nou ik ben het helemaal met TS eens. Ik ben dan één van die personen die wel 20 keer per dag de handen wast, omdat ik een gruwelijke hekel aan vieze handen heb. En ja...ik ben me (helaas) zeer bewust van de vieze winkelwagentjes trapleuningen, auto's etc, maar probeer dat tot ik thuis ben even van me af te zetten en dan gauw mn handen te wassen. Misschien klinkt het dat ik smetvrees heb, maar dat is niet zo hoor; heb alleen een pest aan vieze handen
Ik heb er vorige week ook een topic over geopend en was ook best verbaasd wat er uit de poll kwam. ( Zie http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/311647-handen-wassen-na-wc-bezoek-10.html) Vind het zo ontzettend vies als mensen hun handen niet wassen. Heb zelf weleens dat ik met mijn vingers door de wc-papier ga. Dus heb je plas aan je handen. Nou heerlijk hoor. En ookal gebeurd dat niet, dan vind ik het nog steeds vies want je drukt ook op de doortrek-knop waar iedereen met zijn vingers aan zit, ook na het poepen. Dus je komt echt wel met allerlei bacteriën in aanraking. Maar ik was sowieso vaak mijn handen. Vind ook snel dingen vies, dus ben er misschien extremer in dat de gemiddelde persoon.
Even een vraag tussendoor he; sorry als ik te erg off topic ga.. Alle dames die hier nu beweren ontzettend geschrokken te zijn van de uitslag en ontzettend vaak hun handen wassen omdat ze het smerig vinden op de wc; Laten jullie je man dan ook zitten op de plee? Enig idee hoeveel urine dr verstuift na het piesen van mannen? Wel eens met een uv-licht op de muur gekeken??? ( nee, ik heb dat ook nog nooit gedaan.. ) Moet je voor de gein eens doen.. Je staat toch niet elke dag de hele wc, muren, vloer etc te boenen met bleek he? Ik maak wel schoon, maar de voegen doe ik echt niet elke dag hoor! Dus, laat je je man dan zittend plassen, of zit je steriel te wezen qua handen, bij een ondergezeken muur/vloer...?
Ik heb niet het hele topic gelezen.. of eigenlijk helemaal niet.. maar goed sorry als ik in herhaling val, maar de plek waar de meesten bacteriën zitten is een winkelwagentje.. Tegenwoordig was ik altijd eerst heel goed mijn handen als ik boodschappen heb gedaan.. dat zegt niet dat ik niet mijn handen was na een wc-bezoek, maar volgens mij zijn er wel erger dingen..
De mijne deed dat ook altijd en heb hem zover gekregen dat hij nu zittend plast. En dat doet hij inmiddels al een aantal jaren , want inderdaad daar liep ik tegenaan.
hahaha, heerlijk zo'n vent! Toen ik het eens opperde werd ik vierkant uitgelachen. Op de vraag of hij voortaan de plee wou poetsen werd het stil... Je raad al hoe dit afloopt he..
\ Allle eer gaat naar mijn schoonmoeder hahaha... Maar ik heb idd zo'n vermoeden dat je kerel jouw aanbod stilzwijgend heeft afgeslagen??
pffff waar kunnen mensen zich druk om maken. Ik vind gelukkig niet snel iets vies en dat maakt mijn leven een heel stuk makkelijker
Achja, maar jij zult je wel weer druk kunnen maken om dingen waar ik me niet druk om zal maken en zo heeft elke gek weer zn gebrek
Dit heeft er toch ook helemaal niks mee te maken of het je leven wel of niet gemakkelijker maakt? Het heeft met hygiëne te maken.
ik kan me daar nou echt niet druk om maken... er zijn zoveel smerige dingen op de wereld en ziek ben ik eigenlijk nooit goed voor de weerstand hoor! ze zeggen dat je beter met je hoofd op de wc-bril kan gaan liggen dan een telefoon tegen je oor aanhouden tja wat is er dan smerig?? daarbij kunnen mijn handen er nog eens niet tegen als ik ze vaak was op een dag, mag dat ook absoluut niet van de HA.
mijn vent is lui en gaat altijd zitten. het liefst met zijn iphone in zijn handen . over iphones gesproken.. ik dacht dat de meeste bacteriën op mobiele telefoons zaten. hier wel bijna altijd handen wassen. doe het alleen niet als ik superdroge handen heb. gelukkig plas ik niet zo vaak.
Nu iemand het zegt moet mijn foon ff desinfecteren daar hebben jullie gelijk in. En over die winkelkarretjes wist ik niet eens bleghhhhhhhh nu kan ik niets eten totdat ik thuis ben. Voor de rest euhhh neej heb geen smetvrees
Wat ik mij nu eerlijk gezegd af vraag.. Waarom perse een nieuw topic openen met je mening? Je kon dit toch net zo goed in dat topic plaatsen.
nee hoor, ik was mijn handen lang niet altijd. thuis word iedere dag de wc gepoetst met een scheut dettol (ook knoppen en klinken) voor de rest gebruik ik toilet papier om de boel droog te vegen, dus geen gedruppel en ook niet op mijn handen.... ik was wel mijn handen voor ik ga koken ofzo, of voor ik het fruit van de kids ga snijden enzo.... voor de rest houd ik er geen rekening mee.... ik ben daar niet flauw in... zou ik nu kunnen zijn ook. ik werk namelijk in een supermarkt en krijg van de meeste propere en meeste vieze mensen geld in mijn handen geschoven... ik ben allang blij dat ik gestopt ben met nagelbijten!
Beetje overdreven hoor Kijk, het is prettiger om gewoon even je handen te wassen na het toilet, maar wist je wel dat een mobiele telefoon tig keer viezer is dan de wc-bril?