Hallo dames, Ons zoontje is nu 18 maanden. Eigenlijk krijgt hij altijd 2 glazen roosvicee op een dag en soms 4 als hij meer dorst heeft, ik geef hem altijd roosvicee. Had laatst al ranja gekocht zonder suiker , maar daar zitten weer andere stoffen in die niet goed zijn. Wat kan ik nog meer geven? Een drankje waar minder suikers in zitten dan roosvicee? 1 glas roosvicee op een dag vind ik prima , maar 4 soms net wat teveel, al die suikers... Diksap lust hij totaal niet , thee en water drinkt hij liever niet... Miss hebben jullie een idee? (iig iets anders als roosvicee , diksap , water en thee?)
nee daar zou ik geen andere opties voor weten, maar ik zou 1 van die dingen toch aan blijven bieden..als hij naast roosvicee standaard thee of water krijgt zal hij dat echt wel gaan drinken. Tenminste, mijn dochter krijgt gewoon niks anders
Je zou een goede rooibosthee kunnen proberen, rooibos heeft van zichzelf wel wat zoetheid in zich. Persoonlijk vind ik die van Annique erg lekker. Maar eerlijk is eerelijk, mijn dochter heeft er nog niet zo'n trek in. Maar zij drinkt ook nog alleen flesvoeding. Water lukt ook nog niet al te best, maar we zijn pas net begonnen met andere drankjes. Voorlopig bied ik nog geen zoete drankjes aan, zodat ze eerst leert om aan de smaak van water of thee te wennen. Hopelijk lukt dat ook
mamatss ja idd , maar dat lukte bij ons dus niet. Was het zo dat ons zoontje de hele dag eigenlijk niks dronk als ik hem thee of water voorzette. En dat is nu dus ook weer zo . Rooibos thee vind hij verschrikkelijk vies (ik ook trouwens) miss dan nog maar eens fruit thee proberen. En water alleen vind hij ook niet echt lekker , ja alleen als hij echt dorst heeft. Heb net een heel dun laagje roosvicee met best wel veel delen water. (het leek heel licht roze) en dat dronk hij wel. denk dat ik het zo maar ga doen , gewoon steeds minder roosvicee erin. En thee... heb het nu zo vaak geprobeert , denk dat ie later een koffie mens wordt Hij zegt ook als ik in de keuken ben ''thee bah, drinkies lekker''.... dan bedoelt hij dus roosvicee , die wijst hij ook aan in de winkel als zijnde ''drinkies lekker''.
Volgens mij heeft Pickwick een aantal kruidentheeën met fruitsmaken en in de reformwinkel heb je ook kabouterthee e.d. Pas wel op met grote hoeveelheden zoethout (in de thee). Dat is lekker zoet maar niet goed voor de bloeddruk. Ook van Celestial seasonings heb je de nodige smaken. Verder heeft de Lidl of Aldi (weet even niet welke) rooibosthee met een stevige vanillesmaak. Wie weet zit er iets bij dat werkt?
het hoeft niet per se thee te zijn he, dat zei ik omdat er nog een smaakje aan zit. Misschien de fruit en welness van pick wick, als je die laat af koelen is het nog zoeter dan roosvicee, mijn dochter vind het heerlijk. En anders aan water laten wennen, tis echt een kwestie van wennen.
thanks mamatss en tulip! die tip van pickwick ga ik zeker morgen proberen! Tulip geef je die thee dan koud? En doe je er melk doorheen? mamatss die thee soorten van de reform winkel is miss ook wel wat idd! dankje!
Hier ook altijd roosvicee, wel heel dun aangemaakt. Heel soms eens een pakje wicky, maar meer als uitzondering of op bezoek. Maar thee kan ik ook wel eens wat vaker aanbieden. Goed idee.
Alle verschillende smaken diksap al geprobeerd? En qua thee, ik geef vaak Caramelized Pear van Pickwick, die smaakt naar peer (goh), kaneel en karamel. Heel zoet en lekker. Ik doe dan ong een kwart thee (en dan wat sterker) en dan koud water erbij, zodat het op drinktemp is.
