Waarom ben ik zo bang voor die afspraak bij gyn :(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fearfull, 26 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Nou heb ik helaas wel een angststoornis dus geef dat de schuld maar waarom zit het me zo hoog. Waarom ben ik bang dat er iets "mis" is. Bah wat een ellendig gevoel.

6 weken geleden ivm 4 weken daarvoor een doorbraakbloeding. Was nog aan de pil en het was me een heftige! Daarvoor ook die afspraak bij gyn. Afijn,.. ik ging dus al met knikkende knieën naar t ziekenhuis. Gelukkig was me parnter mee. Ik moest even voor een check up en aangezien het alweer 4 jaar geleden was dat ik inwendig ben bekeken down under was het ook geen pretje. Gewoon het gevoel dat er iets moet zijn. Zit natuurlijk tussen me oren. Het duurde bij elkaar 20 minuten en omdat ik veel baarmoederslijm had kon de gyn niet echt precies zeggen wat ze zag. Ja een cyste van 3 cm maar ze zag ook "iets" wat volgens haar op een stolsel of poliep leek. (Had over die stolsel een topic geopend hier maar helaas geen ervaringen. Nou ja helaas.. beter van niet maar jullie begrijpen het vast wel) ze kon niet zeggen of her ernstig was en daar sloeg de angst dus toe!

Volgende dag uiteraard met de huisarts gebeld en die zei dat het inderdaad om een cyste gaat van 3 cm bij de linker eierstok en thats it. Ik was even van me stuk gebracht want hoe zat dat met een "stolsel of poliep" daar heeft de huisarts niks over gelezen in het verslag. Dit vond ik dus best erg aangezien de gyn wel deed alsof nog iets anders was.. Nou heb ik bij de vorige menstruatie wel een harde stolsel verloren die ik never nooit (en ik verlies er best veel) heb gezien. HA zegt ook dat het om een stuk baarmoederslijmvlies is. Dus ok gerustgesteld en misschien was "dat" hetgene wat de gyn bedoelde. Ok.. dat zal het wel zijn.

Maar ik moest van de dokter wel over 6 weken a 2 maanden bellen voor een afspraak om te kijken of die cyste weg was. En dat is ongeveer NU. Dit is de 6de week en het kwam bij me op nadat ik net ongesteld ben geworden. Alleen.. IK DURF NIET o_Oo_O

Ik weet het ik lijk een klein kind die niet bij de tandarts op de pijnbank wil liggen maar ik wordt helemaal zenuwachtig. Ik weet dat het belangrijk is maar angst houdt me gewoon zo tegen..

Wat kan er mis zijn? Tja ik weet het gewoon niet. :(

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Een cyste komt vaak voor na eisprong. Meestal gaan ze vanzelf weer weg met de volgende menstruatie. Echter niet altijd...en als ze te groot worden kan door het gewicht je eierstok om zijn as draaien en dan kan je die verliezen. Ze willen dus ff kijken of ie weg is.

Hier een cyste gehad van 8cmx10cm en die is uiteindelijk operatief verwijderd. Ik zou dus wel voor die controle gaan. Better safe than sorry.

3. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Ja dat is natuurlijk wel zo.

Ik kreeg kippenvel bij je banner :(

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kippenvel? Why?
    Ik ben de gelukkigste vrouw op aarde, met mijn fantastische zoontje.
    Geen kippenvel van krijgen :)

miniVosje, Evi88, Flamingooo en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Dat geloof ik best!! :)

Bedankt in ieder geval. Ik ga morgen de huisarts bellen om te kijken wanneer ik weer terecht kan.

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Goedzo!
    Iemand zei ooit tegen me: een mens lijdt het meest onder het lijden dat ie vreest.
    En dat klopt ook gewoon.
    Het is áltijd anders dan het ergste doemscenario dat je kunt bedenken. In 99,99% valt het enorm mee. Laat angst je niet tegenhouden, zeker niet als het je gezondheid betreft.

7. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Heel mooi gezegd! Dit is de virtuele schop die ik onder me kont nodig heb! Ben je dankbaar :thumup:

Pimpelmeesje vindt dit leuk.
  8. Bamy

Bamy Actief lid

5 feb 2016
    139
    33
    28
    Ik heb twee weken geleden ook een echo gehad bij de VK en gym doordat ik een cyste heb zitten bij ook m’n linker eierstok.

Ze bekijken even de cyste (die was bij mij niet gevaarlijk, maar wel 4 cm) en de gyn zei dat het bij heel veel vrouwen gewoon vanzelf verdwijnt en geen effect hoeft te hebben op mijn volgende pogingen om zwanger te worden;)

Maak je nog geen zorgen!

9. Fearfull

Fearfull Fanatiek lid

11 jan 2018
    1.015
    294
    83
    Vrouw
    Tegen mij heeft ze niet eens gezegd of ie gevaarlijk was. Weet niet eens om welke cyste het gaat. Ze was ook zo haastig helaas waardoor ik paar vragen niet had kunnen vragen. Dat vond ik ook erg jammer en aangekaart bij de huisarts. Nu heeft mijn huisarts gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat als we een kinderwens hebben we ervoor voor konden gaan. Dus lijkt mij dan dat het om niet een gevaarlijke cyste gaat. Dat geeft wel een beetje geruststelling

Deel Deze Pagina