Geen handen wassen na het plassen

Discussie in 'De lounge' gestart door Rihana23, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Niet omdat ik smetvrees heb en bang ben voor bacterie, maar ik vind het normaal dat mannen op het toilet gaan zitten. De mijne zit, gelukkig weet hij niet beter en vind hij dat ook heerlijk (hij maakt daar zo'n relax momentje van):D. Maar een kerel die graag alles onder wil spetteren, moet maar naar buiten hoor. Doen we met de beesten ook:p

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

De mijne staat maar doet wel netjes de bril naar beneden :D

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

die van mij zit volgens mij. geen idee maar nooit zeikspetters ofzo op de bril of grond

4. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    die van mij zit ook gelukkig!

5. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Hmmm...een punt ontdekt waarbij ik vooral uitging van mijn eigen referentiekader. Ik dacht werkelijk dat minimaal 90% van de vrouwen hun handen wassen na het plassen. Echt waar, dat dat in ieder gezin een standaard uitspraak was ("handen wassen na het plassen!") Niet dus.

Verder geen goed voorbeeld, heb geen smetvrees, hoewel veel mensen daar anders over denken. Ja mijn man moet zitten op de toilet, ik maak op mijn werk iedere dag mijn telefoon en toetsenbord schoon. Als ik mijn handen was op een openbaar toilet dan sluit ik de kraan met een papiertje (echt niet met mijn schone handen), de deur open ik met mijn mouw, etc. Ach zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ben trouwens met mijn kinderen veel makkelijker voordat jullie denken dat ik gek ben hoor. Die hoeven alleen hun handen te wassen voor het eten en na de wc (oja en bij thuiskomst na het kdv, bah ;))

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik was meestal wel mijn handen, niet altijd, maar dat is ook onbegonnen werk als je echt veel plast. Verder denk ik ook dat een beetje bacterie echt niet verkeerd is voor je hoor! Je gaat er idd niet dood van. Is juist goed voor je lichaam.

Mijn man zit altijd op de wc. Echt heerlijk zo blijft het netjes. En de jongetjes van mijn kleuterklas moeten op school zittend plassen. En ja, dat controleer ik ook regelmatig. Ik ben nml van mening dat alle mannen/jongens moeten zitten.

En ik ben me er ook bewust van dat ik straks als ons moppie zindelijk is hierin ook een groot voorbeeld ben dus dan zal ik ook nadenken en elke keer handen wassen.:)

7. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik was mijn handen altijd! Zowiezo na elk toiletbezoek en dan tussendoor ook nog wel 50x, ow dit klinkt wel een beetje als smetvrees.. of niet?! Nee, heb het niet hoor.. maar heb het ook eerder gelezen net hier.. ook op openbare toiletten was ik ze... draai de kraan dicht met een papiertje... de deur open ik met mijn elleboog.. en wat ik ook nooit zal doen is het 1e wcpapiertje pakken... ik rol em eerst een stuk af...

Mijn man staat volgens mij bij het plassen maar zie nooit spetters ofzo, en ook hij wast zijn handen altijd na het toiletbezoek.. en zo niet.. dan stuur ik hem terug haaha! Nee vind het echt vies als mensen dat niet doen!

8. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Prachtig topic :) ik doe het echt niet altijd hoor mijn handen wassen ;)! En inderdaad er zijn zoveel dingen vies ;) seks bijvoorbeeld erg vies maar ueh wel lekker haha! Niet zo druk maken ;)! En wat zeggen ze ook alweer mensen die het hardst roepen het vies te vinden dien het zelf haha ( grapje)

