naar de eisprong is vier weken en daar dan nog twee weken bij optellen).

Als je naar het echobeeld kijkt, ben je niet 6 weken zwanger. Het beeld komt overeen met een zwangerschapsduur van 4 weken, omdat je alleen een verdikt baarmoederslijmvlies ziet en nog geen vruchtje, alleen een vruchtzakje. Als je nu 4 weken zou zijn, dan is je eisprong veel later geweest, ongeveer 2-3 weken geleden. Alleen had je op 30 november een positieve zwangerschapstest, wat weer niet klopt met een latere eisprong. Als je nu vier weken zwanger bent, kun je niet ruim twee weken geleden een positieve zwangerschapstest hebben gehad.

Er zijn twee mogelijkheden:
    * Je hebt je eisprong later gehad, waardoor je nu minder lang zwanger bent dan je in eerste instantie dacht en het zit goed.
    * Of je bent nu wel 6 weken, maar is er een groeiachterstand. Dat kan helaas betekenen dat het niet goed zit.

Uitgaande van je ovulatietesten, tempkaartje en de datum waarop je een positieve zwangerschapstest had, ben ik bang voor het laatste. Maar je weet natuurlijk nooit. Hopelijk had je toch een latere eisprong, een langzamere innesteling en heb je extreem vroeg positief getest. Dus ik blijf voor je duimen!

Dikke kus!

11. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Jullie zijn allemaal schatten thanks!!! Helaas vrees ik het ergste, het is 4 week vanaf de bevruchtig, daar twee week bij opgeteld 6 week (vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie) het zakje was zo klein dat hij niet te meten was hij dacht aan ongeveer 4 week zwangerschap (en dat klopt precies als ik vanaf de bevruchting uitga) ik heb op 18 november mijn eisprong gehad en op 30 november kon ik positief testen. dus het zou heel goed kunnen dat hij de bevruchting heeft geteld en niet de laatste dag van de eerste menstruatie. (hij zei het ziet er wel mooi uit, een mooie dikke laag slijmvlies dat is een heel goed teken en vaak een teken dat het de zwangerschap intakt houdt, want bij een menstruatie wordt het afgebroken en is het dun) hij had er alle vertrouw in, maar wij hadden echt anders gerekend. Maar ik laat alles maar over mij heen komen en afwachten wat er gebeurt, ik vrees helaas ook het ergste.
    Maar heb ook veel steun aan jullie lieve meiden heel erg bedankt, en Jippie jij bent een schat met al je geduld voor mij. Ik kom vandaag niet meer op het forum want ik ga trouwen :p lieve meiden hoop nog op een reaktie van jullie.

Liefs Wilma

12. eeva

eeva Niet meer actief

#12 eeva, 18 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2009
    Wilma, allereerst wens ik je een hele leuke en gezellige trouwdag vandaag! Verder.... hoop ik dat de Gynacoloog zich verrekend heeft en dat het nog goed zit met je zwangerschap, zodat je wens uitkomt... dat je kleintje stiekem erbij is op jullie huwelijk!
    Gynacologen verrekenen zich wel eens... heb ik zelf ook meegemaakt, mijn kleine was dan wel al een stuk ouder, maar dat betekend wel makkelijker te meten.... en dan toch fout gemeten door de gynacoloog (en het gaat nog maar om millimeters bij je kleintje, dat is heel moeilijk te bepalen).
    Ik duim voor je dat jullie kleintje bij jullie mag blijven, Liefs Eeva

* is wel al een tijdje geleden, maar mijn gynacoloog heeft destijds gemeten vanaf de bevruchting (heb hier toen erna gevraagd en had ook alleen nog maar een vruchtzakje gezien) ze besteden daar dan vond ik weinig aandacht aan, waardoor je het gevoel krijgt... zit dat wel goed. Als je later nogmaals een echo krijgt met kloppend hartje, dan geven ze je meer vertrouwen! Zo vaag die gynacologen :(

Geniet van deze dag, dit is jullie dag.... en jullie kleintje is stiekem erbij :)

13. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Wilma, ik ga heel hard voor je duimen dat het toch goed zit meid !!Mijn gyneacoloog meet overigens ook vanaf de eerste dag vam je laatste menstruatie ...dus dan zou je idd 6 weken moeten zijn ....................................

Ik wens je vandaag een hele mooie trouwdag en probeer er van te genieten he !!

14. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Wilma ik wens je een hele mooie dag toe vandaag en alvast gefeliciteerd met je trouw. En ik duim dat jullie kleintje lekker blijf zitten voor 9maanden

15. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik wens je een hele fijne trouwdag, geniet ervan! en hopelijk zit het gewoon helemaal goed met je kleintje en is dat je mooiste bruidscadeautje!

16. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De zwangerschapsduur die berekend wordt door het echo-apparaat aan de hand van de grootte van het kindje, is de totale zwangerschapsduur. Niet gerekend vanaf de bevruchting, de twee extra weken zijn er al bij opgeteld! Als de echo vier weken aangeeft, ben je dus ook vier weken zwanger en niet zes weken.

In dit geval kan er eigenlijk geen meetfout zijn gemaakt, aangezien er nog geen vruchtje was wat opgemeten kon worden. Het dikke slijmvlies en een vruchtzakje komen overeen met het echobeeld als je vier weken zwanger bent. Pas als er een vruchtje is, kan dat opgemeten worden. Dan kan er inderdaad wel eens een meetfout worden gemaakt, omdat de gyn mbv kruisjes in het beeld de grootte berekent. Een kruisje een mm opschuiven, zorgt al voor een verschil in zwangerschapsduur. Maar dat is hier dus niet van toepassing.

17. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    He Wilma,

Ik denk dat Jippie het aardig bij het rechte eind heeft. Ik heb zelf meerdere echo's gehad in de zwangerschappen en deze hoort echt bij een zwangerschap van 4 a 5 weken.

Ik weet nog dat je aan het testen was Wilma, gelijk met mij, was een domper is dit dan. Nu weet je eigenlijk niet waar je aan toe bent.

Zeggen dat het niet goed gaat, dat kan, maar ik het zelf een echo gehad met ruim zes weken waarop alleen een vruchtzak te zien was, een week later was er wel een vruchtje met een kloppend hartje.

Ik heb ook al vaak gehoord van het begrip "diapauze", ik heb er een heel topic overgelezen op een andere site, die pb ik je even!

In in het boek "veilig zwanger' staat het ook beschreven!

Hopelijk heb je een topdag en weet je snel waar je aan toe bent,

xMarilene

Deel Deze Pagina