Mijn mannetje drinkt eigenlijk ook bijna alleen maar roosvicee. Maar ik geef een heel dunlaagje. Is meer voor een beetje smaak. Thee lust hij echt niet (maakt niet uit welke, heb alles al geprobeerd). Soms krijgt hij wel in de middag ipv melk een beker chocomelk (melk met een chocosmaak, dus niet van nutricia of zo, die lust hij ook wel, maar krijgt hij soms bij oma en opa) Verder geef ik na 5 uur geen roosvicee meer, dan moet hij t echt met water doen en dat drinkt ie dan wel. t is net alsof hij weet hoe laat t is, want in de ochtend of middag wil hij helemaal geen water wat ik ook wel eens doe is een smoothie maken, dat vind ie wel heel erg lekker, beetje yoghurt, melk en veel fruit. Dat is dan ipv melk in de middag en toetje. die worden dan wel overgeslagen, anders krijgt hij teveel zuivel. Misschien dat je dat eens kan proberen?
ella, beide. Mijn dochter drinkt graag thee, dus die lust het ook warm. Maar als jij het koud maakt, lekker uit de koelkast smaakt het voor je zoontje gewoon als sap. De smaak die ik heb is: bloodorange en kiwi. Je hebt ook een versie met blauwe bessen, maar die viel hier niet zo in de smaak. Ik doe er nooit melk in.
Hier vond ze Kauwgomballenthee (kruidenthee) van de Albert Heijn lekker, toen ze de melk begon af te bouwen, moest ze erg wennen aan ander drinken en dit werkte. Hebben ze bij alle grotere AH's. Ik vond het zelf ook een succes . Nu drinkt ze de hele dag water en krijgt 1x per dag een sterk verdund bekertje diksap. Als ik vaker diksap zou aanbieden zou ze het zeker drinken (ze drinkt dat ene bekertje nl. gelijk op en ook meer achter elkaar dan met het water ) maar ze is het gewend (water) en neemt dat dus ook gewoon.
Hier ook van kleins af aan water gegeven en dat drinkt ze nu nog... Krijgt hier 1 en soms 2 bekertjes diksap per dag. Zou inderdaad die thee eens proberen en anders inderdaad steeds verder verdunnen. Warm/lauw/koud moet je ook even uitproberen, wat je kindje het lekkerst vindt...
en groente/fruitsapjes van olvarit en zonnatura? vind ie die niet lekker? Die heb ik ook wel eens. Of die smoothies van friso, dat is met water ipv zuivel, zit in een pakje met een rietje. is toch eens wat anders dan roosvicee.
jayenriv, ja die sapjes en smoothies vind hij idd ook erg lekker! die van olvarit zijn van die kleine flesjes he? en ik heb ook wel eens die 500cc flessen van Friso en idd de smoothies van Friso. vind ie allemaal erg lekker! Ben helaas de thee vergeten mee te nemen..... maandag gelijk maar ff halen! diksap heb ik 2 smaken geprobeerd , hij vind het zooo smerig! dat haal ik niet weer. ik heb vandaag een mini laagje roosvicee in bekertje gedaan en dat smaakte ook goed , ipv een dikke laag wat ik eerder wel eens deed!
Idd olvarit keine flesjes, friso flessen zijn hier ook erg in trek. je hebt van olvarit ook nog grote flessen vruchtensappen. Vind ik zelf wel wat duur in verhouding met die van friso, maar ook die zijn lekker en niet zo zoet. (alleen vruchtensuikers). zonnarura heeft ook flessen sap, maar die heb ik zelf nog niet geprobeerd. misschien vandaag eens halen .
Hier diksap, appelsap of ander fruitsap ( ik lees altijd even de verpakking, wil geen zoetstoffen aan mn kindje geven ) vanille rooibos thee, limonadesiroop ( bij het avondeten, hetzelfde als papa en mama ) en ja, toch ook gewoon slokjes water. Geen bekers, maar wel slokjes.
suusjeuh , appelsap is toch heel slecht voor de tandjes? ja slokjes water geven we wel veel idd! dan vind hij het ineens wel lekker en interessant. Heb net fruitthee van pickwick gehaald (Fruitvariatie) Hij gaat zo slapen en dan maak ik straks een bekertje klaar en laat het afkoelen in de koelkast! Jayenriv ja die grote flessen van olvarit heb ik idd ook wel eens. maar die van friso zijn idd goedkoper. Ik heb laatst heel veel ingeslagen bij de action (van friso) die van zonnatura zijn ook wel lekker , alleen ik vergeet ze altijd mee te nemen , ik sta nooit in de supermarkt bij die producten!
Heey Ella, Hier krijgt dochter altijd water, thee, roosvicee en appelsap. Ze krijgt pure appelsap (zonder toevoegingen) die we bij de fruitboer halen. Meestal krijgt ze 1/4 appelsap en 3/4 water. Ze vind het heerlijk. Verder krijgt ze tussendoor af en toe eens een beker melk of karnemelk.
heeeey nijn!!! ok appelsap aanlengen met water is idd ook een idee! ik ga eerst zo maar eens de thee proberen. ik zet vanmiddag gewoon de beker neer! karnemelk is hier ook geliefd!