Hallo, Mijn dochtertje Jenna van bijna 1 jaar heeft wat moeite met het avondeten. Als ik potjes geef, eet ze het altijd wel op. Is echt een goede eter. Maar als ik eten geef van de pot weigert ze het te eten. Ze zal toch echt gewoon mee moeten eten. Wie heeft hier ervaring mee? Wat kan ik het beste doen, om haar hieraan te laten wennen. Moet ik haar wat anders aanbieden als ze echt niet wilt? Ik weet even niet hoe ik het moet aanpakken. Met fruit heeft ze geen moeite. Groetjes Cindy
Eva heeft dit ook, al wordt het steeds beter. Ik heb een paar keer voor haar gekookt, ze vindt het helemaal niks. Nu geef ik haar om 17.30 gewoon een potje, en rond 18.00 eten wij zelf, en geef ik haar ook een bordje en dan gewoon wat stukjes opleggen. Zo hoeft het niet perse op, maar kan ze wel oefenen. Ze eet nu wel stukjes vlees, en patatjes, maar aardappel en groente nog steeds niet. Het enige wat ze trouwens wel eet naast de potjes, is pasta. Als je zelf pasta maakt, gewoon met gehakt en groente erdoor, en dan beetje voor haar. Zij at het op! Het blijft een uitdaging, maar volgens mij gaat het ooit wel goed komen. Succes!
Hier hetzelfde hoor, potjes vindt ze heerlijk, wij doen hetzelfde, als wij eten, geven we haar ook wat hapjes zodat ze vers eten kan leren waarderen. Ze eet tussen de middag warm omdat ze anders twee keer achter elkaar pap kreeg, ze lust namelijk nog geen brood, dus tussen de middag krijgt ze een potje en s'avonds als wij eten eet ze een paar happen warm mee! Ik was heel fanatiek stond speciaal voor haar te koken, en dan at ze er niks van op! Ik denk dat het gewoon tijd kost dat ze leert vers te eten! Henriette
Misschien een idee om zelf gemaakt eten door het eten van een potje te mengen? Zo heeft zij het idee dat ze een potje krijgt maar went ondertussen ook een beetje aan het "normale" eten. En dan gewoon steeds minder potjes voeding door het normale voeding doen. Misschien dat dit helpt? Succes ermee iniedergeval