Hallo, mijn zoontje 6 maanden en ik had een vraag over zijn voedingsschema. Is dit een goed schema, ik maak groente en fruit zelf. Hij krijgt nog enkelvoudige smaken. 8.00 uur 200cc fles + 2a3 eetlepels rijstebloem 10.00uur 1 stuk fruit (of max 200gram als het uit de vriezer komt) + max. 100 cc water. 12.00 uur 200cc fles 15.00 uur 1 stuk fruit (of max 200gram als het uit de vriezer komt) + max. 100 cc water 17.30 200 gram alleen groente + max 100 cc water 19.30 uur 200cc fles + 2a3 eetlepels rijstebloem Pap is nog geen succes, vandaar de rijstebloem. We doen expres water ipv diksap omdat hij dat later altijd nog kan krijgen ginden we. Net als dat we het liefst 2x fruit geven omdat hij altijd nog koekjes kan krijgen. Krijgt hij zo genoeg van alles? En niet te veel fruit bijv? We zijn nog aan het opbouwen van groente en fruit, we zijn nog niet toe aan groente met aardappelen enz. We doen rustig aan omdat ik zelf voedselallergie heb. Ik wil dit morgen gaan introduceren en ben benieuwd wat anderen hier van vinden.... Alvast bedankt! Groeten
Moet er trouwens wel bij zeggen dat hij altijd een fles van 210/7 (opvolgmelk 2)kreeg maar dat dronk hij niet meer leeg. Alleen om 8.00 uur, maar bied hem dat voor de zekerheid wel aan elke keer.
Beste Daantje01, Het schema ziet er goed uit. Je zou het fruithapje van 15.00 uur nog mogen vervangen door een flesje van 180 ml/ 6 schepjes. Groet, Anne
Beste Anne, Bedankt. Heb het vandaag eens geprobeerd en hij haalt de 2x200 nog niet, dus misschien ga ik dan die van de middag eerst maar vervangen voor de fles. Als ik dat doe en dan 's ochtends 210/7 met rijstebloem en 's avonds 210/7 zonder rijstebloem. Kan dat ook? En over het fruit, zit daar een max aan? Groeten
Beste Daantje01, Ons advies zou zijn 4 flesjes van 180 ml/ 6 schepjes. De rijstebloem mag je toevoegen aan zijn eerste en eventueel laatste flesje. Je kunt 1 stuk fruit aanhouden. Groet, Anne