yoghurt

Discussie in 'Voeding' gestart door sannnniee, 24 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    mag ons meisje van bijna 8 maanden wel of geen yoghurt. ze heeft het een paar keer op. maar das toch van gewone melk?
    dacht dat ze dat niet mocht voor het jaar.

weet iemand het?

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ja dat mag gewoon hoor. Mijn zoontje wil al een paar dagen geen flesvoeding meer. Yoghurt lust hij wel. het Cb raadde mij zelfs aan dan maar een extra schaaltje yoghurt te geven.

3. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    hoi hoi

bedankt voor je snelle antw.
    one kindjes waren evenoud toch?

maar yenthe drinkt nog alledrie haar flessen leeg. zou het dan nie teveel worden. maar ze vind iets na de maaltijd erg lekker.

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ja klopt idd even oud. :DToen mijn zoontje nog op 3 flesvoedingen zat deed ik ook wel een beetje yoghurt geven hoor. Soms achterin de middag als tussendoortje ipv na het warme eten. Nu heeft hij (als hij het wil dus) 2 flessen in de vorm van pap 's morgens en 's avonds. Nu geef ik de yohurt na het warme eten. Als ze het teveel vinden geven ze het vaak wel aan hoor. Gewoon je gevoel volgen.

5. lisanne1204

lisanne1204 Actief lid

19 jul 2008
    243
    5
    18
    Vrouw
    hey hallo
    ons meissie krijgt altijd yogurt na haar groente hap en ze krijgt ook nog steeds 3 flessen hoor

6. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Hier idem dito, 3 flessen van 180*6 en een bakje roeryoghurt (vermengd met wat diksap of restant fruithap van die dag) als toetje na z'n groentehap. Op het kdv krijgt hij zelfs al wat yoghurt eind vd middag, als een soort tussendoortje dus ipv een koekje. Vind ik prima.

7. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Ja ze mag yoghurt hebben.
    Alleen nog niet zoveel per dag, geloof 150 ml per dag ofzo.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Vanaf 6 maanden mogen ze ook yoghurt.

In melk zitten eiwitten. Die grote eiwitten zijn nogal belastend voor de niertjes. In poedermelk/moedermelk zijn deze eiwitten gedeeltelijk afgebroken, en dus beter voor de nieren.
    Yoghurt(en kwark) zijn gezuurde producten, waar de eiwitten ook deels zijn afgebroken. Vandaar dat je deze wel al eerder mag geven.

Karnemelk is ook zuur, maar hier zitten toch nog veel grote eiwitten in. En dat kun je dus beter wel even mee wachten.

9. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Hey meiden, en wat voor yoghurt geven jullie dan? Daar zitten toch heel veel suikers in? Of pak je dan gewoon yoghurt van Optimel, met alleen natuurlijke suikers?

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De gewone magere/volle yoghurt. Dus zonder smaakjes. Daar zit geen extra suiker in
    Eventueel kun je nog een beetje fruit/diksap erdoor doen voor de zoetigheid, maar je kunt ze gewoon laten wennen aan die zure smaak..

11. Niet meer actief

Wij mochten met 8 maand ook al 100 cc yoghurt geven na het eten van het CB.

Ons ventje is er dol op!

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.949
    113
    In optimel zit volgens mij juist trouwens aspartaam. Juist niet goed voor die kleintjes. Gewoon halfvolle of volle yoghurt kopen. Zonder smaakjes of wat dan ook. Jesper smult ervan.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nathan krijgt yoghurt (of kwark) met stukjes banaan. Héél soms wat diksap dr in.

14. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    onze kleine meid krijgt s'middags na haar boterhammetje een klein schaaltje roeryoghurt met een scheutje roosvicee erdoor, vind ze het einde!

Deel Deze Pagina