Even een opmerking; Je wast na het boodschappen doen, thuis je handen? Beetje laat niet, aangezien dan al die bacteriën al aan de stuur zitten.. Kun je thuis wel je handen wassen, maar de volgende keer zit het toch weer aan je handen..
Neeltje ja maar dat is dan buitenshuis.... ZO te lezen wast niemand zijn handen hier erg vies, de kans is groot dat je bij het bereiden van eten/broodje dat vergeet... Je kan wel zeggen alles is vies maar kom op zeg je moet ergens beginnen. Ik vind het maar een erg vies idee en feit dat dit gebeurt zegt genoeg.
ik heb echt smetvrees aan mijn handen, was ze dus heel vaak op een dag. Maar ook ik was niet altijd mijn handen na het plassen, idd omdat ik niks aanraak. Ik denk ook dat je gewoon wat overdreven reageert eigenlijk
Volgens mij kun je beter niet je handen wassen, want het kraanknopje wordt dus met ongewassen handen open gedraaid en daarna met schone handen weer dicht: alle bacterien heb je er net opgelegd en haal je er zelf weer af, samen met die van je voorgangers... haha, nee hoor. Handen wassen is bij mij wel een gewoonte, maar ik vind het zeker niet vies als iemand dat soms niet doet. En een toiletkraan met een draaiknop is verre van hygienisch. Dan zou je een hendel moeten hebben die je met je elleboog open/dicht zou kunnen doen zoals in veel ziekenhuizen.
Ach dat broodje eet ik dan toch zelf op.. goed voor me weerstand Nee echt, vind dat je beetje overdreven reageert. Je gaat echt niet dood aan wat bacteriën hoor. En zo overdreven hygiënisch zijn lijkt me ook niet echt normaal.
En als je je handen wel wast, waaraan maak je ze dan droog? Aan een handdoek waar al je al tig keer je handen aan gedroogd hebt? Die dan dus ook niet meer "schoon" is. Lijkt me dan ook niet hygienisch. Pfff als ik zo moest leven...........
Er zijn ook dokters handschoentjes te koop, dan kan je die aandoen. Wel meerdere keren per dag verwisselen anders is het weer niet hygienisch.
Tjah, zo zijn er zoveel meer dingen vies in het leven! Weetje wel dat geld, het smerigste is wat er is? Moet je eens nagaan, hoeveel verschillende mensen die stuiver of dat briefje van 10 in je portomonee al in handen hebben gehad. Of wat dacht je van de deurklinken? Een trapleuning of een liftknopje? Zo kan ik nog wel even door gaan.. Als we zo gaan denken moeten we bij alles wat we doen, elke keer onze handen wassen! Ik douche me dagelijks, mijn huis is netjes en schoon. Ik durf van mezelf te zeggen dat ik hygiënisch ben, maar ook ík, was mijn handen niet altijd na een bezoekje aan het toilet . Vooral niet op openbare wc's (hoewel ik die liever sowieso al vermijd), moet je eens nagaan wie er allemaal al met hun 'vieze' handen aan die kraan hebben gezeten.. En bovendien, ik plas ook niet over mn handen heen, dus veel hebben ze niet te lijden . Als ik elke keer na het plassen mn handen moest wassen, nou dan breng ik het merendeel van de dag door bij de waterkraan want ik plas echt héél vaak.
Mijn schoonouders wassen ook hun handen niet. Ik vind dat wel vies en als ze op mijn kinderen passen (zeker de jongste, die krijgt dan afgekolfde bv) zet ik wel in de instructies dat ze handen moeten wassen.
Ja maar voor een baby lijkt me dat niet meer dan normaal, dat je.. zeker bij gewone flesvoeding, maar helemaal bij afgekolfde bv.. even je handen wast. Dat deed ik ook hier, en als ik aan zijn fles of eten begin doe ik dat nog steeds. Maar verder was ik echt niet steeds mijn handen. Kan ik aan de gang blijven.
Hihi moet wel lachen om dit topic. Zeg al telkens tegen mn man: wel je handen wassen he, loopt ie zuchtend weer terug... Maar serieus: altijd je handen wassen doet denk ik bijna niemand. Wel maak ik elke dag de deurknoppen en lichtknopjes schoon. En met boodschappen doen mag mn man het karretje vasthouden Bij bv mijn souders vind het wel vies, die wassen NOOIT hun handen, dus als mijn s pa van de wc komt en daarna aan het eten gaat beginnen, wordt ik al een beetje misselijk.... Gelukkig las ik hierboven al dat het niet zo raar is om straks te vragen of ze bij de baby wel hun handen willen wassen!
Ik doe het wel,vind het gewoon wel zo fris. Mijn oudste let er ook echt op dat ik het niet vergeet,want zij moet het immers ook
Wat zegt dit dan?? Alleen maar dat mensen hun handen niet zo vaak wassen als jou lief is.. Of zie ik dat verkeerd?
ach ja je kan ook overdrijven... er zijn veel viezere dingen als urine... tuurlijk is handjes wassen wel zo fris maar ga me niet druk maken om iemand die het niet doet. Trouwens mannen die hun handen wassen zijn toch ook vies, die zitten aan hun leuter...
Oke even heel technisch (denk ik dan) Je plast (handen zijn vies) Je draait de kraan open (handen vies en kraan vies) Je wast je handen (handen zijn schoon) Je draait de kraan dicht (kraan was vies dus je handen zijn ook weer vies)
Ik vind het ook echt een vies idee dat niet iedereen dat doet na een toiletbezoekje, zoveel moeite is het inderdaad niet! Geld is inderdaad vies doordat het in vele ongygienische handen is gegaan, dus ja als iedereen wat vaker z'n handen zou wassen..door dit regelmatig te doen voorkom je een hoop ellende (ook virussen e.d.). Dan maar overdreven in de ogen van sommigen, maar leer het mijn kind ook al-standaard voor het eten handjes wassen en zodra ze zindelijk is, ook na toiletbezoekjes.