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hahahaha humor:p

10. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Wat een bijzonder topic!
    Ik was ook niet altijd mijn handen (we hebben nu wel zo'n pompje met desinfecterend spul in de wc staan)
    Maar ik werk al jaren in de gehandicaptenzorg met mensen die het niet zo nauw nemen met de hygiene. Vooral bij mensen met laag niveau hebben ze hun handen wel eens op plaatsen waar het wat minder fris is:D.
    En ik kom ook veel clienten tegen die vroeger maar 1 x per week onder de douche gingen, en vervolgens bij ons kwamen, en lekker "hygienisch"iedere dag gedouchd worden, gevolg hiervan was vele schimmelinfecties, en eczeem.
    Ik ben er wel eens een poosje heel strikt in geweest, gevolg was hele droge eczeemhanden.
    Ik ben nooit ziek (net als mijn man en kinderen, en ook zelfs bijna nooit verkouden), en ben van mening dat teveel hygiene juist ziek maakt.
    Als we het over hygiene hebben:
    Als je schoonmaakt doe je dat dan met zo'n lekkere emmer sop, met een doekje?
    Lekker hygienisch, want je hebt het nog schone doekje over je vieze wc gehaald, stopt het vieze doekje in de lekkere frisse emmer, en voila de emmer is vies, en dat smeer je dan weer op je wc.
    Wat maakt dat het vies gevonden wordt, is het gewoon het idee?

en om terug te komen op sex, het lijkt mij juist erg vies, dat manlief je van onder aflikt,en dat wordt dan wel gewoon gevonden? brrrrr.

11. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik vind het zelf heel vervelend als mensen hun handen niet wassen, zeker als het mijn visite is waar ik mee aan het eten ben. Als je samen van een bord of zo eet en ik hoor daarna het kraantje van de wc niet pak ik gewoon een extra bord erbij hoor (heel onopvallend wel) of ik zorg gewoon dat ik met bepaalde personen niet van een bord eet omdat ik weet dat die nooit hun handen wassen. Ik vind dat gewoon vies.

12. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    maar ook handen wassen na buiten geweest te zijn en helemaal in het openbaar vervoer/boodschappen. Ranzig gewoon dat mensen met hun handen zitten aan die dingen. Die hebben hun handen miscshein niet eens gewassen naar neus gepeuter, sex en poepen.. nah lekker dan om daarna je appeltje op te eten

brrr

13. Anice

Anice Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen maar ik was wel na elke "plas" bezoek mijn handen ook al zitten de bacterien er daarna gelijk weer aan omdat je de de kraan en deurknoppen weer aanraakt. Ik heb geen smetvrees maar moet bekennen dat ik mensen niet graag een hand geef met de gedachte waar ze allemaal aan hebben gezeten.

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    whahaha waar maakt een mens zich druk om zeg!!
    en ze noemen mij nog wel patty smettie omdat mijn lievelingsgeur bleek is en verslaafd aan schoonmaken
    maar om niemand meer een hand te geven
    heb je ook handschoentjes aan als je betaald in een winkel

geld is wel zo iets goors....maar wel lekker

15. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mikos hahaha dus dat!

Mirell nou nou druk maken dat ook niet, lig hier niet wakker van maar wist niet dat vrouwen ook zoiets deden bah wat zullen mijn collega's wel niet doen?

Overigens had iemand het over de kranen in het openbaar, ik was mijn handen altijd en laat de kraan openstaan en als ik mn handen schoon gemaakt heb dan maak ik ze met dat doekje dicht.

En op een wc bril ga ik of niet zitten of ik doe er laagjes wc papier op :p

Tja je hebt schone mensen en minder schone en ik hoor bij de eerste :D

16. Anice

Anice Niet meer actief

Was deze vraag voor mij bedoeld?? ;)

Ik vind geld ook erg vies dus daarom alleen voor mij een creditcard die ik bij tijd en wijle ontsmet :D

17. Rihana23

Rihana23 Actief lid

19 okt 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha anice :D

Ik pin ook altijd heb bijna nooit contant dus tja

18. Mami

Mami Actief lid

8 nov 2010
    148
    0
    0
    tjah, zo bouw je weerstand op zeggen ze ;)

19. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

Ik was enkel mijn handen als ik voel dat mijn papiertje te dun of te kort was (met name met de grote boodschap):D:D:D:D:D:D

20. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    hier thuis was ik ook niet altijd mijn handen na het plassen
    ook omdat ik enorme last van me handen krijg na het handen was (droog en trekkend)
    maar op school/stage/werk doe ik het wel
    omdat ik dan met andere mensen ben en ik niet alleen aan mezelf kan denken dan.......

Deel Deze Pagina