Geen griepprik crècheleiders

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Pinda, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

wij houden ons meisje ook thuis tot ze is ingeent, voor ons voelt dit ook goed.

ik vind het ook maar raar dat leidsters niet worden ingeent, zeker omdat jonge kindjes een risicogroep zijn.

2. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    krom is het zeker..
    Ik werk ook als leidster op een kdv.

Aller eerst natuurlijk vanuit het belang van de kindjes, je werkt met kwetsbare kinderen..
    Maar als wij allemaal ziek worden als leidsters, en op meerdere kdv in onze stad, dan is er geen vervanging, dan moeten wij dicht. De ouders kunnen dan niet naar hun werk, dus CONCLUSIE-->> de economie ligt op zn gat, lekker in deze tijd!!
    Snap er dus helemaal nix van.
    En las net een opmerking hier, dat iemand op tv had gezegt: " we gaan er vanuit dat de crecheleidsters thuis blijven als ze ziek zijn" Indd, dat doen we ook! Maar helaas doen ouders dit niet altijd!
    Gewoon je kindje brengen als het hoge koorts heeft, of zich ellendig voelt..(JA , dat gebeurt!) Tsja, voordat wij dat in de gaten hebben kan het ons allang aangestoken hebben! Beetje jammer...

3. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Zustertje, mag ik vragen waarom je je niet wil laten inenten? Jullie hebben toch meer risico om in aanraking te komen met mensen die de mex hebben?

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Dat mag hoor;)
    Er is veel te weinig bekend over de m-griepprik en heel veel doctoren die we er over gesproken hebben spreken elkaar tegen ik weet daardoor niet meer wie ik wel of niet kan geloven en heb daarom besloten me niet in te laten enten (en vele anderen)
    Ja ik heb veel grotere kans om te krijgen maar ik leef en eet gezond en ik ben nog nooit ziek geweest terwijl ik nu al weer 7 jaar heel veel met zieke en zwakke mensen werk.
    En ik weiger me in te laten enten voor anderen dan ga ik wel thuis zitten maar zo ver komt het niet want dan zitten al mijn collega's thuis en kan er niet meer gewerkt worden.
    Ik neem ook geen extra maatregelen na elke client doe ik wat alcohol op mijn handen maar dat doe ik standaard (dus ook al voor al dit gedoe met m-griep.)
    Ik hou me eigen ook niet bezig met de griep eerlijk gezegt 1,5 week geleden bij een client geweest met flinke griep en dacht 3 dagen later o misschien is het wel de m-griep maar ik heb mijn collega's er ook niet over gehoord eerlijk gezegt.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zie dat een beetje anders, ik zie het als meer risico dat ze het door kunnen geven aan iemand die WEL ziek is, het is je verantwoording om je beste zorg te geven, proffesioneel opstellen dus. ALs jij geen verantwoording voor je patienten wil nemen die wel ziek zijn vind ik dat erg kwalijk eigenlijk, ik zou geen patient van je willen zijn dan met het risico wat jij meebrengt..

6. Seth

Seth Niet meer actief

Hoor nu op dit moment op de radio (nieuws) dat:
    mensen die in de zorg werken zich massaal hebben laten in-enten tegen de mexicaanse griep.....

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    tja het blijft een moeilijk onderwerp.....
    en iedereen maakt elkaar gek en onzeker.
    de ene arts zegt a de ander b
    en wat en wie moet je nou geloven
    pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Misschien moet er een debat komen waar de voors en tegens worden uitgelegd.

De overheid laat ons compleet aan ons lot over.

9. mieppie1

mieppie1 Actief lid

9 nov 2009
    159
    0
    0
    roermond
    wat een vreemde berichtgeving toch steeds, bij ons in de zorg heeft nog geen 15 % zich laten inenten.
    Bekruipt mij het idee dat ze dat alleen maar zeggen om anderen aan te moedigen zich te laten inenten

10. Seth

Seth Niet meer actief

Weet t ook niet....:(. maar werd iig wel gezegd...

11. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ben het helemaal met je eens Isademi. Mijn man is verpleegkundige en laat zich niet zozeer voor zichzelf vaccineren maar vooral voor zijn (vaak ernstig zieke) patiënten. Hij werkt met patiënten die juist met een griep erbij misschien zullen overlijden, dus we vinden het niet meer dan logisch (en professioneel) dat hij zich laat vaccineren.

12. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Gisteren waren we bij de verloskundigen. Zij hebben zich nu wel allemaal laten inenten.
    Echt heel raar dat leidsters niet mogen, doe dan desnoods alleen degenen die met kindjes tot 6 maanden werken. Lastig in kaart brengen, staat er dan, maar leidsters zouden toch net als de verloskundigen, naar hun eigen HA kunnen, denk je dan?
    Op de site van kinderopvangtotaal staat dit:

Kinderopvang-personeel wordt niet ingeënt

12-11-2009
    Het ministerie van Volksgezondheid is niet van plan om personeel dat werkzaam is in de kinderopvang te vaccineren tegen de Mexicaanse griep. Dat blijkt uit een brief die het ministerie heeft gestuurd aan de Branchevereniging Ondernemers in de Kinderopvang.
    Logisch
    Kinderen van 0 tot en met 5 maanden worden niet ingeënt, maar kinderen van 4 maanden tot en met 4 jaar wel. Ook hun ouders zullen de griepprik krijgen. Het lijkt veel kinderopvang-medewerkers logisch dat zij een prik krijgen. Maar volgens het ministerie is de doelgroep van mensen die in de kinderopvang werken niet goed in kaart te brengen, waardoor inenting moeilijk wordt. Ook zouden er onvoldoende vaccins beschikbaar zijn.

Bron: westonline.nl

13. Seth

Seth Niet meer actief

Is toch logisch..... Weet je wel hoeveel voetbalelftallen er zijn...?!!:x

14. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Het vreemde is dat ik bijvoorbeeld in de gehandicaptenzorgwerk en de griepprik al aangeboden heb gekregen. Het enige werk wat ik doe, is met hen praten. En ik smeer 2 gezichtjes in met creme, handschoenen aan. Dus van lichamelijk contact is nauwelijks sprake, diegenen met een zwakkere weerstand krijgen zelf een oproep voor de griepprik. Zoals een diabeet bij ons op de groep.
    En dan ben je crecheleidster, werk je met een kwetsbare groep en dan krijg je geen prik aangeboden. Vanuit de redenatie van de overheid m.b.t. andere groepen, vind ik dat heel krom.

Daarentegen vind ik niet dat je mensen kunt verplichten dan maar onbetaald thuis te blijven. Ook als zij op dat moment niet ziek zijn. Dat heeft verregaande gevolgen, bijvoorbeeld een crecheleidster kan haar gezin niet meer onderhouden. En wat als die crecheleidster de gewone griepprik ook niet krijgt? Daar kunnen kleintjes ook ziek van worden. Nee, ik vind dat een te rigoureuse maatregel waarbij je de samenleving nog meer stil legt en het recht om zelf te bepalen wat er met je lijf gebeurd, voorbij schiet. Want dan zou het in my opinion rieken naar chantage.

Deel Deze Pagina