HCG test blijft licht

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Iris, 13 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Lieve mensen

Ik heb een vraagje en zou graag een heel eerlijk antwoord willen:

Ik ben nu 11 dagen overtijd. Heb een cyclus van 28 dagen.
    heb getest vanaf 2 dagen voor menstruatie tot de 8 dagen na de menstruatie, om de twee dagen. Het positieve lijnt je blijft licht aangeven.je ziet duidelijk dat er een tweede streepje is, maar hij wordt naarmate de dagen vorderen niet donkerder. Dat kan toch niet, HCG verdubbelt toch iedere 2 dagen.
    De VK zei tegen mij dat een vruchtje tot 6 weken kan innestelen?
    Ook daar heb ik nog nooit van gehoord.
    En de embryo is toch degene die de (hoeveelheid) HCG aanstuurt?
    Het zwangerschapsvlammetje is al 8 dagen uit, wordt niet dikker, geen donkere tepels, geen honger,geen dorst, niet vaker plassen noem het maar op ik heb het niet.
    Dit ziet er toch gewoon niet goed uit en word ik aan het lijntje gehouden of heb ik het mis?

Alvast bedankt voor het reageren,
    irisje

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Irisje,

Wat een pittige vraag stel je, ik ben even op onderzoek uitgeweest. Ik zal proberen de vraag stap voor stap te beantwoorden.

HCG zorgt dat het streepje kleurt, het is niet zo dat hoe meer HCG hoe blauwer het streepje wordt. Een streepje is een streepje dus positief.

Het tijdsinterval tussen de bevruchting en de innestelling is ongeveer 6 dagen. Dus stel je eisprong is op dag 14 dan nesteld het vruchtje zich de 20ste dag in.

HCG word geproduceerd door het vruchtje en stijgt tot een zwangerschap van 8 a 9 weken daarna neemt het af tot een stabiele waarde.

Ik hoop dat je aan mijn antwoorden wat hebt, anders laat het maar weten dan probeer ik wat uitgebreider te zijn.

Irisje: eenmaal een positieve test is positief. Door meerder testen te doen maak je jezelf mischien drukker dan nodig. Ga van de kerst genieten en doe daarna nog een test. En bij 5-6 weken een afspraak maken bij de verloskundige en vragen wanneer je je eerste echo kan krijgen

liefs Imke

3. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    hoi Imke

Bedankt voor het reageren.
    Ik heb ondertussen veel opgezocht hierover en het streepje moet in de eerste weken toch wel donkerder worden.Hoe meer hcg hoe donkerder het streepje. Het streepje bleef bij mij zo licht dat het hcg hormoon onder een bepaalde waarde aangaf. het streepje werd in 10 dagen niet echt donkerder dus er vond geen verdubbeling plaats en bleef gewoon onder de waarde ( hoeveel precies, dat weet ik niet ). Ondertussen ben ik gaan bloeden, de middag nadat ik de echo had gezien waarop geen zwangerschap te bekennen was. Dus de bevruchte eicel heeft zich niet goed kunnen innestelen en is opgelost. Er is wel degelijk een bevruchting geweest mijn temp ging rond mijn nod nog eens extra omhoog en mijn hart ging aardig tekeer, dat had ik vorige keer ook en had natuurlijk een positieve test en die was niet van de miskraam want dat heb ik toendertijd al getest na de curretage.
    dus er was geen opbouwende hcg waarde doordat het vruchtje vroegtijdig is afgestoten, maar direct bloeden ging ik ook niet. Dat heeft 8 dagen geduurt. Op 5 dec. is het kaarsje uitgegaan dat heb ik gewoon gevoeld. Het hele verhaal staat bij het forum miskraam 'het voelt weer niet goed' beschreven.Misschien was ik wel te schoon na de curretage en was er weinig houvast.

Er is een verschil tussen gezonde angst en zeker weten dat het niet klopt.

Enorm bedankt voor je reactie,
    irisje

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Irisje,

Ontzettend balen zeg!

Ik wens je heel veel sterkte!