mag ons meisje van bijna 8 maanden wel of geen yoghurt. ze heeft het een paar keer op. maar das toch van gewone melk? dacht dat ze dat niet mocht voor het jaar. weet iemand het?
Ja dat mag gewoon hoor. Mijn zoontje wil al een paar dagen geen flesvoeding meer. Yoghurt lust hij wel. het Cb raadde mij zelfs aan dan maar een extra schaaltje yoghurt te geven.
hoi hoi bedankt voor je snelle antw. one kindjes waren evenoud toch? maar yenthe drinkt nog alledrie haar flessen leeg. zou het dan nie teveel worden. maar ze vind iets na de maaltijd erg lekker.
Ja klopt idd even oud. Toen mijn zoontje nog op 3 flesvoedingen zat deed ik ook wel een beetje yoghurt geven hoor. Soms achterin de middag als tussendoortje ipv na het warme eten. Nu heeft hij (als hij het wil dus) 2 flessen in de vorm van pap 's morgens en 's avonds. Nu geef ik de yohurt na het warme eten. Als ze het teveel vinden geven ze het vaak wel aan hoor. Gewoon je gevoel volgen.
hey hallo ons meissie krijgt altijd yogurt na haar groente hap en ze krijgt ook nog steeds 3 flessen hoor
Hier idem dito, 3 flessen van 180*6 en een bakje roeryoghurt (vermengd met wat diksap of restant fruithap van die dag) als toetje na z'n groentehap. Op het kdv krijgt hij zelfs al wat yoghurt eind vd middag, als een soort tussendoortje dus ipv een koekje. Vind ik prima.
Vanaf 6 maanden mogen ze ook yoghurt. In melk zitten eiwitten. Die grote eiwitten zijn nogal belastend voor de niertjes. In poedermelk/moedermelk zijn deze eiwitten gedeeltelijk afgebroken, en dus beter voor de nieren. Yoghurt(en kwark) zijn gezuurde producten, waar de eiwitten ook deels zijn afgebroken. Vandaar dat je deze wel al eerder mag geven. Karnemelk is ook zuur, maar hier zitten toch nog veel grote eiwitten in. En dat kun je dus beter wel even mee wachten.
Hey meiden, en wat voor yoghurt geven jullie dan? Daar zitten toch heel veel suikers in? Of pak je dan gewoon yoghurt van Optimel, met alleen natuurlijke suikers?
De gewone magere/volle yoghurt. Dus zonder smaakjes. Daar zit geen extra suiker in Eventueel kun je nog een beetje fruit/diksap erdoor doen voor de zoetigheid, maar je kunt ze gewoon laten wennen aan die zure smaak..
In optimel zit volgens mij juist trouwens aspartaam. Juist niet goed voor die kleintjes. Gewoon halfvolle of volle yoghurt kopen. Zonder smaakjes of wat dan ook. Jesper smult ervan.
onze kleine meid krijgt s'middags na haar boterhammetje een klein schaaltje roeryoghurt met een scheutje roosvicee erdoor, vind ze het einde!