Hallo. Ons mannetje van 6 maanden is net begonnen met bijvoeding. De groente gaat redelijk, nog n beetje wennen. Maar het fruit is letterlijk om te huilen. Zodra de eerste hap binnenkomt, begint hij te huilen. Groot verdriet. Wie herkent dit? Wennen? Allergie? Vies? Hoor t graag.
heeft mijn dochter ook gedaan en ze lust het nog altijd niet. alleen geplette banaan. dat lust ze wel. maar echt fruitpap of een andere soort fruit. nee , dan houd ze haar mondje wel toe. ik bied het aan en ja wil ze ni wil ze ni he. 2 keer per week zo ong geef ik banaan. succes
Mijn zoontje heeft dit ook gedaan, maar hij deed dit nadat hij al tijden lang goed groentes en fruit had gegeten. En dan deed hij dat zowel bij de groentes als bij het fruit. Hier is het vanzelf over gegaan, na een aantal dagen tot een week. Doet hij zijn mondje wel open? Scheelt het per smaak? Of heb je nog geen diverse smaken geprobeerd. Als hij echt niet wil zou ik eens tijdelijk stoppen met het fruit. En dan een weekje later nog eens proberen. Succes!
Hihi al een tijdje niet geweest gezien je banner? Huilen -> gewoon stoppen met aanbieden en morgen beter. Misschien een ander tijdstip. ZUo geen druk zetten, hij heeft het nog niet echt nodig (melk blijft hoofdvoeding) dus alle tijd om rustig te blijven oefenen.
Hij doet zijn mondje wel open, maar zodra hij de eerste hap proeft, begint hij te huilen en dan gaat zijn mondje dicht. Hebben nu besloten dat we deze week even alleen groente geven, dat lijkt er best goed in te gaan. Maandag weer naar CB en dan even overleggen. Hij lijkt ook erg te reageren op het fruit in de vorm van pukkeltjes en rode vlekken in zijn gezicht. Kan me ook voorstellen dat hij dus allergisch is en het daarom niet wil. Hij at de eerste dagen namelijk wel zonder huilen een half potje banaan leeg en nu nog geen hapje. Nog iets, sinds we bijvoeding geven, wordt meneer 's nachts wakker. En dat na 3 maanden doorslapen van 20:30 tot 07:30. Herkenbaar?????
Lijkt idd allergisch. Even alleen groente geven en dan voorzichtig weer eens wat ander fruit proberen. Hier werd ze rond 6 maanden ook ineens weer s nachts wakker terwijl ze voor die tijd doorsliep vanaf een week of 6. Combinatie van honger, geborgenheid zoeken, etc en ging wat later over in verlatingsangst, tanden/kiezen, dromen. En nog regelmatig
Ja, doorslapen blijft ook hier zeldzaam met n peuter die nog regelmatig wakker wordt van de dorst of dekens kwijt.....
Kan ook zijn dat hij 's nachts wat meer last heeft van z'n darmpjes, zeker als hij toch wat op fruit lijkt te reageren... Inderdaad even alleen groenten geven en dan volgende week weer heel rustig met een andere fruitsoort beginnen. Zou dan minimaal 3 dagen achter elkaar hetzelfde geven, puur dus niet gemengd. Op die manier kun je nagaan waar hij wel en niet tegen kan...